Oplossing - Dubbele spots in Spotnet
Moderator: Moderator Team
-
Answers: 0
Re: Oplossing - Dubbele spots in Spotnet
@stefan...
Jouw oplossing is mij welbekend, maar zelfs bij het ophalen van een nieuwe database kun je dubbele spots krijgen. Misschien bij een nieuwe versie van Spotnet dat dit helemaal weer soepel loopt. En anders kan ik er heel prima mee leven.
Jouw oplossing is mij welbekend, maar zelfs bij het ophalen van een nieuwe database kun je dubbele spots krijgen. Misschien bij een nieuwe versie van Spotnet dat dit helemaal weer soepel loopt. En anders kan ik er heel prima mee leven.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

-
- Usenet: PowerNews
- Internet: Online
heb spotnet opnieuw geinstalleerd, register e.d. allemaal leeggemaakt en alle spots oplaten halen door mn payserver (gaat 230 dagen terug ongeveer). tal van dubbele spots weer.
bij gebruik van de database cleanup krijg ik vaak de msgid unique error dus dat schiet ook niet op
bij gebruik van de database cleanup krijg ik vaak de msgid unique error dus dat schiet ook niet op

-
MariaK,MariaK schreef:Ja, dat klopt, maar wij hebben het hier over identieke spots. Zelfde tijd, zelfde reacties.
bij de dubbele spot in mijn verhaal (en andere dubbele spots ook) was er altijd een verschil in tijd (een paar minuten).
De opmerking van cyberdad vind ik wel hout snijden. Het programmatisch voorkomen van dubbele entries zal nogal
wat werk zijn voor de spotnet maker, voor elke spot moet je dan je database door om te zien of er al een is. Of elke
keer na het downloaden van de spots checken of er duplicaten zijn (zoals de db cleaner werkt), in ieder geval zal dat nogal
wat impact hebben.
-
- Usenet: Download2Day
- Internet: Ziggo
Hallo MariaK & richman073,
Ik heb dezelfde problemen, omgeving = W7 32 Ultimate (up to date t/m vandaag).
Usenet = Download2Day, Internet = Ziggo (ex. Multikabel) 120Mb
3 systemen vertonen hetzelfde probleem.
Sinds Spotnet 1.7.4 vaak dubbele spots (identiek in alles).
DatabaseClean-up werkt niet goed:::
Geeft een fout als hij klaar is met opschonen, "locked DB".
Tevens is daarna de database fysiek zo'n 20% groter geworden in vergelijk met voor het opschonen.
Als een dergelijke opschoonactie is uitgevoerd werkt heel vaak de database niet meer zodra een volgende bijwerkactie plaatsvindt (handmatig bijwerken). Er ontstaat dan een fatale fout “msgid unique error”, waarna je terug moet naar een backup kopie van de database.
Een nieuw database genereren geeft geen oplossing, probleem blijft bestaan.
Als dit probleem inherent is aan de opzet van spotnet c.q. de kwaliteit van de headers bij de providers dan is de enige oplossing een stabiel werkende database cleaner. Echter deze heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik heb dezelfde problemen, omgeving = W7 32 Ultimate (up to date t/m vandaag).
Usenet = Download2Day, Internet = Ziggo (ex. Multikabel) 120Mb
3 systemen vertonen hetzelfde probleem.
Sinds Spotnet 1.7.4 vaak dubbele spots (identiek in alles).
DatabaseClean-up werkt niet goed:::
Geeft een fout als hij klaar is met opschonen, "locked DB".
Tevens is daarna de database fysiek zo'n 20% groter geworden in vergelijk met voor het opschonen.
Als een dergelijke opschoonactie is uitgevoerd werkt heel vaak de database niet meer zodra een volgende bijwerkactie plaatsvindt (handmatig bijwerken). Er ontstaat dan een fatale fout “msgid unique error”, waarna je terug moet naar een backup kopie van de database.
Een nieuw database genereren geeft geen oplossing, probleem blijft bestaan.
Als dit probleem inherent is aan de opzet van spotnet c.q. de kwaliteit van de headers bij de providers dan is de enige oplossing een stabiel werkende database cleaner. Echter deze heb ik nog niet kunnen vinden.
-
Ik heb begrepen dat Spotnet in de nieuwste versie dit probleem niet meer heeft. Even geduld dus? 

"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

-
- Usenet: giganews
-
- Usenet: Hitnews
het kan niet aan een database liggen, ookal heb je een clean, moet en mag niks uitmaken!
probleem ligt zeker bij spotnet of headers. maja volgens maria k komt het dus goed
probleem ligt zeker bij spotnet of headers. maja volgens maria k komt het dus goed

-
- Usenet: Dommel
- Internet: Dommel
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7.4
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Dommel
Welke Internet Provider heb je?: Dommel
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Kaspersky Internet Security
Met welk programma download je?: Newzbin Pro
Wanneer begon je probleem?: Na gebruik van Ccleaner -> Dubbele posts in Spotnet (na melding van onjuiste databank).
Geef een beschrijving van je probleem.: Na gebruik van Ccleaner (windows-register uitkuisen na het verwijderen van enkele programma's) krijg ik in Spotnet een melding dat mijn databank onjuist blijkt te zijn en download het programma de volledige Spotnet-databank opnieuw. Hierdoor krijg ik dubbele (of meer) spots in Spotnet.
Naar mijn gevoel zou een definitieve oplossing zijn dat je bijvoorbeeld geen databank download, of een databank die niet onderhevig is aan register-cleaner programma's (zoals Ccleaner).
Mooiste voorbeeld van hoe het i.m.o. wel moet -> SpotLite.
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7.4
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Dommel
Welke Internet Provider heb je?: Dommel
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Kaspersky Internet Security
Met welk programma download je?: Newzbin Pro
Wanneer begon je probleem?: Na gebruik van Ccleaner -> Dubbele posts in Spotnet (na melding van onjuiste databank).
Geef een beschrijving van je probleem.: Na gebruik van Ccleaner (windows-register uitkuisen na het verwijderen van enkele programma's) krijg ik in Spotnet een melding dat mijn databank onjuist blijkt te zijn en download het programma de volledige Spotnet-databank opnieuw. Hierdoor krijg ik dubbele (of meer) spots in Spotnet.
Naar mijn gevoel zou een definitieve oplossing zijn dat je bijvoorbeeld geen databank download, of een databank die niet onderhevig is aan register-cleaner programma's (zoals Ccleaner).
Mooiste voorbeeld van hoe het i.m.o. wel moet -> SpotLite.
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
-
- Usenet: astraweb
- Internet: tele2
bij mij valt t op dat hij heel vaak de database compleet opnieuw download...
vandaag wilt hij voor de 4de keer aan de bak gaan...
hebben jullie dat ook?
vandaag wilt hij voor de 4de keer aan de bak gaan...
hebben jullie dat ook?
-
- Usenet: astraweb
- Internet: tele2
hoe komt het dat ik dat niet zie?Stefan73 schreef:Ik heb dit als volgt opgelost. Ik heb in mijn c:\programdata\spotnet map het volgende verwijderd.
newsreader.eweka.nl in mijn geval kan ook anders benoemd zijn, dus mijn database file.
ik zie alleen 3 bestanden genaamd eu.news.astraweb.com(daaraan: .db & .spots & .spots.bck staan)