Melding Spotnet werkt niet meer

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
FrenskeFrans
Answers: 0

Re: Melding Spotnet werkt niet meer

Bericht door FrenskeFrans »

stoledo schreef:Het lijkt erop dat dit een 64-bits probleem is. Valt me namelijk op dat iedereen die die info geeft een 64-bits besturingssysteem gebruikt.

Het is misschien een vreemde vraag, maar heeft iemand van jullie al eens geprobeerd om spotnet in "compatabiliteitsmodus" te starten. En dan een ouder besturingssysteem te kiezen?

Ik weet niet of het de oplossing is hoor, maar je weet het jooit natuurlijk...
Nee hoor, ik heb het probleem aangekaart en draai met 32-bits Windows7 SP1
Overigens heb ik geconsteteerd dat dit probleem onder meerdere/verschillende titels in dit forum gemeld wordt.
Ton

stoledo
Usenet: Easyusenet+Lightning
Internet: Ziggo
Leeftijd: 50

Bericht door stoledo »

Oke, dan heb ik dat over het hoofd gezien... Het viel me gewoon op dat veel mensen een 64-bits systeem hadden dus ik dacht dat het probleem daar misschien zat. Dan weet ik zelf ook geen oplossing hiervoor.

Ik heb de melding gelukkig nog niet gehad, dus kan er ook niet over meepraten. Bij mij werkt spotnet nu helemaal zonder enig probleem.
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

atlihan
Usenet: Hitnews

Bericht door atlihan »

Wat mij opvalt is, dat niet iedereen dit probleem heeft dus ik begin te twijfelen of het daadwerkelijk ook aan spotnet ligt.
want als het aan spotnet zou liggen zou iedereen er last van moeten hebben.
maar aangezien niet iedereen er last van heeft moeten we denk ik ergens anders zoeken..... :think: :think:

FourthRock

Bericht door FourthRock »

zelf heb ik nauwelijks problemen, maar dat komt misschien vanwege mn bijna-obsessie om mn pc zo clean en efficient mogelijk te houden.
daarvoor gebruik ik buiten de gebruikelijke antivirus, firewall en antispy software (alle legaal, gekocht + updates)
ook software die problemen opspoort en repareert.

ik heb al een paar keer ccleaner horen noemen.
prima proggie, naar mijn ervaring soms wat rigoreus, lost niet alles op

daarnaast wil ik ook ff Tune-Up Utilities noemen. die lost ook niet alles op, maar wel andere dingen.
het gaat niet alleen heel slim met de registry om, maar doet nog veel meer voor je
beheer wat allemaal opgestart wordt (en wat niet!) enzovoorts

misschien dat sommige oorzaken met dit tooltje wel worden opgelost

t is maar een tip...
-

Topicstarter
FrenskeFrans

FourthRock schreef:zelf heb ik nauwelijks problemen, maar dat komt misschien vanwege mn bijna-obsessie om mn pc zo clean en efficient mogelijk te houden.
daarvoor gebruik ik buiten de gebruikelijke antivirus, firewall en antispy software (alle legaal, gekocht + updates)

daarnaast wil ik ook ff Tune-Up Utilities noemen. die lost ook niet alles op, maar wel andere dingen.
het gaat niet alleen heel slim met de registry om, maar doet nog veel meer voor je

t is maar een tip...
Met Tune-Up Utilities heb ik in het verleden zeeeer slechte ervaringen opgedaan. CCleaner ken ik en gebruik die wel regelmatig, zonder herkanbare problemen.
Ton

atlihan

Bericht door atlihan »

Wat mij opvalt is, dat niet iedereen dit probleem heeft dus ik begin te twijfelen of het daadwerkelijk ook aan spotnet ligt.
maar aangezien niet iedereen er last van heeft moeten we denk ik ergens anders zoeken..... :think: :think:

ccleaner is top daar kan het niet aan liggen
sterker nog het heeft er niks mee te maken.....

Topicstarter
FrenskeFrans

atlihan schreef:Wat mij opvalt is, dat niet iedereen dit probleem heeft dus ik begin te twijfelen of het daadwerkelijk ook aan spotnet ligt.

Met zulke reacties hebben de mensen met problemen natuurlijk geen baat bij. Als je het forum wat doorspit zul je moeten constateren dat er toch velen zijn die naar een oplossing snakken.
Ton

atlihan

Bericht door atlihan »

FrenskeFrans schreef:
atlihan schreef:Wat mij opvalt is, dat niet iedereen dit probleem heeft dus ik begin te twijfelen of het daadwerkelijk ook aan spotnet ligt.

Met zulke reacties hebben de mensen met problemen natuurlijk geen baat bij. Als je het forum wat doorspit zul je moeten constateren dat er toch velen zijn die naar een oplossing snakken.
ff voor de duidelijkheid, ik heb het probleem zelf ook!
en ik SNAK zelf ook naar een oplossing!
Maar als jij ff goed leest wat ik typ zijn we een stuk verder, het enige wat ik duidelijk wil maken is dat we misschien vanuit een ander kijk op het probleem moeten kijken, bijvoorbeeld niet bij spotnet te zoeken maar ergens anders.......

stoledo
Usenet: Easyusenet+Lightning
Leeftijd: 50

Bericht door stoledo »

FourthRock schreef:zelf heb ik nauwelijks problemen, maar dat komt misschien vanwege mn bijna-obsessie om mn pc zo clean en efficient mogelijk te houden.

t is maar een tip...

Dit is zeker een goeie tip. Ik gebruik zelf ook Tune-up. Heel erg fijn programma.

Wat Atlihan zegt kan natuurlijk ook. Dat het probleem ergens anders ligt dan bij spotnet. Het is in iedere geval een probleem dat een hoop mensen graag opgelost zouden hebben. Ik ben zelf op mijn netbook ff wat aan het testen om spotnet in fouten te dwingen. Misschien dat ik zo achter het probleem kan komen, maar tot op heden nog niks... Mocht ik iets tegen komen, horen jullie van me.
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

FourthRock

Bericht door FourthRock »

misschien dat de volgorde van handelingen nog verschil maakt of een probleem opgelost wordt, of niet

wat ik zou doen:
- uninstall spotnet (via configuratie/sofware (of uninstall pgm van spotnet zelf, indien aanwezig))
- uninstall spotnet-gerelateerde zaken (bv spotdog)
- uninstall microsoft.net software (via configuratie/sofware)
- handmatig resten verwijderen uit "program files" en/of "program files (x86)"
- handmatig resten verwijderen uit "program data"
- cleanup van de registry mbv ccleaner en/of tuneup

om te kijken of je verbinding met je nieuwsgroepen-provider eigenlijk wel goed werkt,
kun je via binsearch iets willekeurigs zoeken, nzb maken en daarmee iets downloaden.
let er dan wel op dat je download proggie met dezelfde provider werkt als waar je spotnet mee laat werken.
ook daar even opnieuw de server/account/password zooi invullen. ter controle of je op de juiste manier contact maakt.
dan weet je ook meteen of je gegevens de juiste gegevens zijn (servernaam, accountnaam, password).

werkt dat niet, dan ligt daar je eerste uitdaging ;)

vervolgens:
- downloaden van de enige echte spotnet van www.spot-net.nl (zonder fratsen)
- install spotnet (zonder handmatig ingrijpen in servers.xml of wat dan ook), inclusief microsoft.net
- kijk of t werkt
- zoniet: verder zoeken naar a) het probleem, en b) de oplossing
- zoja: installeren fratsen (spotdog, filters, icons, extra/andere servers, enz)

bij het installeren van fratsen kun je ze het best 1 voor 1 doen en telkens kijken of het nog werkt
stopt de werking, dan heb je t probleem te pakken...
-
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer