Laatste spots FTD niet meer te zien in Spotnet?

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Henri_Christel
Answers: 0
Usenet: Usenet4U
Internet: Ziggo
Leeftijd: 62

Re: Laatste spots FTD niet meer te zien in Spotnet?

Bericht door Henri_Christel »

Heb net van Isaac vernomen dat ie stopt met spotten maar niet met posten.........wordt vervolgd

gerstr

Bericht door gerstr »

Wessee schreef:Ik denk dat niemand hier echt zeurt over Spotnet. SN werkt gewoon prima.
Er is een afwijking geconstateerd die veel andere mensen ook is opgevallen en dan is het ook logisch dat we willen weten wat die afwijking veroorzaakt en hoe deze eventueel opgelost kan worden. Daarnaast vroeg ik hoe Isaac precies spot omdat dat uitmaakt voor de manier waarop wij spots te zien krijgen vanaf nu en zeker over 3 dagen.
Zijn het zijn eigen uploads, dan hebben we straks niks meer als FTD op zwart gaat, want die kan Spotnet dan logischerwijs ook niet binnentrekken.
Zijn het echte spots van een andere uploader, dan hebben we, behalve een ietwat vervelende vertraging, in principe niks te vrezen.
Gezien deze reactie (en daar ben je niet de enige in) merk ik dat er groot onbegrip is over relatie FTD - Usenet - Spotnet. Ik ga een poging doen om daar iets meer helderheid in te scheppen:
1. Als je bestanden upload staan ze op Usenet in een bepaalde groep - niet in FTD en niet in Spotnet
2. Als je bestanden spot op FTD staan ze in FTD als spot - niet als echte bestanden
3. Als je bestanden spot op Spotnet staan ze in Spotnet als spot - niet als echte bestanden
4. Als je gaat downloaden ga je dmv verwijs bestand (NZB) de echte bestanden ophalen van de betreffende Usenet groep

De maker van Spotnet is zo vriendelijk geweest om er voor te zorgen dat de spots genoemd onder 2 ook tijdelijk onder 3 terecht komen - weliswaar met vertraging, maar wat een service (Respect)

Ik hoop dat je begrijpt dat je opmerkingen als daar hebben we niks meer aan als FTD op zwart gaat etc. in het kader van mijn uitleg niet echt sterk zijn.

Topicstarter
xZx
Usenet: Easyusenet+Cheapnews

Bericht door xZx »

Henri_Christel schreef:Heb net van Isaac vernomen dat ie stopt met spotten maar niet met posten.........wordt vervolgd
Mja, toevallig las ik dat betreffende stukje zojuist, maar ik kan me niet voorstellen dat Isaac voor de grote (buitenlandse!) groepen als ctu, dimension, immerse etc.. post, het zijn echt gewoon spots van zijn hand. Hij gebruikt zeer ws. een scriptje waarmee hij alles direct op FTD kan spotten (dit doen meerdere spotters); als ik naar zijn spots kijk, geloof ik niet dat er iets -of: heel weinig- van zijn eigen hand is (lees: allemaal gespot dus). Zodoende blijft alles wat Isaac tot nu gespot heeft, gewoon op usenet verschijnen, alleen Isaac spot ze niet meer en moeten we dus zelf op zoek ;) .

Maar goed, dit is eigenlijk best wel offtopic.. :)

gerstr

Bericht door gerstr »

indeed offopic en yes hij gebruikt script - en laten we draadje hiermee afsluiten.

Wessee

Bericht door Wessee »

Ik begrijp het wel, maar misschien had ik het niet duidelijk uitgelegd. Het posten en spotten wordt hier door elkaar gehaald en het staat idd even los van de vertraging in posts.

Het zal allemaal wel loslopen en misschien gaat Isaac over een tijdje weer spotten in SN.

Magsel
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo 250 mbit
Leeftijd: 57

Bericht door Magsel »

Ik heb dit probleem met Blurays.
t/m 20 febr. geen probleem, dan pas weer vanaf 25 februari een spot, terwijl er in FTD 7 blurays zijn gespot tussen 19 en 23 febr.

Faster 20/2/11 is de laatste in spotnet, dan pas weer legend of the guuardians 25/2/11.
Afbeelding

Afbeelding

Ik had de 19e of 20e spotnet voor het laatst bijgewerkt en zojuist weer.
Is het de bedoeling dat je elke dag spotnet moet bijwerken?

magsel

Ep Woody
Leeftijd: 41

Bericht door Ep Woody »

Dat hangt af van de server die je gebruikt : viewtopic.php?f=3&t=682&p=5562#p5562
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

Magsel

Bericht door Magsel »

Dat is een erg handig draadje. Wellicht een optie om deze vast te zetten bovenaan in Vragen & Problemen.

Voor Eweka is dit 10 dagen, dus ik moet minimaal elke 9 dagen spotnet bijwerken en dat zit ik goed volgens dat draadje.
Ik heb 5 of 6 dagen geleden voor het laatst spotnet bijgewerkt, dus hoe verklaar je dan de ontbrekende blurays?
Laatst gewijzigd door Magsel op 25 feb 2011, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Ep Woody
Leeftijd: 41

Bericht door Ep Woody »

Ik heb zelf geen ervaring met Eweka, maar ik las in het draadje van Eweka zelf dat je maar een zeer bepekrt aantal headers binnen krijgt. Om die reden zijn er veel mensen overgestapt op lightningusenet.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

Magsel

Bericht door Magsel »

Ik heb zojuist het .spots bestand vervangen voor "Database Spotnet 21-10-2009 t/m 20-2-2011" van Kajoe.
Spotnet gestart, en nu is spotnet wel bijgewerkt met de ontbrekende blurays :roll:

Afbeelding

Iemand enig idee waarom eerst niet en nu wel?

Zojuist ook nog even mijn originele .spots teruggezet en bijgewerkt en dan ontbreken de blurays weer.
Hopelijk blijft het nu wel goed gaan met het .spots bestand van Kajoe en anders mss toch overstappen van usenet naar een andere.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer