database bij spotnet 1.7
Moderator: Moderator Team
-
Re: Spotnet Versie 1.7: Eerste ervaringen
Heb een schone installatie gedaan van spotnet 1.7.1, werkt bijna goed.
Het probleem wat ik nu heb is dat hij elke keer als ik spotnet opstart hij de hele database opnieuw in leest, is erg vertragend.
Voor de rest werkt hij goed.
Het probleem wat ik nu heb is dat hij elke keer als ik spotnet opstart hij de hele database opnieuw in leest, is erg vertragend.
Voor de rest werkt hij goed.
-
- Leeftijd: 47
jikkebas schreef:Op zich loopt het bij mij goed, maar ik heb ook elke keer dat ik nieuwe posten binnenhaal of Spotnet opstart, dat alle reacties weer worden binnengehaald. Wat ik doe, dit probleem blijft bestaan. Verder vind ik dat reacties zeker niet razendsnel worden binnengehaald, langzamer dan voorheen. Toen gebruikte ik Cambrium, dat gaat niet meer, blijft hangen op 51% en steeds weer opnieuw verbinden. Ik ga er van uit dat deze problematiek in de volgende versie wel is herstelt. Op zich ben ik namelijk dol blij met Spotnet. Dus alle complimenten voor de maker(s)!![]()
Exact hetzelfde probleem w.b.de reacties. Kan ook geen reacties plaatsen op deze manier. Ben benieuwd hoe dit wordt opgelost. Voor de rest, prima proggie

One falls, one rises from the ashes.........
-
- Usenet: Eweka
- Internet: Ziggo 250 mbit
- Leeftijd: 57
Re: database bij spotnet 1.7
Wat vaag dat mijn custom filters dan niet meer werken na de update van 1.56 naar 1.7.1.XperienceX schreef:Na een "niet"meer werkende versie 1.5.6, versie 1.7 erop gezet.
Deze werkt bij mij fantasties. Mijn oude aangepaste filter terug gezet, werkt ook perfect.
Win7-64 - ziggo met eweka.
-
- Usenet: Supernews
- Internet: Ziggo
Uit andere posts:
Versie 1.7 werkt met een sqlite database. De queries hierop werken op kolom namen, dus niet meer scat en/of tag maar
subcat en/of subcats. Deze categorieen zijn tevens numeriek en niet meer tekst. Daarnaast zijn de cat kolommen met 1 opgehoogd dus beeld = 0, is nu beeld = 1. En ook heel belangrijk subcat is een samenvoeging van cat en scat, op de volgende manier subcat = cat * 100 + scat.
zie :
http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/ConsolePostHowto
Ebooks zitten tegenwoordig onder cat=5.
Erotiek zit onder cat=9.
Onder erotiek heb je de volgende opties : subcat=901 - 910. (DVD/Xvid, etc.)
Onder eBooks alleen subcat=505.
subcats LIKE '%??|%' werkt nog als vanouds.
Het formuliertje waarmee je zelf de filters kan aanmaken klopt dus nog niet.
Versie 1.7 werkt met een sqlite database. De queries hierop werken op kolom namen, dus niet meer scat en/of tag maar
subcat en/of subcats. Deze categorieen zijn tevens numeriek en niet meer tekst. Daarnaast zijn de cat kolommen met 1 opgehoogd dus beeld = 0, is nu beeld = 1. En ook heel belangrijk subcat is een samenvoeging van cat en scat, op de volgende manier subcat = cat * 100 + scat.
zie :
http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/ConsolePostHowto
Ebooks zitten tegenwoordig onder cat=5.
Erotiek zit onder cat=9.
Onder erotiek heb je de volgende opties : subcat=901 - 910. (DVD/Xvid, etc.)
Onder eBooks alleen subcat=505.
subcats LIKE '%??|%' werkt nog als vanouds.
Het formuliertje waarmee je zelf de filters kan aanmaken klopt dus nog niet.
-
- Usenet: eweka
- Internet: explorer
bij eerdere versie had ik het probleem dat na het openen of downloaden de melding spotnet reageerd niet kwam maar met de 1.7.1 lijkt dit opgelost en loopt het programma soepel alleen als ik op downloaden druk krijg ik de melding "fout tijdens het starten van SABnzbd: SAB timeout. Heefte iemand hier een oplossing voor?
-
- Internet: Caiway
Als ik SpotNet opstart krijg ik de volgende melding,
"LoadRange:#4 - The database disk image is malformed, Database disk image is malformed"
Dan gaat hij de spots downloaden en dan krijg ik de volgende melding,
"Abort due to constant violation primary key must be unique"
Enig idee wat dat zou kunnen zijn ?
Heb SpotNet verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het blijft terug komen.
Groet
Hans125
"LoadRange:#4 - The database disk image is malformed, Database disk image is malformed"
Dan gaat hij de spots downloaden en dan krijg ik de volgende melding,
"Abort due to constant violation primary key must be unique"
Enig idee wat dat zou kunnen zijn ?
Heb SpotNet verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het blijft terug komen.
Groet
Hans125
-
- Internet: Ziggo 250 mbit
- Leeftijd: 57
Re: database bij spotnet 1.7
Volgens mij ken dat helemaal niet wat jij zegt, want er is iets wezenlijks gewijzigd.Magsel schreef:Wat vaag dat mijn custom filters dan niet meer werken na de update van 1.56 naar 1.7.1.XperienceX schreef:Na een "niet"meer werkende versie 1.5.6, versie 1.7 erop gezet.
Deze werkt bij mij fantasties. Mijn oude aangepaste filter terug gezet, werkt ook perfect.
Win7-64 - ziggo met eweka.
scat is subcat geworden en voor bijv. scat 6 heeft hij 10 gezet, dus nu is het subcat = 106.
cat='0' is cat=1 geworden, dus volgens mij *** je uit je nek.
-
hij blijft reactie's laden maar laat niks zien (reactie's dan)
-
Gebeurde bij mij ook. Bleek veroorzaakt te worden door XSNews. ook bij het ophalen van nieuwe spots werden alle reacties gedownload. Ik heb nu even ziggo gebruikt voor de headers en dan gaat het goed....petje schreef:hij blijft reactie's laden maar laat niks zien (reactie's dan)
-
- Internet: Zuigo
Ik heb deze fout melding nu ook. Gister draaite 1.7.1 nog zonder problemen met een 372k database. Sinds 12 uur vandaag dit probleem.mrombout schreef:Hmm, ik heb iets raars met 1.7.1
Bij het starten melding Abort due to constraint violation constraint failed.![]()
Win7 x64 US
Anyone?
Dit probleem treed altijd op zodra ie de spots binnen gehaald heeft en spots wil gaan opslaan.
Heb al een reinstall gedaan vanuit een schoon geheel met Ccleaner. Maar nog steeds dit probleem.
Win 7 x64.
Iemand?