NZBspots - lijkt eigenlijk niet verkeerd maar ís dat zo?

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

nuevenwel
Answers: 0

Re: NZBspots - lijkt eigenlijk niet verkeerd maar ís dat zo?

Bericht door nuevenwel »

Ik deel de mening van asenegawa niet. Het is volstrekt legaal om in een forum verwijzingen de plaatsen naar al ge-uploade bestanden. Downloaden is immers toegestaan. De reden dat FTD op zwart moest, was dat het systeem van kudo's aanzet gaf om te uploaden. De uitspraak van de rechter is overigens op zijn zachts gezegd, aanvechtbaar, en zal waarschijnlijk geen stand houden als een site als nzbspots ooit door Brein aangepakt mocht worden, wat ik overigens niet verwacht gelet op de slechte publiciteit over Brein de laatste tijd.
Dat je IP adres bekent is, ja, dat klopt, en dat was bij FTD ook zo. En dat een IP adres herleidbaar is, ook dat geldt. Dat geldt zelfs voor dit forum. Maar zolang je alleen een berichtje achterlaat dat je een 'spot' meeneemt zullen daar geen consequenties aan verbonden zijn. En zelfs als je een bericht plaatst om te zeggen dat je een bestand hebt gedownload, volkomen legaal dus, is ook niet strafbaar. Zolang je maar geen bericht plaats waarin je aangeeft dat je morgen 'Black Swan' of iets dergelijks upload onder de naam 'XVid-BSW-ABCD'. Dat is namelijk wel illegaal.
Een kwestie dus van zorgvuldig je woorden kiezen als je melding maakt van een spot. En let wel: nzbspots spot nzb's: die zijn over het algemeen al gepost.
Ik maak er overigens wel gebruik van, maar tot nu toe geeft Spotnet beduidend meer spots dan nzbspots. Maar de reacties in nzbspots zijn overzichtelijker, laden sneller, en een reactie toevoegen gaat een stuk sneller. En de spots worden gemodereerd.
Recht bestaat niet in Nederland, alleen maar kromme regelgeving

Mickroz
Website Team Leider
Usenet: Tweaknews
Internet: Delta
Contacteer:

Bericht door Mickroz »

het downloaden van films en muziek is legaal, software en games niet.
Afbeelding
Support via PB wordt niet gegeven tenzij ik je vraag om mij een PB te sturen!
Q: Whats a hash and a root password?
A: hash gets you high, root password gives you god powers, combine the 2 and you are invincible.

asenegawa
Usenet: Astraweb
Internet: Phoenix NAP

Bericht door asenegawa »

Inderdaad Mickroz, voor software en games is er ook in Nederland jammer genoeg een downloadverbod.

@nuevenwel. Leuk verhaaltje dat je daar schrijft over het wel of niet strafbaar zijn van downloaden in Nederland.
Zo'n algemeen stukje over downloaden kent iedereen in de download gemeenschap onderhand wel van buiten.
Maar misschien heb je hetgeen ik schreef verkeerd begrepen, want over het wel of niet mogen downloaden in Nederland ging mijn post niet.

Waarover dan wel?
Nou, NZBspots claimt dat men de site niet offline kan zetten omdat deze in het buitenland zou worden gehost.
Echter...sites die bijvoorbeeld in de U.S. geregistreerd staan vallen juridisch nagenoeg geheel onder de wetgeving van de U.S. en ja je voelt hem al komen...daar is het downloaden wat wij hier doen volledig illegaal.

Daar ging een gedeelte van mijn post dus over en daarom sprak ik mijn twijfels uit en wil ik eerst afwachten hoe lang NZBspots online blijft.
Ik zeg hierbij dus niets over het wel of niet legaal zijn van de activiteiten die NZBspots ontplooit en ik zeg ook niets over de kwaliteit van de site. Het ziet er namelijk best netjes uit allemaal.
Wanneer het echt een blijvertje is dan heb ik zeker interesse om daar lid van te worden.
Maar wanneer ze dezelfde weg gaan als dat piratenzb ging, die tenslotte ook in het buitenland gevestigd was en dacht dat ze daardoor onaantastbaar waren dan heb ik geen interesse in NZBspots.
Het zichzelf ook onaantastbaar wanende Piratenzb geeft al geruime tijd deze boodschap: this site has been suspended.
Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik heb geen zin om elke 2 of 3 weken opnieuw lid te worden van een andere site omdat de vorige offline gegaan is.
Er werd in het topic gevraagd naar eventuele valkuilen en daarom heb ik dit geschreven want lid worden van een site die misschien over 2 weken alweer offline staat is voor mijzelf een valkuil.
I'm trying to be...who I really am...the true me...

Topicstarter
spotnetuserforum

Bericht door spotnetuserforum »

:P .. met de nieuwe spotlite krijg ik toch wel weer vertrouwen in de toekomst van spotnet/spotlite !
we gaan is even vol gas diverse spotnetmisbruikers op de blocklist zetten :lol:
(Respect)
... al had ik nog zo weinig geld dan vroeg ik nog niet een jurist als angel-patat ...

Ep Woody
Leeftijd: 41

Bericht door Ep Woody »

Ik heb er al 5 in m'n systeem staan, en daarmee heb je er toch al veel gehad... :)
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

mystery
Usenet: hitnews
Internet: ziggo

Bericht door mystery »

Weet iemand waarom nzbspots niet meer werkt?

Nisan
Usenet: lightningusenet
Internet: Ziggo

Bericht door Nisan »

omejohn schreef:wat spotnet betreft heb je gelijk
er moet snel iets komen dat er gemod kan worden

anders zijn de spotters verdwenen voordat we er erg in hebben
Dat zie ik niet in. Waarom zouden spotters / posters er de brui aan geven?
En waar zouden ze dan naartoe moeten? Het is hun hobby. Erg veel alternatieven buiten Spotnet zijn er op dit moment niet.
Helaas heeft NZBspots het sinds gisteren kennelijk al opgegeven, vermoedelijk door de extreem felle reacties die vrijwel allemaal negatief waren. Er is zelfs opgeroepen tot 'n ddos aanval. Totaal buiten proporties imhe.
Dat is jammer. Het zou gewoon interessant zijn geweest om eens te kijken hoever zij zouden zijn gekomen. En vooral hoe lang het zou duren eer die site zou worden aangepakt door Brein.
Zie 't als 'n testcase.
Persoonlijk zie ik graag meerdere opties open. Niet vanwege het nut, maar omdat het moet kunnen. :)

Topicstarter
spotnetuserforum

Bericht door spotnetuserforum »

ik was gisteravond ook bij nzbspots op de chat en toen lag de site al hevig onder vuur door ddos aanvallen.
geregeld lag ie d'r uit, heb 't idee dat dit nog steeds hetzelfde geouwehoer is ,
hoe lang kan zoiets eigenlijk duren, kan je een site voor weken met ddos uit de lucht houden of hoe werkt dat?

-Edit-
dit staat d'r nu vermeldt voor als je geluk hebt dat de site wil laden ..
treurig allemaal ..

NZBspots is under DDOS attack. we will be back online soon!
For the assholes that do this: Go look for some help! you are sick in your head!

And we did not spam on spotnet!

The NZBspots Crew
... al had ik nog zo weinig geld dan vroeg ik nog niet een jurist als angel-patat ...

asenegawa
Usenet: Astraweb
Internet: Phoenix NAP

Bericht door asenegawa »

*knip* Je wat me net voor met die boodschap van NZBspots.
Jammer dat er figuren zijn die dit nodig vinden.
I'm trying to be...who I really am...the true me...

John

Bericht door John »

Ik twijfelde eerst of de spam nou van nzbspots kwam of niet,
totdat ik de bekende crysis 2 spam spot tegenkwam.
Hierin maakt de spotter(spammer) eerst z.g.n. reclame voor nzbspots. Maar een paar berichten verder
moedigt hij (onder een andere naam) mensen aan om brein te informeren over nzbspots.
De id van deze persoon zijn allemaal hetzelfde.
Duidelijk iemand die nzbspots zwart wil maken. jammer genoeg heeft hij nu zijn zin gekregen met de doss aanvallen.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer