Ervaringen & Discussie: Ziggo

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Diggie
Answers: 0
Usenet: casema
Internet: ziggo

Re: Ervaringen & Discussie: Ziggo

Bericht door Diggie »

Oplossing is gegeven bij problemen bij server. Heeft te maken met max aantal verbindingen. zie onderstaande oplossing die mij is gegeven :

Qute :

Waarschijnlijk gebruikt grabit teveel lijntjes.
Je zou ervoor kunnen kiezen om via spotnet enkel de nzb file te downloaden en vervolgens deze met grabit verder te downloaden.

Advies vanuit dit forum:
scenario 1. Je gebruikt spotnet om alles te doen

stel je servers.xml als volgt in: header server 1 connectie, upload server 1 connectie, download server (max. aantal connecties van je provider - 3)

scenario 2. Je gebruikt spotnet om spots te lezen, reacties te geven, maar niet om te downloaden

stel je servers.xml als volgt in: header server 1 connectie, upload server 1 connectie, download server naam leeg laten en aantal connecties op 0
stel je favoriete downloadprogramma in op max. aantal lijnen - 2

scenario 3. Je gebruikt spotnet om spots te lezen, reacties te geven, te downloaden en ook nog om redelijk veel te spotten

stel je servers.xml als volgt in: header server 1 connectie, upload server 2 connecties, download server (max. aantal connecties van je provider - 4)Voor ondersteuning klik Klik hier
Probleem of oplossing niet gevonden?
Maak een nieuw topic aan voor het betreffende programma.
Probeer zo specifiek mogelijk te zijn met betrekking tot uw vraag.

It's just me, nothing more nothing less
Psion
Spotnet Team Lid

Usenet: XSNews
Internet: fiberconn
PrivéberichtWebsite [/color]

bruchlee
Usenet: hitnews
Internet: ziggo Z1
Leeftijd: 85
Contacteer:

Bericht door bruchlee »

ploink schreef:KNIP..

ehh ik ben eruit!! wat blijkt...mijn virusscannertt zat dwars en blokkeerde de verbinding
Hallo,
Bedankt voor de tip, hij werkt eindelijk onder mijn Ziggo, nu kan ik Hitnews opzeggen.
Bruchlee

Jethea

Downloaden gaat erg traag met Ziggo hebben anderen dit ook.

Bericht door Jethea »

Wie kan mij helpen,
Het Downloaden is echt bagger soms, onze moden is al een aantal keer gereset. Ziggo heeft alles door gemeten en het is bij hun helemaal oké. Maar zodra ik download met grabbit of spotnet, gaat het traag en valt de boel zelfs soms op 0,0 kbs
Ik moet makkelijk 4MB/s kunnen halen, maar kom vaak op een enkele keer na niet eens op de helft. :sick:
Als ik gewoon op internet ga, heb ik dat probleem niet en haal ik mijn snelheid makkelijk.
Wie heeft hier nog meer last van of herkent dit probleem
Of ik nu met Grabbit of met spotnet download, dat maakt niets uit.
Verder verspringt mijn headers soms in mijn servers, die staat dan op 2 headers en 2 downloads, volgens Spotnet moet dit op 1 hedader staan en 3 downloads. Maar ziggo geeft dus standaard 2 headers en 2 downloads??????
Ik weet niet of dit het probleem kan zijn,, maar dat denk ik niet.
Waarom moeten de headers eigenlijk op 1 staan? :shifty:
Groet
Jethea
Ik verplaats je vraag even naar het subforum over Ziggo
- MariaK

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Headers staat op 1 in de servers.xml om zo verbindingen over te houden voor "Downloads" en "Uploads".
Als er teveel verbindingen ingesteld zijn veroorzaakt dit een foutmelding.
Een gevolg hiervan is bijvoorbeeld: Kan spot niet openen, Kan geen reactie plaatsen, Kan geen spot toevoegen.
Het servers.xml bestand na het aanpassen opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken.
Dit voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast.
Via de Ziggo server mogen maximaal 4 verbindingen gelijktijdig gebruikt worden met de Ziggo server.

Het servers.xml bestand plaatsen in:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP = C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\
Als de map niet zichtbaar is

Jethea

Bericht door Jethea »

hjvbft,

Ik heb mijn servermap, inderdaad op alleen lezen staan, en header op 1 download op 3 en upload op 1 connecties.
Dus dat zit wel goed.
Alleen gaf ik aan dat ziggo hem zelf na het downloaden van spotnet altijd op header 2 connecties, download 2 en upload 1 connectie zet???
Dat verwonderde mij en ik vraag mij af of anderen dat ook hebben. Natuurlijk heb ik het veranderd zoals Spotnet al aan gaf en op alleen lezen gezet.
Verder zit ik nog steeds met het probleem dat ziggo nu eens goed en dan weer hartstikke slecht download, of zelfs op 0,0 kb/s springt???
Bij klantenservice van ziggo snappen ze dat niet, want ik heb normaal als ik andere dingen download gewoon 4 MB/s dus volgens hen ligt de fout niet bij hun, maar bij spotnet???
En ziggo raad mij dus aan om hulp te zoeken bij Spotnet.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Als het bestand "servers.xml" op "alleen lezen" staat kan dit niet aangepast worden door Spotnet.
De standaard instellingen van de providers is een mogelijke instelling.
Bij gebruik van 2/2/1 word de kans op foutmeldingen groter.
Er mogen immers max. 4 verbindingen met deze server gebruikt worden.
Ook is het voor veel Ziggo gebruikers nodig een ander domein (@home, @casema.nl enz) te gebruiken.

Hou er rekening mee dat als een ander programma dezelfde server met 4 verbindingen gebruikt
er geen verbindingen meer beschikbaar zijn voor Spotnet.

Voor een betere snelheid kan Spotnet ingesteld worden om alleen de nzb te downloaden.
Daarna de NZB openen in een andere newsreader.

De Ziggo server heeft een snelheid en quota beperking bij diverse abonnementen.
De ziggo server kan langzamer zijn dan de maximale snelheid van de verbinding.
https://www.ziggo.nl/producten/internet ... wsservice/

Jethea

Bericht door Jethea »

Je hebt mij op een idee gebracht, ik heb bij mijn adres nu news.home.nl staan en nu gaat het nog teeds niet helemaal goed maar wel stukke beter.

Jethea

Bericht door Jethea »

Hoera, mijn problemen zijn helemaal opgelost...............
Ik heb van Ziggo een nieuwe Modem gekregen en mijn router is op een andere port uitgang gezet in mijn IP adres.............
Hij loopt nu weer super snel. Ik ben er heel blij mee.
Iemand vertelde al eerder dat Ziggo zou knijpen, maar dat is dus niet waar, Wij zagen dat er in onze buurt te veel mensen op de zelfde IP poort uitgang zaten, namelijk met z'n 8ten op 11, dit is bij ons veranderd en samen met de nieuwe moden ben ik heel blij.
Ook hapert hij niet meer en valt op 0 tussen door, downloaden gaat in een snelle vloeiende lijn.
:beer: Dus ben ik bereid ook eens iets positiefs te plaatsen over Ziggo.
Jethea

Psion
Leeftijd: 41

Bericht door Psion »

Fijn te lezen dat er ook eens iemand blij is met Ziggo!
Veel woorden weinig wol, klinkt niet echt zinvol.
It's just me, nothing more nothing less

Jethea

Bericht door Jethea »

Weet iedereen dat je met heel veel vragen over Ziggo en storingen i.v. met nieuwsgroepen, op het forum van Ziggo terecht kunt?
Hier heb ik een URL waar je zo op kunt klikken voor als je eens wat meer info wil doorlezen van andere ziggo nieuwsgroep gebruikers op dit forum.
Hier is het URL: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/archiv ... 32124.html
Dit is vaak handig om te zien, waarom bijvoorbeeld je snelheid kelderd of waarom je download steeds op 0 springt. :clap:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer