Ervaringen & Discussie: Eweka

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

makkie
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: ziggo

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

Bericht door makkie »

Ik had eerst heel veel problemen met spotnet.
Kon bijwerken , posts bekijken, maar knalde steeds eruit, na ee tijdje kon ik weer in , en na een paar post bekeken te hebben, vroeg het weer om naam en passwords.
Ik weet niet of het er mee te maken heeft , maar ik gebruik sportnet alleen voor NZB download voor newsleecher.
Maar sinds ik newsleecher uit heb staan als ik sportnet gebruik, heb ik het probleem niet meer.
Zou het daar aan liggen , ik hoop het maar, maar ik zit nu uren achter elkaar zonder het vervelende probleem van naam en wachtwoord dat steeds verschijnt.

Toevals treffer?

mikey5659

Re: [probleem] aantal spots?? zeer laag laatste dagen

Bericht door mikey5659 »

Master_B schreef:mikey, wat bedoel je met "goed" in het server.xml bestand? heb je voor headers en download server allemaal eweka staan?

hoeveel spots heb jij van de dagen 4 en 5 maart ongeveer dan?
Door Spotnet opnieuw te installeren en opnieuw je aan te melden met de SSLreader van Eweka worden alle servers juist geïnstalleerd in het bestand servers.xml en haal je gewoon weer volop spots binnen.

Voor Headers installeert Eweka standaard: textnews.eweka.nl
Voor downloaden installeert Eweka standaard: sslreader.eweka.nl
Voor Uploaden (berichtjes achterlaten etc.) installeert Eweka standaard: upload.eweka.nl

Dit heeft bij mij zo gewerkt zonder gevogel met posts die terug gaan tot 2009. Bij het opnieuw installeren heb ik Spotnet eerst ge - deïnstalleerd en ook fysiek de mappen verwijderd in Program Files en Documents and Settings..... Daarna Spotnet 1.5.60 opnieuw installeren en jezelf met je Eweka Account aanmelden. Ik hoop dat andere hier ook mee uit de voeten kunnen en anders zijn er vele vele vele topics om de ervaringen van andere te bekijken.

mikey5659

Re: [probleem] aantal spots?? zeer laag laatste dagen

Bericht door mikey5659 »

mikey5659 schreef:
Master_B schreef:mikey, wat bedoel je met "goed" in het server.xml bestand? heb je voor headers en download server allemaal eweka staan?

hoeveel spots heb jij van de dagen 4 en 5 maart ongeveer dan?
Door Spotnet opnieuw te installeren en opnieuw je aan te melden met de SSLreader van Eweka worden alle servers juist geïnstalleerd in het bestand servers.xml en haal je gewoon weer volop spots binnen.

Voor Headers installeert Eweka standaard: textnews.eweka.nl
Voor downloaden installeert Eweka standaard: sslreader.eweka.nl
Voor Uploaden (berichtjes achterlaten etc.) installeert Eweka standaard: upload.eweka.nl

Dit heeft bij mij zo gewerkt zonder gevogel met posts die terug gaan tot 2009. Bij het opnieuw installeren heb ik Spotnet eerst ge - deïnstalleerd en ook fysiek de mappen verwijderd in Program Files en Documents and Settings..... Daarna Spotnet 1.5.60 opnieuw installeren en jezelf met je Eweka Account aanmelden. Ik hoop dat andere hier ook mee uit de voeten kunnen en anders zijn er vele vele vele topics om de ervaringen van andere te bekijken.
Ik lees net nog eens alle berichten van dit topic door en zie dat er mensen radeloos zijn omdat ze beschrijven dat ze leek zijn. We moeten elkaar steunen in deze moeilijke tijden na het verlies van FTD. Echter, de laatste weken wordt er over niets anders geschreven dan de juiste server instellingen etc. etc. Bij ieder Topic gaat er wel over. Ik ging er dan ook vanuit dat men inmiddels weet waar we het over hebben.

Wat ik eigenlijk beschrijf is het volgende. Ik ben met een schone installatie begonnen van spotnet (versie 1.5.60) en na succesvolle installatie kun je het programma starten en dan dien je je provider gegevens (bijvoorbeeld Eweka) in te vullen.

Ik heb ervoor gekozen om het volgende in te vullen:
Provider: Eweka
Serveradres: sslreader.eweka.nl
Poort: 563
Login: de gegevens die je hebt ontvangen van Eweka.

Daarna kan het Headeren beginnen en zo haalde ik ruim 300.000 nieuwe spots op. Bij de server instellingen (kun je niet zien in het programma zelf) geeft Eweka de juiste servers al standaard mee en dat was eerst niet. Dus als er goed is geïnstalleerd en juist is ingelogd moet het nu gewoon goed zijn. Voor het vogelen met de servers verwijs ik dan ook naar de diverse topics die er al over gaan. Dat is onnodige info in mijn bericht!!! Dit bericht beperkt zich alleen tot hoe ik Eweka opnieuw aan de praat heb gekregen en gewoon volop spots te zien krijg.

nope

Re: berichtje plaatsen met eweka

Bericht door nope »

Stefan73 schreef:<Server Type="Uploads" Server="81.171.88.18" Username="xxxxx" Password="xxxxx"
Port="119" SSL="0" Connections="1" /> stel deze in als uploadserver bij je server instellingen dan is het probleem opgelost

Nee, werkt niet.
Ik heb dit probleem al sinds het begin en ik wil zo graag mensen bedanken :oops:

nope

Bericht door nope »

Wegens sluiting van het topic hier maar verder ploeteren :lol:

Windows versie: win 7 x32
Usenet Provider: xs4all / eweka
Wanneer ontstond het probleem? bij het eerste gebruik van spotnet, kan geen berichten cq bedankjes plaatsen
Spotnet versie: 1560
Waar download je mee: newsbin pro via eweka
Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen?
Wat is het probleem? Fout - Toegang Geweigerd schermpje wanneer op knop toevoegen geklikt word

M'n servers xml ziet er nu zo uit:

Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="xxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader71.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="newsreader71.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Bij uploads heb ik reeds geprobeerd: newszilla.xs4all.nl - 81.171.88.252 - upload.eweka.nl - newsreader71.eweka.nl
Ook de firewall van McAfee uitgeschakeld tegelijk met de firewall van de router maar niets helpt.
Spots binnenhalen lukt goed (361918 spot in de database) Nzb's Binnenhalen lukt goed. Alleen berichten plaatsen lukt niet

Iemand een oplossing ? (Respect)

Guinan
Usenet: Eweka
Internet: UPC

Bericht door Guinan »

Oh Oh Oh, wat een dóffe ellende!!
Ik krijg Spotnet maar niet goed aan de praat.
Dacht ik eerst dat de suggestie van "Makkie" van vandaag dé oplossing was, nu zit ik met een schermpje "Kan geen verbinding maken, Authenticatie verplicht". Dit treedt op direct als ik Spotnet open, ik kan dan op OK klikken en kan dan wél verder komen. De spots laden, 350.000+ nog geen maand, maar daar zit ik momenteel niet zo erg mee. Als ik dan echter een spot aanklik komt dat schermpje wéér tevoorschijn en nu helpt op OK klikken niet meer, hij trekt een lange neus en ik kom op dit punt geen steek meer verder. Ik weet niet waar ik hier tegenaanloop, de Headers- of de Download server, dus weet ik ook niet waar ik in moet 'rommelen' om het op te lossen.

Ik gebruik Windows XP SP3
Mijn verbindingen zijn: UPC, Eweka en Newsleecher

servers.xml ziet er als volgt uit:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="SSLreader.eweka.nl" Username=" :cry: " Password=" :cry: " Port="563" SSL="1" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username=" :cry: " Password=" :cry: " Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Ik ben een 62-jaar-oud gebakkie, dat bést wel het één en ander van computers begrijpt, maar dit gaat me ég boven me pet! :cry:

Wie O wie helpt me aan een fatsoenlijk draaiend Spotnet???
bij voorbaat een knuf voor de moeite! ;)
* Spotnet 1.7.4 * Win 7 SP1 * 64bits * UPC * EWEKA SSL * Newsleecher *

hjvbft

Bericht door hjvbft »

De server news2.neva.ru doet het al een tijdje niet meer. Probeer onderstaande.

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="Invullen" Password="Invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="SSLreader.eweka.nl" Username="Invullen" Password="Invullen" Port="563" SSL="1" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="Invullen" Password="Invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast).

Als de upload server ssl ondersteund:

Code: Selecteer alles

<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="Invullen" Password="Invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />

nope

Bericht door nope »

@Guinan

Wat ik begrepen heb is dat de server in je eerste regel niet meer 100% werkt. (news2.neva.ru)

Als je deze vervangt door textnews.eweka.nl zou je 362000 spots binnen moet krijgen
Kan je dat proberen ?

edit: wat hjvbft zei :D

gsm

Bericht door gsm »

Inderdaad, de ru doet het al een tijdje niet meer.
Jullie doen het via ssl maar ik niet en sinds gisteren doet die het goed.
Dit is mijn server.xlm
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader7.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Mijn newsreader is 7 maar dat kan anders zijn bij u dus even veranderen
Password is wel versleuteld in mijn xlm file, ik weet niet of je het gewoon kan invullen. Je kan server.xml even verwijderen zodat je opnieuw moet aanmelden.
Ik heb het niet read only gemaakt
Ik heb newsbin moeten installeren en daarna geen enkel probleem meer, zie een eerder bericht hierboven.

Ik hoop dat het lukt
Succes

nope

Bericht door nope »

@gsm

welke versie newsbin heb je geiinstalleerd ?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer