Spotnet Classic 1.9.0.8

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

jagp
Answers: 0

Re: Spotnet 1.8.5.8

Bericht door jagp »

De volgende versie van SABnzbd zal niet 0.8.0 maar 1.0.0 zijn.
http://wiki.sabnzbd.org/introducing-1-0-0

@gompy: Je kunt SABnzbd 1.0.0RC2 ook als een zelfstandig programma installeren en testen. In spotnet moet je dan kiezen voor "NZB openen" of "NZB opslaan" ( menu bewerken >> downloadknop ).

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid

Bericht door mesa57 »

Woestijnzoeker,

Het lijkt op een bekend probleem veroorzaakt door SPN V2.0.0.155
Maar dat zou opgelost zijn in 1.8.5.7
Stuur me anders per PB een spottitel + datum/tijd die fout gaat, dan check ik dit nog even.

Desertsearcher schreef:Hoi,

Allereerst bedankt voor het geweldige programma uiteraard!!! Super dat jullie hier tijd en energie insteken. Na de update van versie 1.8.5.7 naar versie 1.8.5.8 heb ik een probleem met het downloaden van boeken. Op het moment dat ik op de downloadknop druk komt er een melding "Oops" en een meldingenvak met veel ascii tekens. Als je die wegklikt crasht het programma niet hoor, maar de download komt ook niet. Dit probleem is pas ontstaan na de update naar 1.8.5.8. Als ik vervolgens weer 1.8.5.7 installeer, download die het boek gewoon wel zonder foutmelding.
Het probleem treedt niet op bij series of films.

Overigens is dit OOPS meldingenprobleem hetzelfde probleem dat ik ook bij spotnet 2.xx heb (en waarom ik dus 1.8.5x prefereer)

Het probleem treedt op op 2 verschillende pc's. Beide met windows 10, 1 pc draait 64 bit, de andere 32 bit. Ook na een volledige clean install van 1.8.5.7.

Groetjes,
Des

Gompy
Leeftijd: 109

Bericht door Gompy »

jagp schreef: @gompy: Je kunt SABnzbd 1.0.0RC2 ook als een zelfstandig programma installeren en testen. In spotnet moet je dan kiezen voor "NZB openen" of "NZB opslaan" ( menu bewerken >> downloadknop ).
Ja klopt Jagp.
Ik doe dat al jaren op die manier maar dan met AltBinz als NZB "verwerker".
Eigenlijk al toen FTD nog bestond en toen later Spotnet en weer later Spotlite werd geboren, ben ik dat zo blijven doen.
In het begin heb ik een tijdje Spotnet gebruikt maar ben later helemaal overgegaan op Spotlite omdat dat toen veel sneller werkte maar nog wel Spotnet er bij blijven gebruiken.
Toen weer later de "skins" van Spotlite ontwikkeld werden met hun hele fijne mogelijkheden heb ik Spotnet helemaal vaarwel gezegd en ben al die tijd Spotlite blijven gebruiken.
Totdat ik in aanraking kwam met Spotnet 1.8.4.X.
Vanaf die tijd gebruik ik weer beide Spot's maar toch Spotlite het meest.
Sinds de laatste paar versie's van Spotnet ben ik helemaal "om" , en ben continu aan het klooien met Spotnet en heb Sabnzbd "herontdekt". :lol:

JazzySOB

Bericht door JazzySOB »

Versie 1.8.5.8 draait geweldig hier. Fijn om te zien dat het zo aktief doorontwikkeld wordt, hulde voor de mensen die hier mee bezig zijn!

Nu heb ik een klein vraagje wat al meerdere versies speelt. Het is geen bug waar ik last van heb of zo, maar gewoon iets wat me al een tijdje opviel. Als ik nieuwe spots ophaal, zie ik bij "Boeken" altijd het aantal nieuwe spots tussen haakjes staan, zoals: "Boeken (2)" en dan zijn er dus twee nieuwe spots in deze categorie. Dit is echter alleen bij Boeken zo en verder bij geen enkele andere categorie. Enig idee wat (en waarom) dit is?

Verder is het een hele verbetering dat je nu tekst kan selecteren en kopiëren. Wel zou ik graag willen weten wat de volgende features onder het tabblad "Database" nou precies doen, want dat is me niet helemaal duidelijk. Het gaat dan om:

Database optimaliseren
Database stofzuigen

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid

Bericht door mesa57 »

Dat kan ik je vertellen.
Gedurende het ophalen van de spots kijkt spotnet naar de hoofdcategorie van de spot (1,2,3,4,6,9)
Per hoofdcategorie telt hij het aantal aan de database toegevoegde spots.
Na het ophalen loopt hij alle filters na, en als er een filter is met als criterium cat=? (?=hoofd categorie) dan plaatst hij de gevonden telling bij de filter.

Bij filters met een meer ingewikkelde conditie past die telling dus niet, en wordt ook niet getoond.
De enige manier om een telling te bepalen van dergelijk filters, is het filter daadwerkelijk uitvoeren.
En je wilt niet weten hoe lang dat duurt (en hoe lang je database dan gelocked is).
Dus dat is geen optie.

Database optimaliseren = maak statistieken van de inhoud zodat query's sneller kunnen worden uitgevoerd
Database stofzuigen = (SQLite VACUUM) = verwijderde ruimte weer vrijgegeven. Alleen zinvol als je de spots uit de database hebt gehaald (retentie).

Gompy
Leeftijd: 109

Bericht door Gompy »

JazzySOB schreef:Wel zou ik graag willen weten wat de volgende features onder het tabblad "Database" nou precies doen, want dat is me niet helemaal duidelijk. Het gaat dan om:

Database optimaliseren
Database stofzuigen
JazzySOB, klik op "Help" en dan weer op "Help".
Een geweldige uiteenzetting van welke settings er zijn en waarvoor ze dienen.

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid

Bericht door mesa57 »

@Woestijzoeker :
Ik kan je probleem niet reproduceren, bij mij kunnen alle spots geopend en gedownload worden.
Kun je een eigen topic met ingevuld support template aanmaken ?

Desertsearcher
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Bericht door Desertsearcher »

@Mesa57
Na uninstall en handmatig legen van de achtergebleven bestanden in \ProgramData\Spotnet\.. en opnieuw een clean install is het probleem op de 64 bit machine opgelost. Super bedankt voor je hulp :thanku: :thanku:
mesa57 schreef:@Woestijnzoeker :
Ik kan je probleem niet reproduceren, bij mij kunnen alle spots geopend en gedownload worden.
Kun je een eigen topic met ingevuld support template aanmaken ?

JazzySOB

Bericht door JazzySOB »

Mesa57 en Gompy, bedankt voor de uiteenzetting.
Dat help file in Spotnet had ik nog niet gezien, is verhelderend, dank!

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid

Re: Spotnet 1.8.5.9

Bericht door mesa57 »

Spotnet 1.8.5.9 is uit :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer