Er moet snel iets veranderen
Moderator: Moderator Team
-
Re: Er moet snel iets veranderen
Zonder te willen preken voor eigen parochie (ik heb zelf deze feature-request "aangevraagd"): Het lijkt me beter om juist het mogelijk te maken gebruik te maken van een whitelist.
Als de Tag/Naam-ID combinatie goed ik, kan je deze toevoegen aan je whitelist en dan creeër je vanzelf een groep vertrouwde spotters. In mijn request opperde ik vooral om de naam en daaraan gekoppelde ID samen de basis voor een filter te laten vormen. Zoals nu bijvoorbeeld bij Inge2222 al is gebeurd, dat mensen fake onder haar naam posten, kan dan uitgesloten worden. De ID moet nu toch al ergens in de opgeslagen zitten, aangezien die wel zichtbaar is als je erover "hovert".
Om dan niet een te grote filterlijst te krijgen zou je dan kunnen denken aan een geïntegreerde whitelist waaraan je posters kan toevoegen en een on/off radio-button bij het zoekveld waarin je kan zoeken in enkel "whitelist"-spotters.
Als de Tag/Naam-ID combinatie goed ik, kan je deze toevoegen aan je whitelist en dan creeër je vanzelf een groep vertrouwde spotters. In mijn request opperde ik vooral om de naam en daaraan gekoppelde ID samen de basis voor een filter te laten vormen. Zoals nu bijvoorbeeld bij Inge2222 al is gebeurd, dat mensen fake onder haar naam posten, kan dan uitgesloten worden. De ID moet nu toch al ergens in de opgeslagen zitten, aangezien die wel zichtbaar is als je erover "hovert".
Om dan niet een te grote filterlijst te krijgen zou je dan kunnen denken aan een geïntegreerde whitelist waaraan je posters kan toevoegen en een on/off radio-button bij het zoekveld waarin je kan zoeken in enkel "whitelist"-spotters.
-
- Usenet: Easyusenet+Cheapnews
Ik geloof dus niet dat het hier iets mee te maken heeft, nogmaals: mijn ID is niet veranderd na overstap naar een andere USP (en ik heb zowel vóór als na de overstap gespot op Spotnet).asenegawa schreef:Is niks vreemds aan hoor. Wanneer je serverlog verlopen is/veranderd is ( zoals in jouw geval) dan krijg je automatisch een andere ID.![]()
Waar het wél precies afhankelijk van is, geen idee, ik gok op het IP adres (sommige ISP's hanteren geen vaste IP's), maar da's mijn vermoeden.
-
Usenet moet niet worden gemodereerd, kan ook niet maar ook niet met lijsten, die je dan op je pc kunt installeren.
Wie maakt die steeds grotere en langere lijst, wie voegt er iets toe, wat is de reden: Virus? Te bloot? Hoofddoekje? Hekel aan iemand? Teveel geweld? Onzin? Reclame? Obeschoft? Onbeleefd?
Die lijsten worden lang en onoverzichtelijk, je weet niet wie wat etc etc En het is natuurlijk belachelijk veel werk.
Niet aan beginnen,
Ga naar een plek waar gemodereerd wordt of wacht op spotweb als je je ergert aan anderen.
Wie maakt die steeds grotere en langere lijst, wie voegt er iets toe, wat is de reden: Virus? Te bloot? Hoofddoekje? Hekel aan iemand? Teveel geweld? Onzin? Reclame? Obeschoft? Onbeleefd?
Die lijsten worden lang en onoverzichtelijk, je weet niet wie wat etc etc En het is natuurlijk belachelijk veel werk.
Niet aan beginnen,
Ga naar een plek waar gemodereerd wordt of wacht op spotweb als je je ergert aan anderen.
-
Ik zeg en bedoel niet dat usenet gemodereerd moet worden. Alleen het voordeel van FTD met moderatie tov Spotnet zonder wordt nu voor velen duidelijk.geej schreef:Usenet moet niet worden gemodereerd, kan ook niet maar ook niet met lijsten, die je dan op je pc kunt installeren.
Niet aan beginnen,
Waar ik het over heb is een ingebouwde optie om spotters met bepaalde ID's toe te voegen aan jouw (lokale) whitelist. Je doet niets meer dan filteren alleen creeër je nu een filter gebaseerd op vertrouwde spotters.
Nogmaals het zou een optie moeten zijn, je hoeft er geen gebruik van te maken als je dat niet wilt. Iedereen kan voor zichzelf bepalen of zij iemand in hun eigen whitelist willen plaatsen.
-
- Usenet: xsnews
- Internet: upc
Ik vind het een super idee het gaat niet om algemene blacklisten waar hier over wordt gesproken!
Het gaat om persoonlijke blacklisten.
Als ik vind dat Pietje loopt te spammen, dan is het mijn recht om Pietje in de blacklist te gooien of een ander dat nou wel of niet leuk vind......en het gaat niet om dik/dun/kleurtje/geen kleurtje/hoofddoek/naakt/of niet.....heeft er ook totaal niks mee te maken
Het zou toch heel mooi zijn als zoiets gemaakt kan worden... want ook ik vind het steeds erger worden met allerlei oproepjes en handig heden of gewoon totaal nutteloze spots waar dus niks instaat behalve een nutteloze zin die ook gewoon in een forum geplaatst/gesteld kunnen worden.
Die leden verzieken het voor anderen, alleen snappen ze dat zelf nog niet.
Vroeg of laat wordt het een onoverzichtelijke boel.
Dus ik hoop dat er wat pientere mensen zijn op deze aardkloot die hier kaas van hebben gegeten en daar een passende oplossing voor kunnen vinden
Het gaat om persoonlijke blacklisten.
Als ik vind dat Pietje loopt te spammen, dan is het mijn recht om Pietje in de blacklist te gooien of een ander dat nou wel of niet leuk vind......en het gaat niet om dik/dun/kleurtje/geen kleurtje/hoofddoek/naakt/of niet.....heeft er ook totaal niks mee te maken
Het zou toch heel mooi zijn als zoiets gemaakt kan worden... want ook ik vind het steeds erger worden met allerlei oproepjes en handig heden of gewoon totaal nutteloze spots waar dus niks instaat behalve een nutteloze zin die ook gewoon in een forum geplaatst/gesteld kunnen worden.
Die leden verzieken het voor anderen, alleen snappen ze dat zelf nog niet.
Vroeg of laat wordt het een onoverzichtelijke boel.
Dus ik hoop dat er wat pientere mensen zijn op deze aardkloot die hier kaas van hebben gegeten en daar een passende oplossing voor kunnen vinden
-
Een whitelist vind ik wel een goed idee. Die maak je zelf, gebruik jezelf en is positief.
Je hebt zelf de verantwoordelijkheid. En wat eerst stond op je eigen whitelist kun je er weer afgooien.
Maar je gaat dingen missen heel veel dingen missen. Nieuwe spotters bv.
Andersom werkt (blacklist) natuurlijk veel sneller. .. Het maken en bijhouden kost alleen veel meer tijd en ligt voor een gedeelte buiten jezelf.
edit: En ik vind dat Pietje helemaal niet spamt, maar die staat op plaats 231 van de blacklist... Die haal ik er dan toch nooit uit... het is gewoon niet haalbaar.
Je hebt zelf de verantwoordelijkheid. En wat eerst stond op je eigen whitelist kun je er weer afgooien.
Maar je gaat dingen missen heel veel dingen missen. Nieuwe spotters bv.
Andersom werkt (blacklist) natuurlijk veel sneller. .. Het maken en bijhouden kost alleen veel meer tijd en ligt voor een gedeelte buiten jezelf.
edit: En ik vind dat Pietje helemaal niet spamt, maar die staat op plaats 231 van de blacklist... Die haal ik er dan toch nooit uit... het is gewoon niet haalbaar.
-
iedereen post onder een gebruikersnaam dus eigenlijk moet het zo zijn dat als ik mijn spotnet update en ik bekijk de nieuwe spots en zie daar dus een spam spot tussen staan dat ik die naam ,net als een tag, aan kan klikken en deze dus verplaatst in een eigen blacklist.
Dit kost naar mijn menig niet veel tijd. Kijk ik ga niet op jacht alle spots na lopen op een spammertje of wat dan ook, maar als ik er tegen aan loop kan ik hem wel gelijk toevoegen...
Dit kost naar mijn menig niet veel tijd. Kijk ik ga niet op jacht alle spots na lopen op een spammertje of wat dan ook, maar als ik er tegen aan loop kan ik hem wel gelijk toevoegen...
-
Dat is natuurlijk een idee.
Alleen die mogelijkheid is niet ingebouwd in Spotnet.
Dat zou dus moeten worden gemaakt, toegevoegd.
Maar van de maker van Spotnet horen we eigenlijk al weken niets meer, dus hoe dat alles verder gaat?
Wellicht wordt spotweb wel de toekomst. Toch moderatie begreep aldaar dus dan zijn we af van alle onzin.
Alleen die mogelijkheid is niet ingebouwd in Spotnet.
Dat zou dus moeten worden gemaakt, toegevoegd.
Maar van de maker van Spotnet horen we eigenlijk al weken niets meer, dus hoe dat alles verder gaat?
Wellicht wordt spotweb wel de toekomst. Toch moderatie begreep aldaar dus dan zijn we af van alle onzin.
-
Nou, op zich kan het lang duren met een whitelist maar als je gebruik kan maken van de radio-button (vinkje-systeem) wat ik bedoelde, hoef je geen nieuwe spotters te missen. Dan kijk je gewoon in het standaardoverzicht. En bevalt een post, voeg je de spotter gewoon toe als je dat wilt.
Aan de reacties merk je snel genoeg of een post goed is of niet.
Hoewel ook op FTD er zat posts waren waar sommige beweerden dat er een virus in zat, en anderen weer dat het niet het geval was (false positives). Dat blijft natuurlijk vervelend...
Qua implementatie is een whitelist waarchijnlijk het minst intensief, aangezien dat na het binnenhalen van spots gebeurt.
Op zich kan je ook op dezelfde manier een blacklist maken, waarna gebruikmakend van het vinkje alle spots van desbetreffende ID's verborgen worden.
Het voordeel van een whitelist is denk ik wel dat, veelspotters niet zo snel zullen veranderen van ID (als dat server gerelateerd is) en daardoor minder vaak vervangen hoeven te worden.
Een blacklist kan een enorme omvang krijgen als er inderdaad snel van ID gewijzigd kan worden door de kwaadwillenden.
Aan de reacties merk je snel genoeg of een post goed is of niet.
Hoewel ook op FTD er zat posts waren waar sommige beweerden dat er een virus in zat, en anderen weer dat het niet het geval was (false positives). Dat blijft natuurlijk vervelend...
Qua implementatie is een whitelist waarchijnlijk het minst intensief, aangezien dat na het binnenhalen van spots gebeurt.
Op zich kan je ook op dezelfde manier een blacklist maken, waarna gebruikmakend van het vinkje alle spots van desbetreffende ID's verborgen worden.
Het voordeel van een whitelist is denk ik wel dat, veelspotters niet zo snel zullen veranderen van ID (als dat server gerelateerd is) en daardoor minder vaak vervangen hoeven te worden.
Een blacklist kan een enorme omvang krijgen als er inderdaad snel van ID gewijzigd kan worden door de kwaadwillenden.
-
ja daar heb je gelijk. die lijst zal iets overzichtelijker zijn maar goed zoiets heb je nu ook al gewoon je eigen filters die vul ik aan als ik vind dat iemand goede dingen spot.. zo maak ik mijn lijstje steeds wat langer..Cherek schreef: Het voordeel van een whitelist is denk ik wel dat, veelspotters niet zo snel zullen veranderen van ID (als dat server gerelateerd is) en daardoor minder vaak vervangen hoeven te worden.
tja spotweb zou misschien wel eens de oplossing kunnen zijn. en voor wat betreft de maker van spotnet, zoals eerder werd gezegd die houd zich rustig even op de achtergrond (lijkt mij ook verstandig). maar als het goed is is spotnet open source dus zou je theoretisch de maker niet nodig hebben?