Niet alle spots te zien in SpotLite

Oude en opgeloste problemen van vorige versies van SpotLite vind je hier.

Moderator: Moderator Team

hjvbft
Answers: 0

Re: Niet alle spots te zien in SpotLite

Bericht door hjvbft »

Edit: Controleer eerst of in SpotLite bij server adres 127.4.2.27 staat en bij poort 4227 staat.
Vul ook de gebruikersnaam en wachtwoord van Eweka in. Als dit klopt en het werkt niet onderstaande gebruiken.

Origineel bericht:
Installeer SpotLite 1.0.4 beta 2 (baat het niet, dan schaadt het niet).

Extra informatie zien bij foutmeldingen SpotLite: Installeer en start DebugView. Start daarna SpotLite.

Bij gebruik textnews.eweka.nl is de bestandsnaam en nieuwsgroep niet zichtbaar bij de nieuwe spots (wel de oude). Dit komt doordat de tekst server van Eweka geen alt.binaries heeft (daar staat de nzb).

Ook mist Eweka oudere headers. Dit terwijl de header retentie hoger is. Waarschijnlijk komt dit door een storing.

Ten eerste is handmatig wisselen lastig. Vermoed dat bij het wisselen van het server adres de bestaande
database word gewist en de headers opnieuw worden opgehaald. Heb dit echter niet gecontroleerd.
Maak anders eerst een backup van de database. Exporteren van de database kan met SpotLite 1.0.4 beta 2.

Wat zijn de gevolgen van het wisselen van het server adres?
Staan de oudere spots nog in de database na het wisselen tussen textnews.eweka.nl en newsreaderXX.eweka.nl?

De reden voor het gebruik van textnews.eweka.nl is de langere header retentie.
De server newsreaderXX.eweka.nl is nodig voor het tonen van de bestandsinfo.
Nadeel van deze server is de korte header retentie. Op dit moment een kleine 4 dagen.
Om geen spots te missen binnen 4 dagen de headers via newsreaderXX.eweka.nl ophalen.

Er is gemeld dat er via de server newsreaderXX.eweka.nl een reactie geplaatst kan worden.
Heb dit niet gecontroleerd. Als dit niet kan dan is het nodig om hiervoor upload.eweka.nl te gebruiken.

Andere oplossing: Neem een blockaccount van een paar euro/dollar en gebruik deze in SpotLite.
Gebruik Eweka dan alleen om te downloaden.

Topicstarter
StoneColdCrazy
Usenet: Eweka
Internet: Caiway

Bericht door StoneColdCrazy »

Ik heb niet alles gedaan wat je hebt voorgesteld, maar de volgende bevindingen gedaan.

1. Ik heb gecontroleerd dat adres en poort in SpotLite op 127.4.2.27 en 4227 staan.
2. Gebruikersnaam en wachtwoord kloppen.
3. Ik heb niet SpotLite 1.0.4 beta 2 geinstalleerd, omdat het zo'n oude versie is en ik weet niet of ik daar blijer van word. Misschien kan je vertellen hoeveel dit uitmaakt. Ik zou het natuurlijker liever werkend krijgen met de laatste versie, zodat ik met updates gewoon mee kan doen.
4. Ik heb DebugView geinstalleerd en opgestart. Ik heb weer een CMD opgestart en het BAT bestand om van server te wisselen. In de CMD heb ik weer het netsh commando ingevoerd en krijg ik netjes te zien dat er achter poort 4227 textnews.eweka.nl op poort 119 wacht.
5. Als ik dan SpotLite start met de juiste configuratie zie ik de volgende melding in DebugView:
Socket fout: ( QAbstractSocket::ConnectionRefusedError ) "Verbinding geweigerd"
6. Het is ook precies die melding die ik zie als ik SpotLite opstart. Linksonderin staat dan 'Fout: Verbinding geweigerd'
7. Ik heb op die melding gegoogled en wat ik kon vinden was dat als de QAbstractSocket deze melding geeft, er niemand aan de andere kant van de poort luistert. Dat is een vreemde bevinding aangezien het netsh commando wat anders zegt en rechtstreeks contact leggen met textnews.eweka.nl 119 lukt ook.

Voor de duidelijkheid: Ik heb dus nog steeds SpotLite 1.7.4 en heb alles opgestart met administrator rechten. Overigens is het zo dat als ik van textnews.eweka.nl naar newsreader1.eweka.nl overstap binnen SpotLite, het programma dus inderdaad de database leeggooit en headers opnieuw worden opgehaald.

In SpotLite 1.7.4 kan je niet de database exporteren, vermoedelijk raadde je daarom 1.0.4 beta 2 aan. Als je dat zo bedoelde dan denk ik niet dat dit voor mij de oplossing is in verband met updaten van SpotLite. Een blockaccount ken ik niet precies, maar ik vind het ook weer een beetje raar als ik nog een abo moet nemen terwijl ik bij Eweka zit, wat in mijn ogen toch een hele goede partij is.

Misschien kan je me nog helpen met die socket-melding. Zou het kunnen zijn dat er intern iets geblokkeerd wordt door mijn firewall? Volgens mij hadden we dat ookal getest. Als het niet anders kan, dan zal ik toch iets anders om moeten gaan met SpotLite tot er misschien een oplossing komt.

Ik hoop dat je nog ideeen hebt.

SCC.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

SpotLite 1.0.4 beta 2 is een nieuwe versie (nieuwer dan 1.0.3).
Inmiddels is SpotLite 1.0.5 uitgebracht.

Er bestaat geen SpotLite 1.7.4. Er bestaat wel een Spotnet 1.7.4.
Voor Spotnet werkt het anders dan met SpotLite.
In Spotnet kan de servers.xml aangepast worden en is de bat niet nodig.

servers.xml staat in:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP= C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast).

De foutmelding Socket fout: ( QAbstractSocket::ConnectionRefusedError ) "Verbinding geweigerd" hoeft niet opgelost te worden al bovenstaande werkt.

Topicstarter
StoneColdCrazy

hjvbft schreef:SpotLite 1.0.4 beta 2 is een nieuwe versie (nieuwer dan 1.0.3).
Inmiddels is SpotLite 1.0.5 uitgebracht.

Er bestaat geen SpotLite 1.7.4. Er bestaat wel een Spotnet 1.7.4.
Voor Spotnet werkt het anders dan met SpotLite.
In Spotnet kan de servers.xml aangepast worden en is de bat niet nodig.

servers.xml staat in:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP= C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast).

De foutmelding Socket fout: ( QAbstractSocket::ConnectionRefusedError ) "Verbinding geweigerd" hoeft niet opgelost te worden al bovenstaande werkt.
Excuus, ik had beter moeten kijken. Ik had inderdaad naar de versienummering van SpotNet gekeken. Ik zal de v1.0.5 installeren van SpotLite en kijken of het dan werkt. Ik kom er op terug.

SCC.

Topicstarter
StoneColdCrazy

Ik heb SpotLite v1.0.5.1 geinstalleerd. Hij nam mijn bestaande database netjes over en haalde via textnews.eweka.nl meteen nieuwe headers op. Daarna heb ik het BAT bestand gestart (als administrator) om van server te wisselen. Ik heb in de configuratie weer 127.4.2.27 opgevoerd en poort 4227. Ik kreeg weer de foutmelding 'Fout: Verbinding geweigerd'.

Ik heb toen de configuratie gewisseld naar newsreader1.eweka.nl om te zien of hij alles opnieuw binnen zou halen, maar dat doet hij niet (meer). Volgens mij gebeurde dat bij de vorige versies van SpotLite wel. Nu blijft het allemaal netjes staan. Hij haalt ook gewoon nieuwe posts binnen.

Volgens mij had je gezegd dat de header retentie van newsreaderxx.eweka.nl servers 4 dagen is en dat ik dus elke 4 dagen SpotLite even moet openen om bij te blijven. Dat zou een workaround zijn. Als ik dan een keer echt vergeten ben posts binnen te halen, dan kan ik altijd even switchen naar textnews.eweka.nl om alle headers binnen te halen en vervolgens terugschakelen naar newsreader1.eweka.nl.

Zo moet het toch kunnen?

SCC.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Klopt, zo ( binnen 4 dagen bijwerken en server handmatig wisselen) kan het ook.
Mooi dat de oude database behouden blijft bij het wisselen van de server.

Topicstarter
StoneColdCrazy

hjvbft, dank voor alle geduld en hulp! Dergelijke ondersteuning (voor niks) is heel fijn voor anderen en dat wordt denk ik weleens vergeten. Ik waardeer het in ieder geval enorm en hoop dat motiveert om anderen te helpen.

Wat mij betreft is dit topic dan gesloten!

Groet,
SCC.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Graag gedaan.

tierra

Bericht door tierra »

ik had hetzelfde probleem, eenvoudig opgelost want zet ff je downloadserver/provider uit dan heb je in ieder geval voldoende connecties en voila, alles moet het doen. Sla dus eerst je nzb's op en ga daarna pas downen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer