Foutmelding: "de dispatchingverwerking...."
Moderator: Moderator Team
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 12 mar 2011, 00:29
Re: Foutmelding: "de dispatchingverwerking...."
Vandaag opnieuw geprobeerd. Dit keer 650 nieuwe posts. Norton uit en halverwege naar beneden scrollend.... pats, weer de foutmelding en Spotnet crasht. Conclusie: het heeft niets met de virusscanner te maken. Andere ideeen?
-
- Supporter
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
- Usenet: Sunny
- Internet: Ziggo
- Locatie: Brabant
- Leeftijd: 110
Re: Foutmelding: "de dispatchingverwerking...."
Hoi,
Ik weet niet hoe we dit probleem moeten oplossen. Ik zou voorlopig Spotlite gaan gebruiken totdat er een update van spotnet komt.
Ik weet niet hoe we dit probleem moeten oplossen. Ik zou voorlopig Spotlite gaan gebruiken totdat er een update van spotnet komt.
- GEEN SUPPORT VRAGEN VIA PB!!
- "I had to google "jfgi" to see what it meant. The irony is overwhelming."
- Spam Be Gone-SN, Filter Editor-SN, Spotnet Themes, Spotweb Easy R.C. 2, Board rules
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 12 mar 2011, 00:29
Re: Foutmelding: "de dispatchingverwerking...."
Vandaag (en ook al eerder) kreeg ik een foutmelding terwijl ik met de toetsen (met name Page Down) door de lijst aan het lopen was. Opnieuw een scherm met een rood kruis met dit keer de mededeling: "Kan StartAt niet aanroepen wanneer inhoud wordt gegenereerd". Daarna crashte Spotnet weer. Ik had ongeveer 350 nieuwe spots.
-
- Berichten: 2396
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Re: Foutmelding: "de dispatchingverwerking...."
Beste wanderer,
Heb je nu inmiddels al geprobeerd of het hernoemen/verwijderen van de database het probleem oplost? Ik begrijp uit je eerdere reacties dat je dat nog niet gedaan hebt.
Inderdaad verlies je daarmee je favorieten, maar dat zul je dan even op de koop toe moeten nemen.
Daarbij kun je, als je er een backup van maakt, het bestand eventueel weer terugzetten als het niks oplost en dan heb je je favorieten gewoon weer terug.
Gebruik je custom filters? Zoja..heb je al eens geprobeerd of je met de originele filters ook deze foutmelding krijgt?
Als je een nieuwe database hebt en je de originele filters van spotnet gebruikt, zou het een bug kunnen zijn. Die kun je melden:
tracker.php?p=2
Als het een bug is, dan kunnen wij van dit forum, dit probleem niet oplossen. Het enige wat wij kunnen doen is hopen dat in een volgende versie de maker van Spotnet het probleem heeft weten te verhelpen.
Maar ik zou je toch vriendelijk willen adviseren om te beginnen bij het hernoemen van je database (als je dat al niet gedaan hebt)
Heb je nu inmiddels al geprobeerd of het hernoemen/verwijderen van de database het probleem oplost? Ik begrijp uit je eerdere reacties dat je dat nog niet gedaan hebt.
Inderdaad verlies je daarmee je favorieten, maar dat zul je dan even op de koop toe moeten nemen.
Daarbij kun je, als je er een backup van maakt, het bestand eventueel weer terugzetten als het niks oplost en dan heb je je favorieten gewoon weer terug.
Gebruik je custom filters? Zoja..heb je al eens geprobeerd of je met de originele filters ook deze foutmelding krijgt?
Als je een nieuwe database hebt en je de originele filters van spotnet gebruikt, zou het een bug kunnen zijn. Die kun je melden:
tracker.php?p=2
Als het een bug is, dan kunnen wij van dit forum, dit probleem niet oplossen. Het enige wat wij kunnen doen is hopen dat in een volgende versie de maker van Spotnet het probleem heeft weten te verhelpen.
Maar ik zou je toch vriendelijk willen adviseren om te beginnen bij het hernoemen van je database (als je dat al niet gedaan hebt)

"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 12 mar 2011, 00:29
Re: Foutmelding: "de dispatchingverwerking...."
Ik heb een nieuwe database aangemaakt, maar kan nu niets testen door problemen met Astranet.
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 12 mar 2011, 00:29
Re: Foutmelding: "de dispatchingverwerking...."
Inmiddels werkt ook Astraweb weer gewoon. Vandaag ongeveer 650 nieuwe posts in de nieuwe database en... pats, daar ging hij weer. Zelfde melding toen ik naar ongeveer de 400-ste post was gescrollt en natuurlijk een crash van Spotnet. Conclusie: het ligt niet aan de database zelf.
Ik gebruik de filters zoals die ooit door kokkie zijn gespot met één toevoeging, gemaakt in Spotnet zelf (dus niet aan de xml-file zitten werken).
Wat ik mij afvroeg: waar komen deze foutmeldingen vandaan: .NET? Spotnet zelf? Database? De teksten zijn voor mij absoluut onbegrijpelijk en geven zelfs geen richting waar ik moet zoeken. Iemand daar meer kennis van?
Ik gebruik de filters zoals die ooit door kokkie zijn gespot met één toevoeging, gemaakt in Spotnet zelf (dus niet aan de xml-file zitten werken).
Wat ik mij afvroeg: waar komen deze foutmeldingen vandaan: .NET? Spotnet zelf? Database? De teksten zijn voor mij absoluut onbegrijpelijk en geven zelfs geen richting waar ik moet zoeken. Iemand daar meer kennis van?
-
- Berichten: 2396
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Re: Foutmelding: "de dispatchingverwerking...."
Wanderer,
Je bent nu al zo'n 2 maanden aan het proberen uit te vinden wat de oplossing voor het probleem is. Ik bewonder je doorzettingsvermogen, maar het lijkt erop dat niemand je op dit moment een antwoord kan geven. Dat is natuurlijk heel vervelend, maar blijkbaar gaat er iets mis met Spotnet in jouw systeem. Ik heb meerdere keren geprobeerd om je foutmelding na te bootsen, maar ik krijg de genoemde foutmelding niet. Op mijn wat langzamere laptop lukt het me wel om (andere) foutmeldingen te krijgen als ik relatief snel op categorieën klik. Spotnet is niet zo'n snel programma en schijnbaar kan dat soms een foutmelding genereren als ik sneller wil dan mijn laptop en Spotnet aankunnen. Spotnet op mijn computer heeft daar geen problemen mee. Zo zie je dat elk systeem anders reageert.
Wat je nog kunt proberen is een schone installatie, als je dat nog niet hebt gedaan. Spotnet verwijderen, alle overgebleven bestanden, .NET etc Zoals hier omschreven: viewtopic.php?f=3&t=2824#location
Dan test je of Spotnet goed werkt, zonder de custom filters.
Misschien heb je dat al geprobeerd, dan zou je nog kunnen proberen of het wel goed gaat met een schone installatie van Spotnet 1.7.3. Ik lees in dit topic dat er iemand was die deze problemen pas ervaart sinds Spotnet 1.7.4.
Mocht dit nu allemaal niet werken, dan denk ik dat het slim is om het advies van Wheaten aan te nemen en je te verdiepen in Spotlite. Daarnaast kun je een ticket aanmaken in de bugtracker tracker.php?p=2
Je bent nu al zo'n 2 maanden aan het proberen uit te vinden wat de oplossing voor het probleem is. Ik bewonder je doorzettingsvermogen, maar het lijkt erop dat niemand je op dit moment een antwoord kan geven. Dat is natuurlijk heel vervelend, maar blijkbaar gaat er iets mis met Spotnet in jouw systeem. Ik heb meerdere keren geprobeerd om je foutmelding na te bootsen, maar ik krijg de genoemde foutmelding niet. Op mijn wat langzamere laptop lukt het me wel om (andere) foutmeldingen te krijgen als ik relatief snel op categorieën klik. Spotnet is niet zo'n snel programma en schijnbaar kan dat soms een foutmelding genereren als ik sneller wil dan mijn laptop en Spotnet aankunnen. Spotnet op mijn computer heeft daar geen problemen mee. Zo zie je dat elk systeem anders reageert.
Wat je nog kunt proberen is een schone installatie, als je dat nog niet hebt gedaan. Spotnet verwijderen, alle overgebleven bestanden, .NET etc Zoals hier omschreven: viewtopic.php?f=3&t=2824#location
Dan test je of Spotnet goed werkt, zonder de custom filters.
Misschien heb je dat al geprobeerd, dan zou je nog kunnen proberen of het wel goed gaat met een schone installatie van Spotnet 1.7.3. Ik lees in dit topic dat er iemand was die deze problemen pas ervaart sinds Spotnet 1.7.4.
Mocht dit nu allemaal niet werken, dan denk ik dat het slim is om het advies van Wheaten aan te nemen en je te verdiepen in Spotlite. Daarnaast kun je een ticket aanmaken in de bugtracker tracker.php?p=2
Topic meer dan 5 dagen open, dus gaat er een
op. Niet mee eens stuur dan ff een PB

- wheaten
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================