Ervaringen & Discussie: Eweka

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Beavesk
Answers: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

Bericht door Beavesk »

Hoi

Ben nieuwsgierig naar het feit waarom eweka maar 257000 headers ophaalt en ander 378000, kan iemand mij vertellen als ik eweka weer neem en ik de DB van lightninggebruik ik altijd alle spots binnenhaalt? Dusmijn vraag is , zit het verschil van headers in oude spots of haalt eweka elke dag minder headers binnen dan andere Usenet providers?

Marler

Bericht door Marler »

Beavesk schreef:Hoi

Ben nieuwsgierig naar het feit waarom eweka maar 257000 headers ophaalt en ander 378000, kan iemand mij vertellen als ik eweka weer neem en ik de DB van lightninggebruik ik altijd alle spots binnenhaalt? Dusmijn vraag is , zit het verschil van headers in oude spots of haalt eweka elke dag minder headers binnen dan andere Usenet providers?
Er is niets mis met de compleetheid van Eweka, dus dan zal de retentie van Lightning hoger zijn.
Toevoeging: retentie = de (tijds)periode dat een nieuwsserver posts bewaard.

M.v.g,

Marler
Laatst gewijzigd door Marler op 21 mar 2011, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
"Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen"

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Het verschil zit in het aantal dagen dat de headers beschikbaar zijn.
De nieuwe headers zijn wel het zelfde. Er kan wel een verschil zijn wanneer deze zichtbaar zijn.
Dit verschil kan een paar minuten tot een paar uren zijn. Dit kan per dag en server verschillen.
Het gebeurt ook wel eens dat er een storing is en de headers later beschikbaar komen.
Er zijn ook diverse providers die niet ingesteld zijn op het actief gebruiken van headers.

Beavesk

Bericht door Beavesk »

Tnx voor de antwoorden,

1 vraag nog als ik nu terug gaat naar eweka met als begin de db van bv: lightningusenet, krijg ik gewoon de rest van de posts in de toekomst allemaal te zien als ik spotnet update?

Grtz Beavesk

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Zolang je zorgt dat Spotnet bijgewerkt word binnen de tijd dat de headers op de server staan wel.
Gebruik voor de headers de tekst server van Eweka en niet de readerxx.eweka.nl / sslreader.eweka.nl.
Deze hebben een te beperkte header retentie (een paar dagen).

sportfan27

Bericht door sportfan27 »

hjvbft schreef:Zolang je zorgt dat Spotnet bijgewerkt word binnen de tijd dat de headers op de server staan wel.
Gebruik voor de headers de tekst server van Eweka en niet de readerxx.eweka.nl / sslreader.eweka.nl.
Deze hebben een te beperkte header retentie (een paar dagen).

En die tijd is.... ???

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Voor textnews.eweka.nl meer dan 3 jaar. Met deze server is dat dus geen probleem.
Is te controleren door het downloaden van de oudste headers die in free.pt staan.

sportfan27

Bericht door sportfan27 »

hjvbft schreef:Voor textnews.eweka.nl meer dan 3 jaar. Met deze server is dat dus geen probleem.
Is te controleren door het downloaden van de oudste headers die in free.pt staan.
Dat klopt dan toch niet wat je zegt, als de text server van Eweka alle headers van de afgelopen 3 jaar ophaald dan zou het aantal spots gelijk (of zelfs meer) moeten zijn dan die van Lighting die tot 10-09 terug gaat.

Ik heb namelijk zelf lighting en eweka.

eweka textserver clean install = 257.000 spots
lighting server clean install = 378.000 spots

of begrijp ik je niet goed ?

Beavesk

Bericht door Beavesk »

Dat is precies wat ik ook wil weten als het zo goed is bij eweka waarom zit er een gat van 120000 spots, komt dat verschil omdat eweka niet alle headers heeft vanaf het begin of mist eweka elke update die je doet een paar headers?

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Heb nog eens in de groep free.pt gekeken met Eweka.
Er zit een gat tussen 475 dagen t/m 414 dagen.Hierdoor komt waarschijnlijk bovenstaand verschil.
Mogelijk is er toen een storing geweest. Er zit ook een gat tussen 393 dagen t/m 353 dagen.
Echter lijkt het er op dat er toen geen spots geplaatst zijn.De 2 spots voor en na het gat zijn het zelfde.
Zie voor de rest geen grote gaten (dat veel dagen missen).

@sportfan27: Zie dat je beide database bestanden hebt. Je kan beide vergelijken met SQLite Compare.
Dan kan je zien wat de verschillen zijn en hoe de verschillen zijn (paar spots per dag of een paar dagen).
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer