het grote "pronk met je internet" topic
Moderator: Moderator Team
-
- Moderator Team Leider
- Usenet: UNS
- Internet: UPC
- Contacteer:
Re: het grote "pronk met je internet" topic
upload is nog wel reëel maar die download niet voor het beloofde (heb je adsl?)
Regels/Rules | pySabRename
Er zijn weer spotnet updates, klik hier!
API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Er zijn weer spotnet updates, klik hier!
API's kijken doe je maar in de dierentuin!
-
- Leeftijd: 42
Hmm ik heb een A+ lijntje en de meeste die ik hier zie zijn A.
Wat zijn de verschillen?
Wat zijn de verschillen?
Veel woorden weinig wol, klinkt niet echt zinvol.
It's just me, nothing more nothing less
It's just me, nothing more nothing less
-
- Algemeen Manager
- Usenet: 8 diverse
- Internet: ???
- Leeftijd: 49
- Spoiler: show

De laatste is dan wel een hoge ping, maar wel een stabiele verbinding, maar heeft 0% packet loss (mede op de pinghoogte en combinatie van packetloss word je geindexeerd), alleen is de laatste bij mij een D maar heb 0% packetloss en 0 ms Jitter opzich door de ping een D maar de rest zou A zijn (ook op de laatste) (Jitter is onregelmatigheid in de tijdbasis van digitaal signaal, of het storende signaal dat hierdoor wordt veroorzaakt.)
Dit zijn de verschillen Psion :
A
An excellent result! Expect all Internet applications to work very well assuming you have sufficient bandwidth. Use Speedtest.net to see.
MOS greater than 4.37 (Example - a ping below 50 ms with 0% packet loss)
B
Very good! Your connection should work well for any Internet application. Some online games may not perform optimally.
MOS between 4.28 and 4.37 (Example - a ping around 90 ms with 0% packet loss)
C
Acceptable. Your VoIP quality will suffer some, and you will have a disadvantage in many online games. Most streaming media will be fine. You should try testing again to another server close to you.
MOS between 4.00 and 4.27 (Example - a ping around 150 ms with 1% packet loss)
D
Concerning. Most online applications will not perform well but should function in some capacity. Try testing to other servers to verify the result. You might need to contact your ISP for help.
MOS between 2.50 and 3.99 (Example - a ping around 300 ms with 3% packet loss)
F
Very poor. Real-time Internet application performance will suffer greatly on such a connection. Test to other servers to confirm the result, but definitely talk to your ISP about troubleshooting the issue.
Blij met de glass

-
- Usenet: Supernews
- Internet: Ziggo Z3

20mbit/1mbit abbo. Geweldig hoor, wonen in een stad welke nog bekabeling heeft uit omstreeks het jaar 1201.

-
- Moderator Team Lid
- Usenet: I-Telligent
- Internet: Ziggo
Jij haalt wel de volle 120 mbit uit je verbinding zeg... bij mij blijft er heel wat achter:CoBra850 schreef:
Probeer ook mee te doen met Ziggo Alles in 1 Extra

Maker van: Spotnet Improver, SpotGrit moviemeter addon, SpotTrailer, Spotnet ColorUpdate, Spotnet OutOfMemory Patch
-
- Usenet: Easyusenet.nl
-
- Moderator Team Lid
Ik snap niet hoe dat kan. Dat jullie de volle 120 mbit halen terwijl ik maar tot de 76 mbit kom, terwijl we hetzelfde ziggo abonnement hebben.

Maker van: Spotnet Improver, SpotGrit moviemeter addon, SpotTrailer, Spotnet ColorUpdate, Spotnet OutOfMemory Patch
-
Ligt aan de afstand naar de wijkcentrale. Waarschijnlijk hebben de mensen die de volle mep halen, of glasvezel liggen, of ze wonen naast de centrale.thisegzz schreef:Ik snap niet hoe dat kan. Dat jullie de volle 120 mbit halen terwijl ik maar tot de 76 mbit kom, terwijl we hetzelfde ziggo abonnement hebben.
Het kan zijn dat bij jou in de buurt nog koperen draden liggen onder de grond en dat je bijv. 1km van de centrale af woont. Dit verminderd je snelheid al drastisch.
Voordat je op het idee komt om glasvezel aan te laten leggen, wil ik je alvast de moeite besparen want dat gaat je minimaal een paar tientallen ruggen kosten.

-
- Moderator Team Lid
Ik heb het even opgezocht, en ook Tilburg zou de 120 mbit moeten halen:
Na Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg en Heerhugowaard is ook de snelheid in Utrecht recent verhoogd naar 120Mbit.
Na me een aantal uurtjes te hebben ingelezen ga ik morgen eens een speedtest draaien rechtstreeks in het modem. Hopelijk haal ik dan de 120 mbit en kan ik gaan nadenken over een gigabit router
.
Na Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg en Heerhugowaard is ook de snelheid in Utrecht recent verhoogd naar 120Mbit.
Na me een aantal uurtjes te hebben ingelezen ga ik morgen eens een speedtest draaien rechtstreeks in het modem. Hopelijk haal ik dan de 120 mbit en kan ik gaan nadenken over een gigabit router

-
Ja, ze kunnen de snelheid van de lijnen wel ophogen, maar dat betekent niet dat jij ook die snelheid haalt. Lees nog maar eens wat ik in mijn vorige post schreef.
Als je je afstand wilt weten en daarmee je hoogst haalbare snelheid (schatting) ga even naar: http://www.speedtest.nl/ADSL/
Let op: de afstand naar de wijkcentrale is alleen van invloed bij ADSL(2) lijnen, niet voor TV (oftewel kabel). Daarnaast is het zo dat als je internet via de glasvezel hebt, deze afstand pas invloed heeft op je snelheid bij minimaal het dubbele van de afstand naar de centrale.
De reden daarvoor is, is dat de signalen (internet pakketjes) nou eenmaal sneller (en meer) kunnen afleggen door glasvezel als door koperen draad.
Als je je afstand wilt weten en daarmee je hoogst haalbare snelheid (schatting) ga even naar: http://www.speedtest.nl/ADSL/
Let op: de afstand naar de wijkcentrale is alleen van invloed bij ADSL(2) lijnen, niet voor TV (oftewel kabel). Daarnaast is het zo dat als je internet via de glasvezel hebt, deze afstand pas invloed heeft op je snelheid bij minimaal het dubbele van de afstand naar de centrale.
De reden daarvoor is, is dat de signalen (internet pakketjes) nou eenmaal sneller (en meer) kunnen afleggen door glasvezel als door koperen draad.