Ervaringen & Discussie: Eweka

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

bubbs
Answers: 0
Usenet: eweka

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

Bericht door bubbs »

Laatste tijd alleen maar problemen met Eweka..

Voornamelijk bij het gebruik van Spotnet. 430 artical not found. Of hij haalt bijna geen tot weinig spots op.
Ben nu al 4 jaar bij Eweka. Alhoewel ik in die jaren daarvoor nooit enige problemen heb gehad, heb ik nu alleen maar problemen.

Daarbij werdt ik ook niet serieus genomen door de klanten-service.
Heb Eweka een mail gestuurd dat ik deze problemen had, en zeiden ze dat het niet aan Eweka lag, maar aan Spotnet, en dat ik maar een alternatief voor spotnet moest zoeken, als de problemen zich voor blijven doen.

Na 3 à 4 uur knutselwerk, forums doorzoeken, her instalatie na herinstalatie, heb ik nogmaals geprobeert bij eweka via de chat support. Ook daar hetzelfde, ligt niet aan ons, maar aan spotnet. met uitzonderlijk veel !!!!!!!!!!!!!! ....

1 uur later, zie ik op Eweka support website dat ze een storing hebben, en uiteraard met 430 error....

Het heeft mij uren gekost om het probleem te vinden, en na keer op keer zeggen dat het probleem wel bij eweka lag, gaven ze het niet toe....

Ik ben nu opzoek naar een andere provider. , zelfde range download speed heeft, en kan posten ( uploaden).

Zombie
Usenet: Lightningusenet
Internet: UPC

Bericht door Zombie »

Ik heb vandaag voor een maand betaald voor Eweka omdat ik daar zo veel goeds over hoorde.
Mijn snelheid via Newsleecher komt niet boven de 350 kb/s dus wat mij betreft pure bagger.
Helaas zijn ze in het weekend niet te bereiken en een antwoord, zo lees ik op de site, kan wel drie dagen op zich laten wachten. Ik heb de instellingen precies zo gedaan zoals Eweka in een voorbeeld laat zien maar niks geen 50 Mb/s waar ze mee schermen.

edit: het bleek om een wat ouder bestand te gaan, een recentere spot levert wel wat meer snelheid.

martin1964
Usenet: eweka
Internet: online

Bericht door martin1964 »

@ zombie, wat bedoel je met "edit: het bleek om een wat ouder bestand te gaan, een recentere spot levert wel wat meer snelheid.", heb je dan nu wel de normale snelheid? het kan nl soms gebeuren dat sommige zwaar beschadigde bestanden niet zo snel gaan maar dat zou ook aan het nzb bestandje kunnen liggen. normaal gesproken moet je met eweka per lijntje ruim 6 mb kunnen halen.

Zombie
Usenet: Lightningusenet
Internet: UPC

Bericht door Zombie »

Martin, bedankt voor je reactie.
Het eerste bestand dat ik haalde was bijna 700 dagen oud (my mistake).
Ik was dus iets te snel met mijn waarde oordeel.........!
Nu haal ik bij recente spots een totale snelheid van max. 6,6 Mb/s

Ypsos
Moderator Team Lid

Eweka newsreader - veranderd?

Bericht door Ypsos »

@ Alle Eweka gebruikers even een vraag
Als je inlogt bij Mijn Eweka hebben jullie dan nog steeds de zelfde newsreader ?

Kwam tot de ontdekking dat mijn newsreader was veranderd, ik had altijd newsreader23.eweka.nl deze is veranderd in: newsreader1.eweka.nl, (zonder dat ik er een bericht over heb gehad) gelijk even gecontroleerd bij vrienden, deze zijn ook veranderd van newsreader23.eweka.nl en newsreader26.eweka.nl beide naar newsreader1.eweka.nl :?:

Mijn oude newsreader23.eweka.nl deed het nog wel met Spotnet (op de reactie problemen na dan)
Laatst gewijzigd door Ypsos op 09 mar 2012, 20:54, 5 keer totaal gewijzigd.
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)

Gompy
Leeftijd: 109

Re: Eweka newsreader - veranderd?

Bericht door Gompy »

Als antwoord op je vraag heb ik even ingelogd Ypsos en de newsreader die wij gebruiken is nog steeds 33

Server: newsreader33.eweka.nl

hjvbft

Bericht door hjvbft »

nslookup news.eweka.nl
nslookup newsreader.eweka.nl
nslookup newsreader1.eweka.nl
Deze dns namen verwijzen allemaal naar de volgende 3 loadbalancers:
81.171.64.100, 81.171.64.101, 81.171.64.102

nslookup newsreader23.eweka.nl
nslookup newsreader33.eweka.nl
Verwijzen naar het ipnummer van één loadbalancer: 81.171.64.100

Gompy
Leeftijd: 109

Bericht door Gompy »

textnews.eweka.nl heeft dezelfde adressen lijkt het.

Non-authoritative answer:
Name: textnews.eweka.nl
Addresses: 81.171.64.101, 81.171.64.102, 81.171.64.100

Wat me opviel is dat bij het ophalen van een nieuwe database voor Spotlite d.m.v. textnews.eweka.nl alle spotinfo compleet was, dus ook de bestandsnamen, reacties enz enz.
Dat was vroeger toch nooit zo, toen moest je eerst textnews selecteren voor een zo groot mogelijke database en daarna newsreaderxx.eweka,nl voor de bestandsnamen en zo.
Alleen voor het geven van een reactie heb je nog wel een andere server nodig.

Non-authoritative answer:
Name: post.eweka.nl
Address: 81.171.88.18
Aliases: upload.eweka.nl

hjvbft

Bericht door hjvbft »

81.171.64.104 verwijst alleen naar textnews.eweka.nl
Het instellen van dit ipnummer bij "Headers" in de servers.xml kan een oplossing zijn voor de ontbrekende body van reacties in Spotnet 1.8+.

Ypsos
Moderator Team Lid

Bericht door Ypsos »

hjvbft schreef:81.171.64.104 verwijst alleen naar textnews.eweka.nl
Het instellen van dit ipnummer bij "Headers" in de servers.xml kan een oplossing zijn voor de ontbrekende body van reacties in Spotnet 1.8+.
Allereerst nog bedankt voor je antwoord.

Even terug komen op servers.xml, Spotnet verwijst standaard al naar "textnews.eweka.nl"
Wanneer je bij provider Eweka kiest en invult (zie afbeelding)
Afbeelding
dan genereert Spotnet dit servers.xml bestand:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="XXXXX" Password="XXXXX" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="newsreader1.eweka.nl" Username="XXXXX" Password="XXXXX" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="XXXXX" Password="XXXXX" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
vul ik handmatig "81.171.64.104" in het servers.xml dan krijg ik een 502 melding (Authentication Failed)
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer