Ervaringen & Discussie: Eweka
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
Re: Ervaringen & Discussie: Eweka
Via sslreader.eweka.nl werk. Hou er wel rekening mee dat deze server een stuk minder headers heeft.
Hierdoor is de database kleiner en is het nodig om eerder te kijken voor nieuwe spots anders ontbreken er spots/reacties. Bij de laatste controle had sslreader.eweka.nl een header retentie van 7 dagen. Om niets te missen dus binnen 7 dagen de database bijwerken.
Hierdoor is de database kleiner en is het nodig om eerder te kijken voor nieuwe spots anders ontbreken er spots/reacties. Bij de laatste controle had sslreader.eweka.nl een header retentie van 7 dagen. Om niets te missen dus binnen 7 dagen de database bijwerken.
-
Ik heb niemand mijn gegevens gegeven behalve dit forum
Ja dat was niet slim van mij om iets te melden zonder even na te kijken. Ik had toen mijn inloggegevens vergeten te verwijderen maar een oplettende mod heeft het direct verwijderd
Maar het was al daarvoor dat ik het 502 probleem had
Ik heb net weer even gekeken en ik heb newsreader1 en dat is 81.171.64.100
Ik had hiervoor reader7 maar dat is gewijzigd naar 1 dus ook direct aangepast en met altbinz en spotlie en nbbpro werkt het goed.
Ik heb nu even 1 draadje van mijn neef in gebruik om spots op te halen en dat werkt goed.
Downloaden doe ik met altbinz
Ik denk dat ik maandag Eweka maar ga benaderen hierover. Iets anders zou ik zo niet weten en op het forum lees ik ook geen echte oplossing. Lukt het niet dan stop ik met Eweka en ga ik naar een ander.
Ik blijf het volgen en elk advies ga ik proberen maar SSL geeft het zelfde probleem

Ja dat was niet slim van mij om iets te melden zonder even na te kijken. Ik had toen mijn inloggegevens vergeten te verwijderen maar een oplettende mod heeft het direct verwijderd

Ik had hiervoor reader7 maar dat is gewijzigd naar 1 dus ook direct aangepast en met altbinz en spotlie en nbbpro werkt het goed.
Ik heb nu even 1 draadje van mijn neef in gebruik om spots op te halen en dat werkt goed.
Ik denk dat ik maandag Eweka maar ga benaderen hierover. Iets anders zou ik zo niet weten en op het forum lees ik ook geen echte oplossing. Lukt het niet dan stop ik met Eweka en ga ik naar een ander.
Ik blijf het volgen en elk advies ga ik proberen maar SSL geeft het zelfde probleem
-
- Usenet: eweka
- Internet: xs4all
================================================================================================hjvbft schreef:Via sslreader.eweka.nl werk. Hou er wel rekening mee dat deze server een stuk minder headers heeft.
Retentie van 7 Dagen !!!! zie spots van meer dan 500 dagen terug , hoe kan dat dan , heb rond de 300.000 spots
mvg
scsiman
-
Ik begrijp sowieso niet waarom je per se de SSLreader van Eweka voor headeren wilt gebruiken als ze gewoon een textserver hebben die prima werkt met een retentie van 500 dagen.hjvbft schreef:Via sslreader.eweka.nl werk. Hou er wel rekening mee dat deze server een stuk minder headers heeft.
Wel kan ik het me voorstellen wanneer je deze SSLreader als downloadserver instelt.
M.v.g,
Marler
"Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen"
-
@scsiman:
Heb de headers met sslreader.eweka.nl opgehaald. Header retentie:
free.pt = 2 dagen en 15 uur
free.usenet = 7 dagen en 19 uur
free.willey = 3 uur
Heb de headers met textnews.eweka.nl opgehaald. Header retentie:
free.pt = 972 dagen
free.usenet = 951 dagen
free.willey = 2 dagen en 7 uur
Waarschijnlijk heb je eerst de headers via textnews.eweka.nl opgehaald en daarna sslreader.eweka.nl ingesteld.
Wat ook kan is dat je een database van een andere server gebruikt die nu bijgewerkt word.
Heb de headers met sslreader.eweka.nl opgehaald. Header retentie:
free.pt = 2 dagen en 15 uur
free.usenet = 7 dagen en 19 uur
free.willey = 3 uur
Heb de headers met textnews.eweka.nl opgehaald. Header retentie:
free.pt = 972 dagen
free.usenet = 951 dagen
free.willey = 2 dagen en 7 uur
Waarschijnlijk heb je eerst de headers via textnews.eweka.nl opgehaald en daarna sslreader.eweka.nl ingesteld.
Wat ook kan is dat je een database van een andere server gebruikt die nu bijgewerkt word.
Laatst gewijzigd door hjvbft op 16 mar 2011, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Leeftijd: 63
Ik blijf probelem met spotnet - eweka houden.
Als ik nu spotnet open is de laatste spot van 12-03-21.13 uur.
Ik blijf elke keer dit topic in de gaten houden, en ook elke keer als er weer eens iets nieuws is, wijzig ik het.
Ik krijg ook maar een totaal van 336.953 spots te zien. Dit is minder dan wat andere mensen soms binnenhalen.
Waar zit dat verschil toch in?
Ik blijf elke keer dit topic in de gaten houden, en ook elke keer als er weer eens iets nieuws is, wijzig ik het.
Ik krijg ook maar een totaal van 336.953 spots te zien. Dit is minder dan wat andere mensen soms binnenhalen.
-
Hoi Gsm,gsm schreef:Ik heb niemand mijn gegevens gegeven behalve dit forum![]()
Ja dat was niet slim van mij om iets te melden zonder even na te kijken. Ik had toen mijn inloggegevens vergeten te verwijderen maar een oplettende mod heeft het direct verwijderd![]()
Wanneer ik newsreader1.eweka.nl ping dan krijg ik 81.171.64.101 te zien. Eweka gebruikt meerdere adressen voor dezelfde reader (had ik al eerder in het forum geconstateerd).
Maar ja, verbinding maken met de SSLreader (81.171.64.202) lukt je ook niet.
Het lijkt me inderdaad verstandig om Eweka hierover te benaderen. Het ene moment wel en het andere moment geen verbinding krijgen is vaag.
Ik wens je veel succes!
M.v.g,
Marler
"Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen"
-
Beste Irissa,irissa schreef:Ik blijf probelem met spotnet - eweka houden.
Dat ligt misschien aan met welke server je de headers ophaald. Soms lijkt het zelfs wel locatiebepalend te zijn.
Welke versie van Spotnet gebruik je? En welke reader gebruik jij als headerserver?
Wat staat er in je servers.xml vermeld?
Mocht je deze info. delen vergeet dan niet je gebruikersnaam en ww af te schermen, door bijvoorbeeld xxxx weer te geven.
Als je wilt weten wat je nu echt aan headers van de server ophaald (retentie), dan is het misschien verstandig om met een lege database te beginnen.
Dit kan je doen door het .db bestand even te hernoemen naar .db.old en daarna Spotnet bij te laten werken. Hierdoor wordt er gelijk een nieuw .db bestand aangemaakt. Mocht het resultaat je niet bevallen kan je deze weer verwijderen en het db.old bestand weer hernoemen naar .db en je oude database is weer in gebruik.
M.v.g,
Marler
-
- Leeftijd: 63
Ik gebruikte eerst 1.5.60, heb toen versie 1.7 gedl, toen had ik nog maar iets van 250.000 spots. Deze versie weer van mijn pc afgeknikkerd en probeer nu de oude versie erop te zetten.Marler schreef:Beste Irissa,irissa schreef:Ik blijf probelem met spotnet - eweka houden.
Dat ligt misschien aan met welke server je de headers ophaald. Soms lijkt het zelfs wel locatiebepalend te zijn.
Welke versie van Spotnet gebruik je? En welke reader gebruik jij als headerserver?
Wat staat er in je servers.xml vermeld?
Mocht je deze info. delen vergeet dan niet je gebruikersnaam en ww af te schermen, door bijvoorbeeld xxxx weer te geven.
Als je wilt weten wat je nu echt aan headers van de server ophaald (retentie), dan is het misschien verstandig om met een lege database te beginnen.
Dit kan je doen door het .db bestand even te hernoemen naar .db.old en daarna Spotnet bij te laten werken. Hierdoor wordt er gelijk een nieuw .db bestand aangemaakt. Mocht het resultaat je niet bevallen kan je deze weer verwijderen en het db.old bestand weer hernoemen naar .db en je oude database is weer in gebruik.
M.v.g,
Marler
Ik krijg tijdens het binnenhalen van de spots halverwege de melding "load_database: arithmetic operation resulted in an overflow".
Nu doet spotnet het dus helemaal niet meer.
Ik word er echt moedeloos van.
-
Hoi Irissa,irissa schreef: Ik gebruikte eerst 1.5.60, heb toen versie 1.7 gedl, toen had ik nog maar iets van 250.000 spots. Deze versie weer van mijn pc afgeknikkerd en probeer nu de oude versie erop te zetten.
Ik krijg tijdens het binnenhalen van de spots halverwege de melding "load_database: arithmetic operation resulted in an overflow".
Nu doet spotnet het dus helemaal niet meer.
Ik word er echt moedeloos van.
Het lijkt me verstandig om versie 1.71 te gebruiken. Deze haalt geen "foutieve" spots op, waar 1.56 dit wel doet.
Zie deze discussie: viewtopic.php?f=3&t=1433
250.000 spots hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, zolang het maar een compleet overzicht is. Wat voor retentie heb je nodig? Met 250.000 spots zit je op een retentie van ongeveer 500 dagen. Voor mij persoonlijk is dat in ieder geval genoeg.
M.v.g,
Marler