Database na bijwerken dubbel zo groot

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Magsel
Answers: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo 250 mbit
Leeftijd: 57

Re: Database na bijwerken dubbel zo groot

Bericht door Magsel »

Bij mij gebeurd dat met die dubbele database, met LU, gelukkig maar af en toe. Wat ik dan doe is de oudste database (ik bewaar altijd een paar oude) terugzetten en als ik dan SN176 opstart, dan gaat het weer goed.

Ik kwam hierachter na installatie van 176 toen ik zelf met filters.xml aan de slag ben gegaan en SN meerdere malen achter elkaar startte om de filters te testen. Toen kwam ik er ook achter dat ik wel een dag moest wachten, want als ik SN direct weer startte na het terugzetten van een oude database, dan kreeg ik weer een dubbele.

Vandaag echter, na het terugzetten van meerdere oude database, steeds een dubbele, gelukkig had ik een nog oudere database en die doet het nu dus weer wel zonder dubbele en zonder een dag te wachten.

Helaas werkt de cleanup tool niet bij mij op W7 x64. Ik krijg een melding dat de database locked is. spidow kijkt hier gelukkig reeds naar.
Indien een dubbele database bij mij vaker gaat voorkomen dan zal ik met één van die gratis header servers aan de slag gaan en het automatisch bijwerken uitzetten.

Weet overigens iemand wat er met je favorieten gebeurd als je de database verwijderd en dus opnieuw moet opbouwen?
Die zijn toch onderdeel van de database en die ben je dan toch "gewoon" kwijt?

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Weet overigens iemand wat er met je favorieten gebeurd als je de database verwijderd en dus opnieuw moet opbouwen?
Op het moment dat je je database verwijderd, ben je inderdaad je favorieten kwijt, Magsel :zwaai:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

hans37250
Usenet: lightningusenet
Internet: ziggo

Bericht door hans37250 »

Hallo Allemaal
het probleem hiervan is de newsserver van lightning want heb een account aangemaakt bij eweka en dan is het probleem er niet en bij lightning dus wel dus raad ik jullie aan een andere newsserver te nemen

Cootje81

Bericht door Cootje81 »

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7.6
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: lightningusenet.com

Beste spotnet.

Sinds ik de nieuwste versie 1.7.6 heb draaien is het steeds gekloot met het binnen halen van headers.
Soms download hij opeens heel de headers opnieuw binnen en dan zegt hij van dat 14 dagen geleden laatste spots zijn.
Maar als ik dan tijdje wacht en open dan weer spotnet en dan haalt hij weer de nieuwe headers binnen en dan heb ik wel de nieuwe spots van vandaag, maar ook is het soms dat hij aantal keren dubbele headers binnen haalt hij download dan kompleet de hele header binen en dan heb ik dubbele spotten.

Ik draai op windows 7 x64 maar de vorige versie had ik nooit probelemen.

Ik hoor het graag
Verplaatst naar centraal topic
- MariaK

Magsel
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo 250 mbit
Leeftijd: 57

Bericht door Magsel »

ardy43 schreef:07 okt 2011, 12:02 -> vandaag weer geen nieuwe spots ophalen,dan weer dubbelle database,ik heb lightning usenet erover gemaild,ben benieuwd...
Heb je hier nog iets over vernomen ardy?

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Bericht door ardy43 »

nee geen bericht terug van lightning ,dat is niet hun sterkste kant...
vandaag ookweer dubbelle database,..

Nisan
Usenet: lightningusenet
Internet: Ziggo

Bericht door Nisan »

Vreemd. Ik heb slechts zelden dat de database volledig dreigt te worden opgehaald. Terwijl ik ook bij Lightning zit. :S
Ik start het updaten handmatig. Dus niet bij het opstarten van spotnet 1.7.6 , maar pas wanneer het programma draait.
Die enkele keer dat ik zie dat de database wel opnieuw volledig wordt binnengehaald sluit ik spotnet geforceerd af via taakbeheer en start het programma even daarna weer op.
Dan gaat alles wel volgens het boekje. Zo heb ik geen last van dubbele spots in een overvolle database.
Iemand die dat kan bevestigen?

asenegawa
Usenet: Astraweb
Internet: Phoenix NAP

Bericht door asenegawa »

Heb er nog geen last van gehad en zit onder andere ook al jaren bij Lightning.
Het enige wat ik (vermoedelijk) anders doe dan de meeste gebruikers is wanneer ik Spotnet opstart dan druk ik op bewerken - provider - verbinden. Pas daarna laat ik de spots en reacties bijwerken.
Dit doe ik omdat ik werk met verschillende providers en daardoor soms de provider gegevens moet veranderen.
I'm trying to be...who I really am...the true me...

Begbie

Bericht door Begbie »

Eindelijk, zoals het er nu naar uitziet is het probleem verholpen. Heb het nu al meerdere keren gedaan en tot nu toe geen dubbele database meer.

Ervaren andere dit ook?

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Bericht door ardy43 »

ik ga het nu proberen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer