Er moet snel iets veranderen

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Nisan
Answers: 0
Usenet: lightningusenet
Internet: Ziggo

Re: Er moet snel iets veranderen

Bericht door Nisan »

asenegawa schreef:Is niks vreemds aan hoor. Wanneer je serverlog verlopen is/veranderd is ( zoals in jouw geval) dan krijg je automatisch een andere ID. ;)
Een algemene Blacklist heeft naar mijn mening dan ook weinig zin.
Dat zei ik al..Jij bevestigt mijn bevinding dus.
Jammer maar helaas voor de blacklist theorie.

geej

Bericht door geej »

xbored schreef:
Cherek schreef: maar als het goed is is spotnet open source dus zou je theoretisch de maker niet nodig hebben?
De maker Drazix zit bovenop de code en geeft deze niet vrij, hierdoor is er alleen maar ontwikkeling in de periferie.

iamsolly

Bericht door iamsolly »

geej schreef:
xbored schreef:
Cherek schreef: maar als het goed is is spotnet open source dus zou je theoretisch de maker niet nodig hebben?
De maker Drazix zit bovenop de code en geeft deze niet vrij, hierdoor is er alleen maar ontwikkeling in de periferie.
Lijkt me ook vrij logisch, het is zijn programma.
Als hij de code volledig vrijgeeft hebben we binnen notime honderden verschillende versies met evenzovele problemen.
Imho geen verbetering
Domme vragen bestaan niet, wel dezelfde

sportfan27

Bericht door sportfan27 »

Het valt mij op dat de laatste week er steeds meer fake spots , requests en andere vevuiling op spotnet te vinden zijn, dit is natuurlijk een slechte ontwikkeling , tevens is nu al het niveau van de reacties bij de spots zo dramatisch dat een Mod systeem helaas net als bij FTD keihard nodig is, het heen en weer schelden als een stel kinderen is weer schering en inslag, ik heb geen idee of dit mogelijk is in Spotnet maar als dit zo door gaat heeft Spotnet geen lang leven naar mijn idee, Spotters en Posters zullen weg blijven met een schraal aanbod tot gevolg.

Just Be
Usenet: I-Telligent

Bericht door Just Be »

Ik kom zelf van FTD,en ben ook geen jurist,maar heb alles toch redelijk gevolgd.

Is het niet zo dat ftd verboden werd door:
* requests
* nzb knop
* kudos
*watchlist voor aankondigingen
Dus het aanmoedigen van uploaden ???

En niet voor het hebben van een centrale database.

Het was na de uitspraak van de rechter, geen optie meer voor Mr FTD om de server bijv naar het buitenland te verplaatsen omdat het altijd terug gekoppeld zou worden naar Mr FTD.
Hij wou de Source code ook niet vrij geven omdat hij ging voor legaal zijn ding te kunnen doen.

Waarom is het voor Spotnet dan niet mogelijk om een centrale database te hebben in bijv het buitenland ???
Dus nog vóór dat er een rechter of uitspraak aan te pas komt.
Dan kan je in Spotnet dus ook een mod systeem hanteren en niet op usenet (wat niet gaat)

Nogmaals ,misschien is het mij volledig ontgaan maar kan nergens lezen, dat de rechter een centrale database heeft verboden in den beginne.
(Respect) Afbeelding (Respect)

Cherek

Bericht door Cherek »

iamsolly schreef:
....
maar als het goed is is spotnet open source dus zou je theoretisch de maker niet nodig hebben?
.....

Lijkt me ook vrij logisch, het is zijn programma.
Als hij de code volledig vrijgeeft hebben we binnen notime honderden verschillende versies met evenzovele problemen.
Imho geen verbetering
Dat hoeft niet. Het beste voorbeeld hiervan is uiteraard Linux, met allerlei distributies met voor ieder wat wils.
Het mooiste zou nog een basissysteem zijn met allerlei losse add-ons en modules.
Daarnaast is het als het open-source is volgens mij nog lastiger te bestrijden, omdat je zoveel verschillende versies hebt.

@Just Be,

FTD moest op zwart omdat er aangemoedigd werd te uploaden. En als argumenten werden hiervoor de requests en kudo's genoemd. (NZB-knop is verwijderd om een rechtzaak te voorkomen, maar daar nam Brein uiteindelijk geen genoegen mee)
FTD is een geregistreerde B.V. en mag derhalve onder deze naam geen soortgelijke diensten aanbieden (leid ik af uit de reacties van FTD-mods e.d.). Over hoofdelijke aansprakelijkheid kan ik nergens iets vinden.
Een nieuw bedrijf, met een andere naam die precies hetzelfde aanbied maar de argumenten van de rechtbank verwijderd en eventueel in het buitenland host lijkt mij ook een mogelijkheid.
Maar usenet zelf is per definitie niet aan te klagen: dus ipv te reageren en proactief proberen te zijn (op eventuele problemen met het recht) kan je preventief zijn en iets als spotnet gebruiken.

xZx
Usenet: Easyusenet+Cheapnews

Bericht door xZx »

Nisan schreef:
asenegawa schreef:Is niks vreemds aan hoor. Wanneer je serverlog verlopen is/veranderd is ( zoals in jouw geval) dan krijg je automatisch een andere ID. ;)
Een algemene Blacklist heeft naar mijn mening dan ook weinig zin.
Dat zei ik al..Jij bevestigt mijn bevinding dus.
Jammer maar helaas voor de blacklist theorie.
Weet niet hoe vaak ik mezelf nog moet herhalen (misschien iets harder schreeuwen? :) ), maar nogmaals: het ID is NIET afhankelijk van een serverlog of overstap naar een andere usenet provider.
Mijn ID is NIET veranderd na overstap naar een andere provider en ik heb ervóór en erna gespot op Spotnet.

Een blacklist (een persoonlijke! voordat sommigen gaan trappelen met hun voetjes... :P ) lijkt mij daarom nog steeds zinnig.

geej

Bericht door geej »

xZx schreef: Een blacklist (een persoonlijke! voordat sommigen gaan trappelen met hun voetjes... :P ) lijkt mij daarom nog steeds zinnig.
Als het id niet verandert bij een andere provider, zal het veranderen bij een ander ip adres. (veel providers werken niet eens met een vast ipadres) Iets anders is niet mogelijk.
Hoe dan ook, het id is nooit permanent of eenduidig. Op eenvoudige wijze kan dit worden omzeild.

Ik schreeuw niet harder, maar zeg ook nog een keer, dat een ander voor mij niet mag bepalen wie wel of niet op een blacklist zou moeten komen. Dat bepaal ik zelf wel. Misschien vind ik spam wel heel erg leuk, krijg ik eindelijk eens mail ;)
Daarom zijn toevoegingen aan een blacklist door een ander voor mij uit den boze. Wat zijn de criteria waarop iemand anders een (vermeende) spotter op een blacklist plaatst.
Een white list zoals voorgesteld kan een tussenoplossing zijn indien je je ergert aan alle fake.
Spotnet zal zich oplossen door alle spam, daar hebben we Brein niet voor nodig. Maar ik blijf hopen

En ik ben het eens, dat opensource natuurlijk altijd beter is, niet te traceren, permanente verbeteringen etc etc

Nisan
Usenet: lightningusenet

Bericht door Nisan »

xZx schreef:
Nisan schreef:
asenegawa schreef:
Weet niet hoe vaak ik mezelf nog moet herhalen (misschien iets harder schreeuwen? :) ), maar nogmaals: het ID is NIET afhankelijk van een serverlog of overstap naar een andere usenet provider.
Mijn ID is NIET veranderd na overstap naar een andere provider en ik heb ervóór en erna gespot op Spotnet.

Een blacklist (een persoonlijke! voordat sommigen gaan trappelen met hun voetjes... :P ) lijkt mij daarom nog steeds zinnig.
Ik lees uitstekend hoor xZx :)
Ik ga het gewoon even checken. Gisteren 'n reactie geplaatst bij de film . Daar kun je m'n huidige ID zien.
Over n dag of 3 nog eens kijken of daar wat aan veranderd.
Dat ID moet toch ergens aan gerelateerd zijn. M'n ip adres is al minstens 'n jaar het zelfde, dus daar ligt het niet aan.

Ik heb verder niks tegen 'n soort van blacklist hoor. Iedereen moet zelf weten wie hij/zij daar in wil onderbrengen.
Maar je voorkomt er natuurlijk niet mee dat kwaadwillende Spotnet kunnen blijven gebruiken imhe.
En laten we eerlijk zijn: wat maakt het uit of er zo nu en dan foute spots en reacties te vinden zijn?
Nu doet men er nog erg opgewonden over omdat 't gros FTD gewend is of FTN. Op het forum van die laatste vond je al helemaal nooit 'n onvertogen woord. Was zo nu en dan best saai.
Ik denk dat het probleem zich vanzelf oplost. De users passen zich aan en zullen ongewenste zaken gaan negeren.

steffie12345

Bericht door steffie12345 »

Vind het ook wat naar worden zo , het verbijsterd mij dat er zoveel idioten zijn ,als ze denken ongestoord hun gang te gaan ,en het beangstigt mij ook wel een beetje.
Hun ID openbaar erbij zetten help miss iets , alleen hoe zie je die ?
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer