Ja, kan je nagaan wat een stelletje huigelaars het zijnCarnifex schreef:Vooral het "wij zijn niet de oorzaak" deel is erg grappig.

Moderator: Moderator Team
Ja, kan je nagaan wat een stelletje huigelaars het zijnCarnifex schreef:Vooral het "wij zijn niet de oorzaak" deel is erg grappig.
Dit stuk is dus pertinent niet waar. Ik vind niet dat TPB "legaal" moet zijn. Ik vind dat een stichting als brein NOOIT de macht mag krijgen om ISPs (waar wij gvd zelf aan betalen om ons toegang tot het internet te verschaffen) op te leggen bepaalde delen van het internet te blokkeren.Te vaak zie ik daarbij dat mensen graag wíllen dat iets legaal is en dus de wet gaan oprekken en zoeken naar argumenten waarom het legaal ís. Maar er is nogal een verschil tussen iets dat zou moeten (het kunnen krijgen van licenties, tegen vergoeding) en iets dat is (een absoluut verbodsrecht dat de industrie het recht geeft internet kapodt te maken). Die twee door elkaar halen is iets waar rechters niets mee kunnen, en conservatieve pro-auteursrechtrechters als Hensen al helemaal niet.
Maar goed, het gaat allang niet meer over de inhoud. Bij elke nieuwe actie van Brein wordt alleen nog geschuimbekt over puberproxies en doe-toch-normaal-je-moet-filteren-en-wat-zeik-je-nou. En omgekeerd is de reactie van internet minstens zo voorspelbaar en op de man: Fuck Tim Kuik (punt org), de rechter zal wel corrupt zijn, TPB schendt geen auteursrechten en we hebben netneutraliteit. Of nog lekker ouderwets, de auteurswet geldt niet op internet.