database bij spotnet 1.7

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

mrombout
Answers: 0
Usenet: xsnews
Internet: upc

Re: Spotnet Versie 1.7: Eerste ervaringen

Bericht door mrombout »

martijn26 schreef:persoonlijk vind ik het 3x niks, het laden in het begin duurt een eeuwigheid heeft iedereen dit?
Ja had ik ook, maar na 2x updaten is het redelijk te doen.
Win7-x64

jobijo
Usenet: Tweaknews
Internet: KPN

Bericht door jobijo »

Spotnet 1.7 heeft bij mij de problemen met het inlezen van de DB opgelost (Respect) .
Helaas zijn mijn filters weg, maar na een 15 minuten allemaal weer toegevoed.
Gewoon aan beginnen om deze opnieuw aan te maken en niet zeuren, ben je sneller klaar.

Wat ik wel merk is als ik de optie "Geopende Tabbladen Onthouden" activeer dat ik bij het opstarten een foutmelding krijg en de tabbladen niet terug komen.
Het aantal foutmeldingen komt overeen met het aantal tabbladen dat open stond bij het afsluiten.

De foutmelding is:
PrepareTab: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld

Door op OK te klikken start Spot-net op (zonder tabbladen).

AlwaysConnected

Bericht door AlwaysConnected »

mrombout schreef:
martijn26 schreef:persoonlijk vind ik het 3x niks, het laden in het begin duurt een eeuwigheid heeft iedereen dit?
Win7-x64
Windows 7 64bits sp1 spotnet v 1.7.1
hij is nog nooit zo snel geweest

Ik heb mij servers zo ingericht

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="xxxx" Username="xxx" Password="x" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Headers" Server="news.grnet.gr" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Headers" Server="news.task.gda.pl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="xxxxxxxxxxxx" Username="xxxxxx" Password="xxxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="xxxxxxxxxx" Username="xxxxxxxxxx" Password="xxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Heb deze ergens gelezen en 3x headers heb ik idee dat het echt mega snel gaat

XXXX= is me eigen usnet
Afbeelding

markvermeer1969

Bericht door markvermeer1969 »

AlwaysConnected schreef:
mrombout schreef:
Win7-x64
Windows 7 64bits sp1 spotnet v 1.7.1
hij is nog nooit zo snel geweest

Ik heb mij servers zo ingericht

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="xxxx" Username="xxx" Password="x" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Headers" Server="news.grnet.gr" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Headers" Server="news.task.gda.pl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="xxxxxxxxxxxx" Username="xxxxxx" Password="xxxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="xxxxxxxxxx" Username="xxxxxxxxxx" Password="xxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Heb deze ergens gelezen en 3x headers heb ik idee dat het echt mega snel gaat

XXXX= is me eigen usnet
zou hij zo niet gewoon de laatste headerserver cambrium gebruiken?

thacurz
Usenet: easy Usenet
Internet: Telfort

Bericht door thacurz »

Ik krijg al bijna een uur geen nieuwe spots meer binnen.

Windows 7 32 bitspotnet 1.7.1
reader.easyusenet.nl <- provider.

zijn er nog meer mensen met dit probleem ?

AlwaysConnected

Bericht door AlwaysConnected »

markvermeer1969 schreef:
zou hij zo niet gewoon de laatste headerserver cambrium gebruiken?
Ik heb geen idee, maar hij is echt supper snel hier
Afbeelding

mrombout
Usenet: xsnews
Internet: upc

Bericht door mrombout »

AlwaysConnected schreef:Is allemaal waar wat jullie zeggen, maar de persoon die het bouwt beslist wat hij gaat doen met het programma.
Ik ben blij dat het probleem wat er in 1.5.6 was is opgelost in 1.7 en 1.7.1 en dat de filters daardoor niet meer werken neem ik voor lief. De bouwen had ook kunnen zeggen jullie zoeken het maar uit ik ga wat anders doen.

Dus de klagers over filters zullen weer moeten gaan puzzelen ipv klagen

Het programma is gemaakt door een vrijwilliger en kosteloos.
Daar heb je natuurlijk gelijk in, was met FTD ook zo. En Spotnet krijgt nu de grote groep gebruikers te verwerken die allemaal een bepaalde basis gewend zijn qua applicatie dus er zal nog wel wat aan gesleuteld gaan worden.
Dat is niet erg vind ik, uiteindelijk komt er een prachtig veelzijdige app voor terug als we een beetje dankbaar en constructief zijn. :D

gsm

Bericht door gsm »

Bij mij nogsteeds foutmelding 502, jammer.

leo29

Bericht door leo29 »

Bij mij werkt alles weer. Bedankt.

thacurz
Usenet: easy Usenet
Internet: Telfort

Bericht door thacurz »

Ik heb hem opnieuw geinstalleerd, alleen helaas na 21.12 geen nieuwe spots meer :S
Windows 7 32 bit.
Spotnet 1.7.1
is al opnieuw geinstalleerd.....

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="reader.easyusenet.nl" Username="XXXXX" Password="yZY2vHpE5yxYiODBajlREg===" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="reader.easyusenet.nl" Username="XXXXXX" Password="yZY2vHpE5yxYiODBajlREg===" Port="119" SSL="0" Connections="6" />
<Server Type="Uploads" Server="reader.easyusenet.nl" Username="XXXXX" Password="yZY2vHpE5yxYiODBajlREg===" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

HELP !!!!!!!!!!!

Het lijkt niet aan de instellingen te liggen want ik haal wel gogantisch veel reacties op als ik op bijwerken klik,....

Iemand een idee ?
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer