Tenzij er een voordeel valt te behalen met de 64 bit code, en dat zijn nu wel wat meer programma's maar over het algemeen zijn dat alleen maar heftige programnmas of tools zoals rar, foto bewerking, cad/cam, render tools en dergelijke, maar vooral wetenschappelijke speeltjes hebben echt baat bij 64 bit. Voor normale programma's is er eigenlijk geen noodzaak vandaar dat het niets uitmaakt of een office pakket op je pc zet of het nu 32 of 64 bit is zal voor de meeste geen ruk uitmaken tenzij je spreadsheet junk bent die comlexe berekeningen moet maken over honderden of duizenden gegevens dan kom je in de buurt van 64 bit gebruik. Maar eerlijk ik ken maar 2 mensen waar het echt nodig was, vrijwel alle anderen denken dat het nodig was

Dus tsja win 64 is leuk maar is eigenlijk alleen maar handig voor programma's die meer geheugen willen toewijzen zoals spellen en dergelijke dus op dat gebied heb je nu wel weer voordeel je spel kan nu gewoon 10 Gb geheugen toewijzen aan zichzelf zonder dat het spul crashed.
Alhoewel dat soms toch echt nog steeds gebeurt

Ik zit eigenlijk met een ander punt ik probeer eigenlijk de verwerking van de op te halen files wat te stroomlijnen
Het zit zo ik maak gebruik van mijn kleine harde schijfjes aan en in mijn pc deze zijn eigenlijk niet zo heel snel
Het geheel bestaat uit een interne 6 GB hdd en 3 usb schijven te weten 2 x usb 3.0 en een usb-c gen2 schijf.
Ik probeer eigenlijk de last te verdelen zodat het spul zo snel mogelijk klaar is met een taak.
dus ik probeer spotnet zover te kijgen dat het de tijdelijke bestanden op 1 schijf zet dan de herstel controle op schijf 2 en dan het uitpakken naar schijf 3.
Nu zul je denken waarom wil ik dat nu het is heel simpel als alles op 1 hdd plaatsvind word het best wel een heel traag proces, ook al zijn deze schijven noyu niet echt traag te noemen tussen de 190 en 270 MB/s.
Maar als deze processen op 1 schijf gedaan worden zie je het inzinken naar onder de 20 MB/s omdat alle processen tegelijk plaatsvinden en de downloads uiteraard gewoon binnen blijven rollen.
Overigens heb ik net deze classic opgehaald en wil ik kijken of ik deze wel sneller kan krijgen.
Helaas zijn de opties nou niet echt uitgebreid om met dit soort zaken te rommelen.
Nu zul je zeggen gebruik je ssd/nvme schijven nu dat heb ik gedaan maar ja als je veel news speelgoed erop laat komen gaat toch echt je hele snelle ss/nvme heel rap naar beneden qua betrouwbaarheid. Als voorbeeld mijn 970 EVO geeft na ongeveer 4 maand tijd al 97% in orde... dit is echt te wijten aan het news goepen gebruik.
Mijn samsung enterprise ssd's die daarvoor deze last droegen zijn na een jaar of 3 echt heel langzaam geworden door deze wat hogere belastingen.
Natuurlijk geef ik toe dat het ook komt omdat ik er niet voor terugschrik om even een 163 GB post op te hengelen omdat het leuk lijkt en soms net zo snel weer weg moet gooien omdat het niet mijn ding bleek te zijn

Dus terug komend op het punt wat ik wil bereiken is een snellere afhandeling van het binnen gekomen spul en de afhandeling er van.
Misschien kan een van jullie mij tips geven hoe dit op te lossen