SpotNet voor IPv6 Newsservers
Moderator: Moderator Team
-
Re: SpotNet voor IPv6 Newsservers
<knip>
Laatst gewijzigd door hjvbft op 23 feb 2011, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hallo,
Ik heb via een vriend gehoord over Spotnet, en dat het een geweldig programma is. Nou wou ik het ook proberen, alleen werkt het niet. Wanneer ik Spotnet open, vraagt hij om een provider. Hier vul ik in Anders... gevolgd met reader.ipv6.xsnews.nl en daarna mijn gegevens.
Nou is het rare, dat wanneer ik op verbinden druk, Spotnet eerst voor ongeveer 30 seconden vastloopt, gevolgd door deze error:

Ik gebruik Windows 7 en heb een GogoNet tunneladapter. Sabnzbd+ liet me wel altijd downloaden via deze server, dus aan de connectie ligt het niet denk ik?
Ik hoop dat iemand een oplossing weet,
Jasperino
Ik heb via een vriend gehoord over Spotnet, en dat het een geweldig programma is. Nou wou ik het ook proberen, alleen werkt het niet. Wanneer ik Spotnet open, vraagt hij om een provider. Hier vul ik in Anders... gevolgd met reader.ipv6.xsnews.nl en daarna mijn gegevens.
Nou is het rare, dat wanneer ik op verbinden druk, Spotnet eerst voor ongeveer 30 seconden vastloopt, gevolgd door deze error:

Ik gebruik Windows 7 en heb een GogoNet tunneladapter. Sabnzbd+ liet me wel altijd downloaden via deze server, dus aan de connectie ligt het niet denk ik?
Ik hoop dat iemand een oplossing weet,
Jasperino
-
--
Laatst gewijzigd door Possum op 01 mar 2011, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Heel erg bedankt! Dit werkte welPossum schreef:Als je GogoNet gebruikt werkt de amsterdam server volgenss mij niet meer op poort 119. Een andere server in de lijst selekteren (buitenland) werken wel, maar zijn wel langzamer. Met alleen headers ophalen nzb maken is het geen probleem. Je kunt eventueel een andere tunnel type nemen welke wel werkt met amsterdam.

-
op 20-02 is er zoiets gespotjasperino schreef:Heel erg bedankt! Dit werkte welPossum schreef:Als je GogoNet gebruikt werkt de amsterdam server volgenss mij niet meer op poort 119. Een andere server in de lijst selekteren (buitenland) werken wel, maar zijn wel langzamer. Met alleen headers ophalen nzb maken is het geen probleem. Je kunt eventueel een andere tunnel type nemen welke wel werkt met amsterdam.Nu nog hopen dat iemand zo aardig is om via een uploadsite de spots van de Russische server te uploaden en dan kan ik beginnen met downloaden
-
<knip>
Laatst gewijzigd door hjvbft op 23 feb 2011, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
hjvbft schreef:Controleer of de dnsserver die je gebruikt wel IPv6 ondersteund. Dit kan met:
nslookup -q=AAAA newszilla6.xs4all.nl
nslookup -q=AAAA reader.ipv6.xsnews.nl
Als het goed is word voor beide een IPv6 adres getoond. Zo niet dan ondersteund de dnsserver geen IPv6.
Gebruik dan een andere. Bijvoorbeeld de dns server van Hurricane (ondersteund IPv6): 74.82.42.42
netsh interface ip add dns name= "lan verbinding" 74.82.42.42
Vervang "lan verbinding" door de naam van de verbinding.
Om deze dns server alleen voor IPv6 te gebruiken: netsh interface ipv6 add dns "lan verbinding" 2001:470:20::2
Vervang "lan verbinding" door de naam van de verbinding.
Als bovenstaande het niet oplost dan kan bijv. nesh portproxy gebruikt worden eventueel i.c.m. IPDirect.
Hoe dit werkt staat op het FTD forum (FTD forum account nodig). Daar staat een erg uitgebreide uitleg.
Er kunnen daar ook vragen gesteld worden. Zorg wel eerst dat je minimaal het 1e bericht van het IPv6 topic gelezen hebt. Dit kan namelijk al veel vragen voorkomen.
Bedankt voor je reactie, sorry voor mijn late ik was ziek. Ik krijg gewoon de ip adressen te zien en dat zijn ook ipv6 adressen. Voorheen downloade ik altijd met bhv sabnzdb+ en dat ging altijd goed. Ik denk dat ik gewoon een instelling fout heb of dat het aan een windows 7 instelling ligt.
Ik weet het echt niet. Hij haalt gewoon de readers op met de russische server en als ik een spot wil lezen geeft ie aan dat er identificatie vereist is. Als ik de provider wil veranderen zie ik staan dat het reader.ipv6.xsnews.nl is en als ik dan klik op verbinden geeft ie aan host onbekend
gr en alvast bedankt
-
was ik vergeten: dit is mijn server bestand en staat als alleen lezen.
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader.ipv6.xsnews.nl" Username="@@@@@@" Password="@@@@" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader.ipv6.xsnews.nl" Username="@@@@@@" Password="@@@@" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
-
<knip>
Laatst gewijzigd door hjvbft op 23 feb 2011, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.