ALLES GEPROBEERD (denk ik )
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Usenet: hitnews
- Internet: ziggo
Re: ALLES GEPROBEERD (denk ik )
allemaal geprobeerd....en ik heb CC cleaner....is die ook goed ?
* Geen schendingen bij de scan
* Vreemde pop ups had ik idd wel maar die ontstonden nadat ik ergens een programmaatje gedownd had om subs uit te pakken. Ik heb toen via een pc helplijn ingebeld en ze hebben ook een soort scanner erop gezet. Ik ben de naam alweer kwijt maar heb deze al via een systeemhertel weg gemikt. Daarna waren de pop ups dus ook direct weg.
* Geen schendingen bij de scan
* Vreemde pop ups had ik idd wel maar die ontstonden nadat ik ergens een programmaatje gedownd had om subs uit te pakken. Ik heb toen via een pc helplijn ingebeld en ze hebben ook een soort scanner erop gezet. Ik ben de naam alweer kwijt maar heb deze al via een systeemhertel weg gemikt. Daarna waren de pop ups dus ook direct weg.
-
- Moderator Team Lid
Voor wat?Maya73 schreef:ik heb CC cleaner....is die ook goed ?
Combofix scant op de aanwezigheid malware en Ccleaner niet, Combofix gebruiken
Weet je de naam niet meer van die scanner?Maya73 schreef:ook een soort scanner erop gezet
Gedaan via een systeemherstelschijf?Maya73 schreef:heb deze al via een systeemhertel weg gemikt
Om achter de foutmeldingen te komen, is het van belang een zo goed mogelijk inzicht te krijgen, wat geïnstalleerd is (updates, programmaatjes) , op welke datum enz. vanaf deze kant kan ik het "probleem" niet reproduceren, het is zoals ik al eerder zei geen Spotnet probleem, eerder een fout in je besturing systeem.
Geef dus een zo duidelijk mogelijke omschrijving, bv. "allemaal al gedaan" is te vaag.
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
-
de combofix loopt nu.
ik wacht deze even af en meld me zo weer
Ik heb een teamvieuwer......is een laatste optie om me te kunnen helpen ?
ik wacht deze even af en meld me zo weer

Ik heb een teamvieuwer......is een laatste optie om me te kunnen helpen ?
-
- Moderator Team Lid
Helpen via TeamViewer is tegen het beleid/policy van spot-net.nl, vragen kunnen alleen beantwoord worden via het forum.
Geef nog even antwoord op de vragen:
* naam scanner?
* via een systeemherstelschijf?
Geef nog even antwoord op de vragen:
* naam scanner?
* via een systeemherstelschijf?
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
-
Combofix laten lopen: Geen verschil: Spotnet 1.8.1 geeft nog steeds dezelfde foutmelding (ook na opnw opstarten pc )
Ik vergiste me, geen systeemherstel maar een removaltool heb ik gebruikt. Ik weet echt de naam niet meer. iets met Dj of DB weet het echt niet meer en kan hem niet meer terug vinden... ( betekent dat ie in ieder geval goed verwijderd is niet ?)
adwc cleaner heb ik er ook op gehad maar dat was na die cleaner waar ik de naam niet meer van weet.
Ik vergiste me, geen systeemherstel maar een removaltool heb ik gebruikt. Ik weet echt de naam niet meer. iets met Dj of DB weet het echt niet meer en kan hem niet meer terug vinden... ( betekent dat ie in ieder geval goed verwijderd is niet ?)
adwc cleaner heb ik er ook op gehad maar dat was na die cleaner waar ik de naam niet meer van weet.
-
- Moderator Team Lid
Ga ervan uit dat Combofix niets gevonden heeft aan malware, anders had je dat gemeld (toch).
AdwCleaner bedoel je... verwijderen van Adware, Toolbars etc.
Mooi, dan kunnen "we" malware etc. uitsluiten
Veder met de volgende stap
wat is de naam van de update?
AdwCleaner bedoel je... verwijderen van Adware, Toolbars etc.

Mooi, dan kunnen "we" malware etc. uitsluiten
Veder met de volgende stap
- Start Spotnet Support Toolkit
- Klik op de button Windows Update / Geïnstalleerde updates
- Geschiedenis van updates weergeven
- Zoek naar updates rond 01-12-2014 _ 02-12-2014
Definition Update for Microsoft Security Essentials kun je overslaan
Zoeken naar: Beveiligingsupdate voor Windows 7
Beveiligingsupdate voor Microsoft .NET Framework 4
Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer 11
herdistribueerbaar pakket Microsoft Visual C++ 2005
herdistribueerbaar pakket Microsoft Visual C++ 2008
herdistribueerbaar pakket Microsoft Visual C++ 2010
(rond begin december)
wat is de naam van de update?
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
-
Nu ben je me kwijt.....
Beveiligingsupdate voor Windows 7
kan ik vinden, de rest niet.
Moet ik ze verwijderen ?
Framework 4 heb ik er al een paar x af gegooid en opnieuw erop gezet.
Daar haalt ie steeds opnieuw updates van binnen. inmiddels staat er al weer van alles aan updates voor 4.5.1 en 4.5.2 op
Kan het daaraan liggen ?
Als ik via de tool naar geinstalleerde updates ga kom ik in het programma scherm van het configuratiescherm. Niet in het updates scherm. Via de route van de tool geeft hij als laatste update de datum 12 november. Ga ik via configuratie naar updates dan laat hij er veeeeeel meer zien.
Ik had al ongeveer 4 weken problemen met spotnet. Hij gooide me er af en toe uit ( bij opnieuw het spotnet starten deed hij het gewoon weer)maar sinds 2 december doet hij het dus helemaal niet meer. Wellicht toch handig om te vermelden ?
-- [bericht automatisch samengevoegd - 08 dec 2014, 12:11] --
wellicht iets gevonden:
Als ik via het configuratiescherm naar systeem en beveiliging ga en vervolgens naar de geschiedenis van de updates:
Ik ga op de update staan, rechtermuisknop, details weergeven, dan geeft hij me bij diverse updates ( met name beveiliging en framework 4.5.2) de melding :
Er is een beveiligingsprobleem vast gesteld dat invloed kan hebben op bla bla wellicht ken je die melding. Dan wordt geadviseerd de pc opnieuw op te starten.
Je voelt natuurlijk alkomen dat het opnieuw opstarten geen verschil maakt....
Verder zie ik in het programma/software scherm dat de C+++2008 er op 22-11-2014 opgezet is........
Moet ik ze verwijderen ?
Framework 4 heb ik er al een paar x af gegooid en opnieuw erop gezet.
Daar haalt ie steeds opnieuw updates van binnen. inmiddels staat er al weer van alles aan updates voor 4.5.1 en 4.5.2 op
Kan het daaraan liggen ?
Als ik via de tool naar geinstalleerde updates ga kom ik in het programma scherm van het configuratiescherm. Niet in het updates scherm. Via de route van de tool geeft hij als laatste update de datum 12 november. Ga ik via configuratie naar updates dan laat hij er veeeeeel meer zien.
Ik had al ongeveer 4 weken problemen met spotnet. Hij gooide me er af en toe uit ( bij opnieuw het spotnet starten deed hij het gewoon weer)maar sinds 2 december doet hij het dus helemaal niet meer. Wellicht toch handig om te vermelden ?

-- [bericht automatisch samengevoegd - 08 dec 2014, 12:11] --
wellicht iets gevonden:
Als ik via het configuratiescherm naar systeem en beveiliging ga en vervolgens naar de geschiedenis van de updates:
Ik ga op de update staan, rechtermuisknop, details weergeven, dan geeft hij me bij diverse updates ( met name beveiliging en framework 4.5.2) de melding :
Er is een beveiligingsprobleem vast gesteld dat invloed kan hebben op bla bla wellicht ken je die melding. Dan wordt geadviseerd de pc opnieuw op te starten.
Je voelt natuurlijk alkomen dat het opnieuw opstarten geen verschil maakt....
Verder zie ik in het programma/software scherm dat de C+++2008 er op 22-11-2014 opgezet is........
-
- Moderator Team Lid
Dan is herdistribueerbaar pakket Microsoft Visual C++ XXXX niet geïnstalleerd, kom ik later op terug, eerst er achter komen welke updates begin december geïnstalleerd zijn.Maya73 schreef:Nu ben je me kwijt.....
Nee, ik wil weten of daar updates tussen zitten rond begin december, zoja de naam of KB nummerMaya73 schreef:Moet ik ze verwijderen ?
Nou ik ging ervan uit dat je .NET 4.5.1 verwijderd had en .NET 4 geïnstalleerd hebt en de procedure kent om een update te verwijderen/verbergen:Maya73 schreef:Framework 4 heb ik er al een paar x af gegooid en opnieuw erop gezet.
Kan het daaraan liggen ?
Hoe een update verwijderen/verbergen: Update verwijderenMaya73 schreef:Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Veel al geprobeerd. Update verwijderen, framework eraf en erop,Ei11 eraf gegooid, Reactie-tool enz enz...
Update verbergen:
Ypsos schreef: Nu er voor zorgen dat KB2977629 (voorlopig) niet weer automatisch wordt geïnstalleerd.
Ga naar Windows Update
Klik op: Naar updates zoeken, (in dit voorbeeld wordt 1 update gevonden - 10-09-2014).
klik op de "update" (rode pijltje afbeelding)
Rechts klik op KB2977629 => Update verbergen
Totdat Microsoft het probleem heeft verholpen, de update verborgen houden.
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
-
Die KB 2977629 heb ik vorige week verwijderd.
Toen ik deze wilde verbergen om te zorgen dat hij niet meer terug zou komen kon ik hem nergens meer vinden.
Ik kan hem dus niet verbergen omdat hij hem niet meer laat zien als mogelijke te installeren update. Ook in de update geschiedenis staat KB2977629 er niet meer tussen.
Het laatste voorbeeldscherm waarin je de KB2977629 verbergt, wordt bij mij dus niet meer zichtbaar nadat ik deze eerst verwijderd heb.
Ook bij verborgen updates staat niets in.
Ik ken de procedure om updates te verwijderen en verbergen.
Wat ik nu begrijp:
Nogmaals Framework eraf gooien.....automatisch updaten uitzetten en dan handmatig zoeken en alles van Framework wat na 4 komt, uitvinken / verbergen ?
Sorry.....voor n huisvrouw kom ik n redelijk eind met mijn pc.....maar ik neig de draad echt kwijt te raken en denk dat ik daadwerkelijk een probleem heb....
Toen ik deze wilde verbergen om te zorgen dat hij niet meer terug zou komen kon ik hem nergens meer vinden.
Ik kan hem dus niet verbergen omdat hij hem niet meer laat zien als mogelijke te installeren update. Ook in de update geschiedenis staat KB2977629 er niet meer tussen.
Het laatste voorbeeldscherm waarin je de KB2977629 verbergt, wordt bij mij dus niet meer zichtbaar nadat ik deze eerst verwijderd heb.
Ook bij verborgen updates staat niets in.
Ik ken de procedure om updates te verwijderen en verbergen.
Wat ik nu begrijp:
Nogmaals Framework eraf gooien.....automatisch updaten uitzetten en dan handmatig zoeken en alles van Framework wat na 4 komt, uitvinken / verbergen ?
Sorry.....voor n huisvrouw kom ik n redelijk eind met mijn pc.....maar ik neig de draad echt kwijt te raken en denk dat ik daadwerkelijk een probleem heb....
-
- Moderator Team Lid
Ging mij erom of je de procudure kent, 2977629 is later vervangen door KB3003057 dus dat kan wel kloppen dat je 2977629 dan niet meer terug vindt.Maya73 schreef:Die KB 2977629 heb ik vorige week verwijderd.
Ja idd.Maya73 schreef:Wat ik nu begrijp:
"We" beginnen bij het begin

Eerst tijdens het testen
Windows Update\Instellingen wijzigen

Gooi alles eraf van .NET 4 incl. hotfixes/updates,
Daarna Microsoft .NET Framework 4 downloaden/installeren.
Updates die worden aangeboden worden nu niet automatisch geïnstalleerd.
Je blijft dan in ieder geval .NET 4 gebruiken...
Zolang je de vragen kunt beantwoorden, gaat het goedSorry.....voor n huisvrouw kom ik n redelijk eind met mijn pc.....maar ik neig de draad echt kwijt te raken en denk dat ik daadwerkelijk een probleem heb....

Krijg het vermoeden, dat na het verwijderen van de malware, cq. "browser kaping", er wat "meer" verwijderd is,
zie http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=7193 soort gelijk probleem
Vraag:
Heb je het log (tekst bestand) nog wat AdwCleaner gevonden/verwijderd heeft aan malware?
Weet je nog de naam van dat "programmaatje" en waar heb je die gedownload?Maya73 schreef:* Vreemde pop ups had ik idd wel maar die ontstonden nadat ik ergens een programmaatje gedownd had om subs uit te pakken.
(zodat ik deze kan installeren in een test omgeving)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)