Ervaringen & Discussie: Eweka
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Usenet: Eweka
- Internet: Ziggo
Re: Ervaringen & Discussie: Eweka
Sinds de afsluiting van FTD ben ik overgestapt op Spotnet. Maar ik heb een probleem hiermee en dat is dat ik niet kan connecten. Iedere keer als ik wil inloggen krijg ik de volgende error:
"Kan geen verbinding maken.
Gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet.
502 Authentication failed."
Vanzelf sprekend heb ik alles helemaal correct ingevuld.
Is hier een work-around voor of is het een probleem van 'buitenaf'?
Graag zie ik hier een passende oplossing voor want wat ik tot nog toe gezien heb van Spotnet bevalt me wel!
EDIT: Ik heb eens terugekeken in dit topic en eens naar m'n server.xml bestand gekeken. Daar stond het volgende: <Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="XXXXX" Password="XXXXX==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader1.eweka.nl" Username="XXXXX" Password="XXXXX==" Port="119" SSL="0" Connections="7" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="XXXXX" Password="XXXXXX==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Aangezien ik maar 8 connections in totaal krijg van Eweka en er hier 9 worden gebruikt, ligt de oplossing voor de hand; Heb de connections van download verlaagt van 7 naar 6 en hij doet het nou perfect!
Hopelijk helpt dit andere mensen die hetzelfde probleem hebben.
"Kan geen verbinding maken.
Gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet.
502 Authentication failed."
Vanzelf sprekend heb ik alles helemaal correct ingevuld.
Is hier een work-around voor of is het een probleem van 'buitenaf'?
Graag zie ik hier een passende oplossing voor want wat ik tot nog toe gezien heb van Spotnet bevalt me wel!
EDIT: Ik heb eens terugekeken in dit topic en eens naar m'n server.xml bestand gekeken. Daar stond het volgende: <Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="XXXXX" Password="XXXXX==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader1.eweka.nl" Username="XXXXX" Password="XXXXX==" Port="119" SSL="0" Connections="7" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="XXXXX" Password="XXXXXX==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Aangezien ik maar 8 connections in totaal krijg van Eweka en er hier 9 worden gebruikt, ligt de oplossing voor de hand; Heb de connections van download verlaagt van 7 naar 6 en hij doet het nou perfect!
Hopelijk helpt dit andere mensen die hetzelfde probleem hebben.
-
Ik heb het ook al in het topic "aantal connecties Spotnet" gezet maar ik stop ook met Spotnet.
Tig keer geïnstalleerd en erweer afgehaald en weer opnieuw.
Zelfs nog een keer de versie 1.4. geprobeerd, werkt ook niet.
Ook diverse mogenlijkheden met het aantal connecties geprobeerd, in .xml en in Spotnet zelf bij "provider".
Kortom alles meerdere keren geprobeerd wat hier op het forum voor mogelijke oplossingen wordt aangegeven.
Elke keer weer die foutmelding; 502 Authentication failed .....
Kan 1 iets downloaden en dan laat hij het afweten, zodra ik dan een tweede iets in de wachtrij wil plaatsen hup " 502 enz. ", volledige blokkade kan niet eens meer een spot bekijken. Tot dat het downloaden klaar is dan pas kan ik weer verder.
Werkt dus gewoon niet voor mijn als ik meerdere dingen in de wachrij wil zetten om achter elkaar binnentehalen.
Blijf het heeeeel vreemd vinden want de paar maanden hier voor dat ik met Spotnet werkte (de maanden december, januari en februari) werkte Spotnet prima, niks geen problemen gehad en nu....... niks meer mee te beginnen, jammer jammer.
gr. Oita
Tig keer geïnstalleerd en erweer afgehaald en weer opnieuw.
Zelfs nog een keer de versie 1.4. geprobeerd, werkt ook niet.
Ook diverse mogenlijkheden met het aantal connecties geprobeerd, in .xml en in Spotnet zelf bij "provider".
Kortom alles meerdere keren geprobeerd wat hier op het forum voor mogelijke oplossingen wordt aangegeven.
Elke keer weer die foutmelding; 502 Authentication failed .....
Kan 1 iets downloaden en dan laat hij het afweten, zodra ik dan een tweede iets in de wachtrij wil plaatsen hup " 502 enz. ", volledige blokkade kan niet eens meer een spot bekijken. Tot dat het downloaden klaar is dan pas kan ik weer verder.
Werkt dus gewoon niet voor mijn als ik meerdere dingen in de wachrij wil zetten om achter elkaar binnentehalen.
Blijf het heeeeel vreemd vinden want de paar maanden hier voor dat ik met Spotnet werkte (de maanden december, januari en februari) werkte Spotnet prima, niks geen problemen gehad en nu....... niks meer mee te beginnen, jammer jammer.
gr. Oita
-
- Usenet: eweka
- Internet: kpn
-
Zojuist de nieuwe versie geinstalleerd maar helaas 502
Update lost probleem niet op.
Ik blijf maar weer even kijken of er ooit nog een oplossing komt.
Update lost probleem niet op.
Ik blijf maar weer even kijken of er ooit nog een oplossing komt.
-
De server news2.neva.ru kan niet meer gebruikt worden. Er werd teveel gebruik van gemaakt.
-
- Usenet: online.nl
- Internet: online.nl
de uploadserver van eweka is een andere dan de downloadserver. Bij jouw servers.xml staat bij beide hetzelfde ip-nr
Verander de uploadserver eens in post.eweka.nl
veel plezier en hopelijk succes
Verander de uploadserver eens in post.eweka.nl
veel plezier en hopelijk succes
-
- Usenet: eweka
- Internet: caiway
werkend met versie 1.5.6 versie 1.7.1 problemen met Spots...
Instellen van Spotnet met SSL Eweka
• Ga naar start en type in programma’s en bestanden zoeken, “cmd”. (zonder ” ”).
• Typ in het venster “ping sslreader.eweka.nl”
Hierbij krijgt u het ip-adres wat u nodig heeft in Spotnet. (bij mij 81.171.64.202)
.
Verander nu in bij servers
C:programdata/spotnet/servers
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="81.171.64.202" Username="xxx" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="81.171.64.202" Username="xxx" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="81.171.64.202" Username="xxx" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Vul bij xxx je username en password in wat je van eweka gekregen hebt..
Bij Spotnet provider ook het ipadres invullen en bij provider..anders..

Instellen van Spotnet met SSL Eweka
• Ga naar start en type in programma’s en bestanden zoeken, “cmd”. (zonder ” ”).
• Typ in het venster “ping sslreader.eweka.nl”
Hierbij krijgt u het ip-adres wat u nodig heeft in Spotnet. (bij mij 81.171.64.202)
.
Verander nu in bij servers
C:programdata/spotnet/servers
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="81.171.64.202" Username="xxx" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="81.171.64.202" Username="xxx" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="81.171.64.202" Username="xxx" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Vul bij xxx je username en password in wat je van eweka gekregen hebt..
Bij Spotnet provider ook het ipadres invullen en bij provider..anders..
-
Ik heb dit gedaan maar nu krijg ik een andere melding :
Kan geen verbinding maken met de server
Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd
81.171.64.202:119
Verander ik de poort in 443 (SSL) of 543 (SSL) dan krijg ik foutcode 502
Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd
-
- Usenet: Eweka
- Internet: Online
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="81.171.64.202" Username="xxx" Password="xxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="81.171.64.202" Username="xxx" Password="xxx" Port="563" SSL="1" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="81.171.64.202" Username="xxx" Password="xxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit werkt bij mij wel.
<Server Type="Headers" Server="81.171.64.202" Username="xxx" Password="xxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="81.171.64.202" Username="xxx" Password="xxx" Port="563" SSL="1" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="81.171.64.202" Username="xxx" Password="xxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit werkt bij mij wel.
-
Hoi Gsm,gsm schreef:Ik heb dit gedaan maar nu krijg ik een andere melding :
Je blijft maar die 502 melding houden die eigenlijk aangeeft dat je te veel lijntjes gebruikt of dat je met een verkeerde gebruikersnaam / ww inlogt, vreemd. viewtopic.php?f=6&t=1120
Heb je de TD van Eweka al gemaild over je probleem? Misschien kunnen zij je helpen.
M.v.g,
Marler
PS Ik zou overigens voorlopig even geen server IP-adres gebruiken van Eweka maar gewoon de newsreader invullen als het om de header- of downloadserver gaat.
"Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen"