Ervaringen & Discussie: TweakNews

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

jackson
Answers: 0

Re: Ervaringen & Discussie: TweakNews

Bericht door jackson »

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
vul dit in bij de eerste regel en de rest up en down je eigen news server net als ik News.tweaknews .nl
Angels Never Die They Just Go To Hell

ginie

Bericht door ginie »

ja, Jackson, zo heb ik het al die tijd al staan
werkt bij jou dan alles wel goed???

friemke

Re: Spotnet vraagt iedere keer om inloggegevens

Bericht door friemke »

zal het nogmaals plaatsen, want de fora die ervoor geschikt zijn worden gewoon gesloten.

Zie:

* Bericht wijzigen
* Verwijder bericht
* Meld dit bericht
* Reageer met citaat

Re: Spotnet FAQ

Berichtdoor friemke » Vr 04 Mrt 2011, 15:11
Nou, ik begrijp er geen jota meer van.

Heb tweaknews en heb al 2x kunnen spotten, maar nu krijg ik iedere keer time out omdat server geen verbinding kan maken.
Bij plaatsen reacties: is traag en als er 99% is verstreken, begint gewoon alles weer van voor af aan.
Ik draai met de nieuwste versie

Ik geef het op en doe verder geen moeite meer
De lol van het posten gaat er wel zo af
en... ik vertik het om via tijdelijke nieuwsservers wat te doen.

uppen gaat goed, downloaden ook, ook directe download via spotnet gaat.
Tweaknews is niet de boosdoener, maar proggie zelf... zowel spotnet als spotlite.

En............
zoals gezegd: ik up niks meer.
ik ga me op buitenlandse sites richten en POST niks, nergens meer.
neem een andere upnaam aan en toedeloe friemke.

feit is wel dat je een vette kluif voorgehouden wordt, maar dat wat beloofd wordt niet nagekomen is tot op heden.
ow ja... hoezeggiedatookalweer?

pfff

gerstr

Re: Spotnet vraagt iedere keer om inloggegevens

Bericht door gerstr »

Jammer Friemke dat het posten moeilijk is. Het is wel toevallig dat er de afgelopen 2 dagen opvallend veel tweaknews gebruikers zich melden met precies hetzelfde probleem, dus dat er niets gebeurt bij tweaknews lijkt ongeloofwaardig.

Ik plaats je bericht onder je mede tweaknews lotgenoten, kun je zelf ook meelezen.

ginie

Bericht door ginie »

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
vul dit in bij de eerste regel en de rest up en down je eigen news server net als ik News.tweaknews .nl
Jackson?
Wat heb jij dan bij de andere 2 regels staan??
En wil je dan ook zeggen wat je hebt staan bij Spotnet - Bewerken - Provider?

gerstr

Bericht door gerstr »

@ginie: even blz terug bladeren, daar staat het

ginie

Bericht door ginie »

Ja, ik zie het. Maar Jackson had toch ook met deze instellingen juist het onderstaande probleem? :
Want hij schrijft:
"en ik wil de poster/spotter bedanken dan loopt spotnet vast en kan ik het bericht niet plaatsen hieronder een voorbeeld van mijn servers.xml"

Zucht....ik word er een beetje moedeloos van, maar mijn probleem is dat ik nooit wil opgeven haha.
Ik kan gewoon downloaden, hoor, en de reacties laden ook supersnel, het enige probleem is nog dat ik zelf geen reactie kan toevoegen.
Maar ja, het zal heus wel eens goedkomen...

ginie

Bericht door ginie »

Halleelujah !

Het plaatsen van een reactie lukt me weer, en de rest doet het ook nog steeds goed.
Heb een mail gestuurd naar Tweaknews, misschien dat dat hielp? hoewel ik nog geen antwoord kreeg dus dat zal het niet zijn.
Heb ook weeeeer van alles en nog wat zitten veranderen in servers.xml
Dit is hoe ik hem nu heb staan:
Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.tweaknews.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="5" />
<Server Type="Uploads" Server="news.tweaknews.nl" Username="xxxxxxx" Password="xxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>

Bij Spotnet - Provider heb ik staan:
Provider Anders
Adres: news.tweaknews.nl
poort 563 ssl
verbindingen 6
gebruikersnaam: je naam
wachtwoord: je wachtwoord

Ik download via Grabit dus ik sla de nzb eerst op via Spotnet - Bewerken - Downloadknop - NZB opslaan

Als je alles zo hebt gedaan, wel ff je pc opnieuw opstarten denk ik

Ik hoop dat andere mensen hier ook iets aan hebben, EN dat het hier bij mij nu goed blijft gaan

succes ermee
Ginie

friemke

Bericht door friemke »

Ik heb eerst de hele zooi eraf gemikt, inclusief alles wat aangemaakt wordt in documents/settings etc.
Laatste versie weer geinstalleerd en verders alles zoals gewoonlijk ingevuld, dus niks externe/gratis servers, maar gewoon zoals het moet.
Nu kan ik weer spotten en met spotlite ook weer een commentje plaatsen.
Spotnet is nog wel ontzettend traag in het laden van reacties, maar dat neem ik voor lief en bekijk ze wel met spotlite.

Dus... nu niets aan de hand, maar tweak reactie is gewoon: als je kunt downloaden, kun je ook posten/uploaden.
Dus het ligt aan proggie zelf.

Laten we hopen dat de ellende voorbij is voor altijd.
Ik spot weer en anderen zijn weer blij.

"t Is wel zo:
Zowel met spotlite als spotnet: ben je bezig aan het binnenslurpen of aan het posten, dan werken ze geen van beiden.
Je zult bij reageren, spotten, of nzb-download bij beide proggies de anderen moeten pauzeren want anders kan er geen verbinding gemaakt worden.
Enne... SSL versleuteling in spotnet blijft problemen geven, dus download ik gewoon de nzb en laadt die in altbinz.

ginie

Bericht door ginie »

mijn reacties laden supersnel, hoor
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer