Probleem bij aanmelden

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Gemela
Answers: 0
Internet: Ons Net

Re: Probleem bij aanmelden

Bericht door Gemela »

Sorry, maar dat heb ik bij nader inzien niet :-( Ik heb Microsoft Windows XP Home Edition 2002!
Ik heb alle stappen gedaan zoals je voorstelde maar ik kom er nog steeds niet uit. Kan de servers.xml niet vinden....
Wat nu!? Ik hoor graag, mis mijn films ontzettend :-)

gerstr

Bericht door gerstr »

gerstr schreef:open je explorer in windows en ga naar je c schijf
dan in menu - extra - Map opties - tabblad Weergave - Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven aanklikken
en daarna OK
als je dat goed hebt gedaan zie je opeens een folder c:\ProgramData en daarin staat de folder Spotnet waarnaar je alles had afgezocht.

Hierin staat ds o.a. dat bestand servers.xml wat nogal belangrijk is.

Ik zie graag de inhoud hier (zonder wachtwoorden)
tja dan wordt het idd bijna hetzelfde, maar dan met ander pad (probeer wel goede info te geven ajb):

open je explorer in windows en ga naar je c schijf
ga naar C:\Documents and Settings\All Users\
dan in menu - extra - Map opties - tabblad Weergave - Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven aanklikken
en daarna OK
als je dat goed hebt gedaan zie je opeens een folder c:\Local Application Data en daarin staat de folder Spotnet waarnaar je alles had afgezocht.

Hierin staat ds o.a. dat bestand servers.xml wat nogal belangrijk is.

Ik zie graag de inhoud hier (zonder wachtwoorden)

Topicstarter
Gemela

Bericht door Gemela »

Hierbij!
- <Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.onsnet.nu" Username=xxx Password=xxx Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="news.onsnet.nu" Username=xxx Password=xxx Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="news.onsnet.nu" Username=xxx Password=xxx Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

gerstr

Bericht door gerstr »

verander dit eens in:

- <Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.cambrium.nl" Username=xxx Password=xxx Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="news.onsnet.nu" Username=xxx Password=xxx Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="news.onsnet.nu" Username=xxx Password=xxx Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>Gemela

Dit is een andere server voor je headers, wel met een lage retentie, maar wil even weten of het dan beter werkt voor je.

laat je even weten?

stoledo
Usenet: Easyusenet+Lightning
Internet: Ziggo
Leeftijd: 50

Bericht door stoledo »

gerstr schreef:verander dit eens in:

- <Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.cambrium.nl" Username=xxx Password=xxx Port="119" SSL="0" Connections="2" />
</Spotnet>Gemela

Dit is een andere server voor je headers, wel met een lage retentie, maar wil even weten of het dan beter werkt voor je.

laat je even weten?

Wel geen wachtwoord en username invullen bij die bovenste server, anders wekrt het niet. Moet dus zijn:
<Server Type="Headers" Server="news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

gerstr

Bericht door gerstr »

thx Stoledo, te snel copy paste. Idd geen user en wachtwoord - alle 2 leeg laten

Topicstarter
Gemela

Bericht door Gemela »

Zo heb ik het nu aangepast:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="news.onsnet.nu" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="news.onsnet.nu" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Ook bij deze instellingen krijg ik een server time-out. Moet ik nog iets anders aanpassen?

gerstr

Bericht door gerstr »

wanneer krijg je dan precies de time-out Gemela?, want ik heb dit net nog getest en werkt gewoon.

je hebt toch wel spotnet afgesloten en opnieuw opgestart?

Topicstarter
Gemela

Bericht door Gemela »

Nadat ik de instellingen had gewijzigd heb ik de computer afgesloten en opnieuw opgestart en spotnet geopend. Bij opstarten spotnet gaat spotnet direct zoeken naar spots en krijg ik op mijn scherm tezien: spots gevnden. Wanneer het balkje laat zien dat er ca. 5700 spots krijg ik de melding Fout tijdens het ophalen van de headers. Kan geen verbinding maken met de server: er is een timeout opgetreden.
Ik heb de weergave: verborgen bestanden etc. weergeven weer naar niet weergeven gezet.
Ligt hier het probleem? Of moet ik spotnet opnieuw installeren en van voor af aan beginnen?

gerstr

Bericht door gerstr »

nee, maar haal eens je servers.xml weer te voorschijn en check eens of er nog in staat wat we hadden gezegd hierboven. Als dit niet zo is dan even weer wijzigen, dan bestand bewaren en in windows explorer even rechtermuis klik en dan eigenschappen - alleen lezen aanklikken voordat je spotnet opstart.

laat je weten?
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer