Spotnet niet te gebruiken vanuit Thailand
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Usenet: SnelNl
- Internet: 3BB
Re: Spotnet niet te gebruiken vanuit Thailand
Ben gisteravond toch maar aan de slag gegaan nu ik meer snapte van tracert. Uiteindelijk bleek SnelNl met 17 hops snelste verbinding te geven. Testaccount (Basic) aangemaakt voor 3 dagen. Reacties binnengehaald nadat ik met provider SnelNl verbinding had. Reacties over 2 miljoen!
Download van 1 film gestart, snelheid hier in Thailand tussen 400 en 600 Kb/s. Zag er goed uit maar plotseling stopte download en kreeg ik als response: 502 Access Denied (Download Cap Hit Test) (502).
Omdat het inmiddels wat laat was geworden pc uitgezet en vanochtend gekeken. Had ik email gekregen van SnelNl dat mijn testabonnement al was afgelopen, geen 3 dagen van 1/2 dag dus. Inmiddels Snel/Nl een email gestuurd en om uitleg gevraagd. Wordt vervolgd dus ........
Download van 1 film gestart, snelheid hier in Thailand tussen 400 en 600 Kb/s. Zag er goed uit maar plotseling stopte download en kreeg ik als response: 502 Access Denied (Download Cap Hit Test) (502).
Omdat het inmiddels wat laat was geworden pc uitgezet en vanochtend gekeken. Had ik email gekregen van SnelNl dat mijn testabonnement al was afgelopen, geen 3 dagen van 1/2 dag dus. Inmiddels Snel/Nl een email gestuurd en om uitleg gevraagd. Wordt vervolgd dus ........
-
Het test account van SnelNL heeft 2 beperkingen.
Het account is 3 dagen geldig en er kan maximaal 1 GB (was 10 GB) gedownload worden.
Dit staat vermeld op de site van SnelNL. Heb het aangepast in dit bericht.
De download is dus gestopt doordat de 1GB download limiet is bereikt.
Kies een test account van een andere usenet provider om mee te testen.
Als alles lukt kan eventueel later gekozen worden voor deze of een andere usenet provider.
Er kan ook meteen gekozen worden voor een account van deze provider.
Het account is 3 dagen geldig en er kan maximaal 1 GB (was 10 GB) gedownload worden.
Dit staat vermeld op de site van SnelNL. Heb het aangepast in dit bericht.
De download is dus gestopt doordat de 1GB download limiet is bereikt.
Kies een test account van een andere usenet provider om mee te testen.
Als alles lukt kan eventueel later gekozen worden voor deze of een andere usenet provider.
Er kan ook meteen gekozen worden voor een account van deze provider.
-
dat van maximaal 1Gb had ik niet bij SnelNL gelezen wel bij XS Usenet. Geb jij ervaring met Giganews, alleen moet ik daar al een creditcardnummer invullen voor 14 dagen testen en dat vind ik uit principe niet echt prettig. Ik zal Easyusenet ook eens gaan uittesten. Wel leuk om te doen op een warme zondagmorgen hier in Nakhon Ratchasima (sorry 29 graden nu).
-
Giganews is een goede usenet provider. Belangrijk nadeel vind ik de hoge prijs.
Er zijn usenet providers die een iets lagere retentie hebben en een stuk goedkoper zijn.
Informatie over het test account van Giganews
14 dagen geldig
Maximaal 10 GB
Uploaden (plaatsen reactie / toevoegen spot) is niet mogelijk
Om kosten te voorkomen is het nodig het account op te zeggen.
Het is nodig om Betalingsgegevens op te geven.
Er zijn usenet providers die een iets lagere retentie hebben en een stuk goedkoper zijn.
Informatie over het test account van Giganews
Samenvattend:Free 14-day Trial
All new Giganews personal Usenet access accounts come with 14 days of free service (up to 10GB total transfer). If you cancel <before the 14 days are up>, you will be charged nothing. If you do not cancel, the service level you select will automatically start and you will be charged for that service. Giganews trial accounts are limited to downloading only and are unable to post articles. This offer is available only once per member.
14 dagen geldig
Maximaal 10 GB
Uploaden (plaatsen reactie / toevoegen spot) is niet mogelijk
Om kosten te voorkomen is het nodig het account op te zeggen.
Het is nodig om Betalingsgegevens op te geven.
-
Nu druk aan het downloaden met Giganews om download snelheid te testen. Ik vind tarief ook te hoog en stap waarschijnlijk over op SnelNl. Die hebben een prepaid abonnement waaraan ik maximaal 1 maand aan vast zit.
Vermoed dat ik ruim voor trial einde van 14 dagen al aan mijn maximum limiet van 10 Gb zit. In ieder geval bedankt voor de tip, zal er zeker op letten.
Vermoed dat ik ruim voor trial einde van 14 dagen al aan mijn maximum limiet van 10 Gb zit. In ieder geval bedankt voor de tip, zal er zeker op letten.
-
- Usenet: EasyUsenet
- Leeftijd: 51
Waarom neem je geen supernews? Zelfde server alleen de prijs is een stuk minder, en de retentie scheelt maar een paar dagen.
Zeker als je via deze link aanmeld http://www.supernews.com/super-special/

-
Ik ben echt een newbie op gebied van downloaden. Heb het lijstje gevolgd zoals in dit topic vermeld stond.
Kun jij aangeven wat ik na tracert moet vermelden want met tracert reader.supernews krijg ik foutmelding.
Moet nagaan of mijn internetprovider hier in Thailand Supernews ook doorgeeft met hoeveel hops.
Overigens schelen de tarieven van SnelNl en Supernews bijna niets, wel veel goedkoper dan Giganews maar die gebruik ik alleen om wat te testen en ervaring (proberen) op te doen. Leren downloaden op mijn leeftijd, wel leuk maar zeker ook boeiend.
Kun jij aangeven wat ik na tracert moet vermelden want met tracert reader.supernews krijg ik foutmelding.
Moet nagaan of mijn internetprovider hier in Thailand Supernews ook doorgeeft met hoeveel hops.
Overigens schelen de tarieven van SnelNl en Supernews bijna niets, wel veel goedkoper dan Giganews maar die gebruik ik alleen om wat te testen en ervaring (proberen) op te doen. Leren downloaden op mijn leeftijd, wel leuk maar zeker ook boeiend.
-
- Usenet: EasyUsenet
- Leeftijd: 51
news.eu.supernews.com
news.us.supernews.com
news.supernews.com (deze zal als het goed is connecten met de voor jou de dichtstbijzijnde server)
http://www.supernews.com/docs/support.html
Je mag wel mijn server even testen als je wilt? Stuur me dan maar een PB.
news.us.supernews.com
news.supernews.com (deze zal als het goed is connecten met de voor jou de dichtstbijzijnde server)
http://www.supernews.com/docs/support.html
Je mag wel mijn server even testen als je wilt? Stuur me dan maar een PB.

-
Rob1706 schreef:Leren downloaden op mijn leeftijd, wel leuk maar zeker ook boeiend.
En als het allemaal werkt, komen we met zijn allen een glaasje Chang drinken!

"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
-
Iedereen is welkom voor Chang, Chang Export, Leo, Aisha, Singha, Singha Lite, Heineken enz. Overigens drink ik zelf niet (meer). Helaas kunnen jullie niet allemaal blijven slapen, haha.
-- [bericht automatisch samengevoegd - 17 jan 2012, 19:06] --
Hallo,
ik heb inmiddels de stoute schoenen aangetrokken en een maandabonnement genomen bij SnelNl. Ben nu wat films aan het downloaden en ben zeer tevreden met downloadsnelheid nu in Thailand. Downloaden film van 1.6 Gb rond de 35 minuten. Duurde eerst met torrents uren per film.
Zie bij Spotnet o.a.<KNIP> staan in DVD9 formaat. Neem niet aan dat ik die zomaar op mijn tv kan afspelen. Nu heb ik bij iemand een WD Mediaplayer zien staan, op internet gekeken maar DVD9 formaat kan ik niet vinden. Weet iemand welk apparaat ik tussen pc en tv moet plaatsen om DVD9 formaat te kunnen afspelen. Neem dan ook maar aan dat DVD5 ook lukt.
Alvast bedankt voor reacties.
Groeten uit Thailand,
Rob
-- [bericht automatisch samengevoegd - 17 jan 2012, 19:06] --
Hallo,
ik heb inmiddels de stoute schoenen aangetrokken en een maandabonnement genomen bij SnelNl. Ben nu wat films aan het downloaden en ben zeer tevreden met downloadsnelheid nu in Thailand. Downloaden film van 1.6 Gb rond de 35 minuten. Duurde eerst met torrents uren per film.
Zie bij Spotnet o.a.<KNIP> staan in DVD9 formaat. Neem niet aan dat ik die zomaar op mijn tv kan afspelen. Nu heb ik bij iemand een WD Mediaplayer zien staan, op internet gekeken maar DVD9 formaat kan ik niet vinden. Weet iemand welk apparaat ik tussen pc en tv moet plaatsen om DVD9 formaat te kunnen afspelen. Neem dan ook maar aan dat DVD5 ook lukt.
Alvast bedankt voor reacties.
Groeten uit Thailand,
Rob
Verwijzing naar spot verwijderd
- MariaK