News2.neva.ru database gebruiken (350.000 spots)

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

roy
Answers: 0

Re: News2.neva.ru database gebruiken (350.000 spots)

Bericht door roy »

De metode waarmee dit topic gestart is haalt toch ook de data op van de oude post die van news2.neva.ru afkwam. die word alleen weer doorgekoppelt aan je eigen server en je kan gewoon oude post zien en binnen halen terwijl die geen toegang meer heeft met news2.neva.ru. je voegt alleen maar extra weer toe met nieuwe post vauit je eigen server

De data base is dus overgezet en bruikbaar zo lijkt het.

Het probleem is dat er heel veel zijn die nog geen grote database hebben kunnen binnen halen van news2.neva.ru
En dan valt er dus niks over te zetten.
Hoe die database er precies uitziet en hoe die werkt weet ik niet maar blijkbaar staat die dus echt op je pc. Er staat niet voor niks maak een backup van je database.

Nou zo een backup wil ik wel hebben.
Als je die bij een ander er weer in zet zou je al die posts er ook in moeten hebben.

Ep Woody
Leeftijd: 41

Bericht door Ep Woody »

Het is een schijn volledigheid. Probeer maar eens een oudere post te openen. Er staan alleen verwijzingen naar de posts in de database, geen daadwerkelijke informatie. Zou ook een beetje bizar zijn, aangezien 350000 * 2 kilobyte (ruwe schatting) aan data al een database van 700 mb zou opleveren.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

youare

Bericht door youare »

ik gebruik giganews, kan ik 361 duizend spots binnenhalen, maar het laden van reacties via giganews gaat niet zo snel als met neva.ru-server. want ik had voor headers neva.ru opgegeven in server.xml....en die haalde reacties veel sneller binnen dan giganews....bij mij is nu de oudstse spot van 21-okt-2009...

Topicstarter
Zombymario
Usenet: IPv6 & Tele2
Internet: Tele2 @ 20Mb/s
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door Zombymario »

Ik vind het jammer (maar kan het ook wel begrijpen) dat de downloadlocatie van het .spots-bestand van new2.neva.ru is verwijderd i.v.m. auteursrechtelijk materiaal. Want nu moet je dus zelf zoeken naar die database van new2 maar het zou handiger zijn dat als je bijvoorbeeld NU begint met Spotnet, en je wil veel spots downloaden. Dat je dan deze TUT kan gebruiken en meteen 350.000 spots hebt. Maar ik snap volkomen dat die database is verwijderd en ben er ook mee eens.
"Press any key to continue, where's the any key?" - Homer Simpson

R.I.P. † 30-01-2010: news.ipv6.eweka.nl
R.I.P. † 01-03-2011: FTD

Fractus

Bericht door Fractus »

Ik heb nog een vraagje over het 'hergebruiken' van je oude .spots bestand van news2.neva.ru. Ik heb nu een andere server ingesteld voor de headers (newszilla van xs4all) met een retentie van +/- 14 dagen. Dit gaat allemaal goed in combinatie met m'n oude spots bestand, ik heb dan ook een hele lijst met spots die teruggaat tot heel lang geleden. Maar als ik nu probeer een spot ouder dan die 14 dagen te openen, krijg ik de error 'spot niet gevonden, waarschijnlijk te oud'.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik oudere spots nog wel kan openen? Of is dit niet mogelijk? En zo niet, wat is dan het nut van het gebruiken van je oude database als je de oude spots toch niet kunt openen?

Alvast bedankt!

PS Ik download met de ipv6 server van xsnews, het is voor mij dus wel handig om oudere spots ook te kunnen openen ;)

Ep Woody
Leeftijd: 41

Bericht door Ep Woody »

http://spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=695

Als je een nieuwsserver hebt, zoals eweka, dan kun je wel alle bestanden lezen, maar heb je een nieuwsserver die niet de inhoud van de berichten bewaart, dan heb je er niets aan. Heb je geen newsserver van je internetprovider?
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

Fractus

Bericht door Fractus »

Aha, zo'n topic zocht ik dus :)

Ik heb wel een newsserver van m'n internetprovider, dat is de newszilla server (niet-ipv6), ik zit bij XS4all. Nu vraag ik me af, is het mogelijk dat, hoewel de ipv6 server van xsnews geen headers heeft, er op die server wel de rest van de berichten staat? Ga ik uitproberen, zal het zo meteen laten weten ;)

Edit: Ja, dit werkt. Ik laat nu eerst m'n database updaten met een servers.xml bestand waarin ik newszilla.xs4all.nl als server voor de headers heb ingevuld. Vervolgens sluit ik Spotnet af, verander ik de server voor de headers in m'n servers.xml bestand in reader.ipv6.xsnews.nl (met username en password) en dan start ik Spotnet opnieuw op. Hij vindt dan 0 nieuwe spots, maar ik kan wel alle spots (ook de oudere) openen.

Ik geef toe, het is omslachtig, maar het werkt en daar ben ik allang blij mee :)

Possum

Bericht door Possum »

Je moet dan newszilla.xs4all.nl voor de headers blijven gebruiken (wijzingen in servers.xml bij headers).
reader.ipv6.xsnews.nl gewoon als download server gebruiken. (wijzingen in servers.xml bij download).
reader.ipv6.xsnews.nl heeft geen headers. Dan zou alles gewoon moeten werken

Lightman

Bericht door Lightman »

Ik zit zelf bij Eweka.
Heb even deze manual geprobeerd uit te voeren.
Het lukt van geen kant.
Een zoekopdracht laat maar van een paar dagen terug zien.
Heel frustrerend.

gerstr

Bericht door gerstr »

en heb je al bij je collega Eweka gebruikers gekeken en om hulp gevraagd?:
viewtopic.php?f=16&t=88

hoop dat het dan snel minder frustrerend wordt
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer