kan geen verbinding maken

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
mark8
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 feb 2011, 23:03
Answers: 0

kan geen verbinding maken

#1

Bericht door mark8 »

hallo

Wat ik ook aanklikt moet krijg ik een fout melding te zien kan geen verbinding maken met de server er is ene time out opgetreden wat ken ik hier aan doen

ik gebruik kpn en ik heb Spotnet V6 unattended geinstaleert
alvast bedankt voor de hulp

Bulletproof
Berichten: 260
Lid geworden op: 16 feb 2011, 12:11
Answers: 0
Usenet: Kpn
Internet: Kpn
Locatie: Aarde
Leeftijd: 30

Re: kan geen verbinding maken

#2

Bericht door Bulletproof »

Welke virusscanner heb je? Probeer die anders eerst eens even uit te schakelen. Start daarna spotnet weer opnieuw op en probeer het opnieuw.

Laat het weten als het is gelukt!
Afbeelding
Voor vragen of problemen klik hier!
Lees altijd eerst de Forum Regels
Gebruikers helpen Gebruikers!
Dat is ons motto!

Topicstarter
mark8
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 feb 2011, 23:03
Answers: 0

Re: kan geen verbinding maken

#3

Bericht door mark8 »

Bulletproof schreef:Welke virusscanner heb je? Probeer die anders eerst eens even uit te schakelen. Start daarna spotnet weer opnieuw op en probeer het opnieuw.

Laat het weten als het is gelukt!
geprobeert maar werkt ook niet
mijn virusscanner is van esent smart security

august.72
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2011, 21:50
Answers: 0

Re: kan geen verbinding maken

#4

Bericht door august.72 »

Hallo,

Ik werk sinds de aankondiging dat FTD stopt, met Spotnet. Tot nu toe had ik geen problemen. Pas sinds vanavond loop ook ik tegen de melding aan "Kan geen verbinding met de server maken. Er is een time-out opgetreden."

Kan dit te maken hebben met een overbelasting omdat nagenoeg alle FTD'ers vrolijk verder gaan met Spotnet? Ik heb namelijk niets aan mijn instellingen of virusscanner gewijzigd.

Ben overigens wel blij met Spotnet. :oops:

gerstr
Answers: 0

Re: kan geen verbinding maken

#5

Bericht door gerstr »

time outs hebben meestal te maken met bereikbaarheid van je news server.

Welke gebruiken jullie en hebben jullie al gezocht in kennisbank bij ervaringen per provider - naar je eigen provider?

laat even weten of het jullie is gelukt?

ginie
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 feb 2011, 13:13
Answers: 0

Re: kan geen verbinding maken

#6

Bericht door ginie »

Hallo

Ook IK heb pas sinds gisteren dit probleem.
De reacties laden supersnel, die kan ik allemaal lezen.
Maar als ik zelf een reactie wil toevoegen gaat dat niet meer.
Voorheen lukte dat prima.
Ik heb Tweaknews.

Ginie

ginie
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 feb 2011, 13:13
Answers: 0

Re: kan geen verbinding maken

#7

Bericht door ginie »

dit is trouwens mijn servers.xml:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.tweaknews.nl" Username="xxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="news.tweaknews.nl" Username="xxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Ginie
Gebruikersavatar

fvanzet
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2011, 19:02
Answers: 0
Locatie: Oud-Vossemeer
Leeftijd: 58

Re: kan geen verbinding maken

#8

Bericht door fvanzet »

bij mijn schoonouders werkt het ook niet via kpn maar ik heb mijn eigen server er op gezet en werkt het ook niet er komt steeds de zelfde melding dat er een time out is.
terwijl als ik het daar op de laptop doe het wel functioneerd???? met kpn
bij werkt het wel perfect.
bijde hebben we het een windows 7 ultimate 64 bit desktop staan.
ik heb het nu al werkend gekregen bij 6 computers maar deze wil maar niet lukken.
ook met de firewall uit het zelfde probleem.
ik ga nu kijken of ik de lite versie draaiende kan krijgen.
mocht dit wel lukken dan laat ik het weten.
maar mocht er een oplossing voor het probleem komen hoor ik het graag.
alvast een paar kudo's ;) ;) ;) onee die zijn er niet meer
grt frank

update:
ik heb toch nog even het forum afgestruind en gezien dat dit ook een probleem is bij avast gebruikers.
als je een avast gebruiker ben word er waarschijnlijk in je realtimeschild bij je mail schild de newsserver gescant.
om dit te verhelpen doe je onderstaande.
open avast- ga naar realtime schilden en dan mail schild- en dan expert instellingen en het vinkje weghalen bij scan nieuwsgroepen. met dank aan hollies waarvan ik deze oplossing heb gevonden.
bij mijn schoonouders werkt het weer .
zo zie je dat soms een klein beetje verder kijken toch de moeite loont
Laatst gewijzigd door fvanzet op 02 mar 2011, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

august.72
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2011, 21:50
Answers: 0

Re: kan geen verbinding maken

#9

Bericht door august.72 »

gerstr schreef:time outs hebben meestal te maken met bereikbaarheid van je news server.

Welke gebruiken jullie en hebben jullie al gezocht in kennisbank bij ervaringen per provider - naar je eigen provider?

laat even weten of het jullie is gelukt?
Ik heb bij KPN gecontroleerd op eventuele storingen, maar er zijn er geen die verband houden met de newsserver van kpn.planet. Op een ander forum waren er echter meerdere meldingen van het geen verbinding kunnen krijgen door een time-out. Ook heb ik geprbeerd de firewall uit te schakelen, maar ook dat helpt niet. Ik gebruik overigens Microsoft Essentials als virusscanner en beschik over een Experiabox die beveiligd is met een WPS sleutel.

Soms krijg ik dus wel verbinding en een minuut later komt de time-out er weer. Rararaadseltje?
Gebruikersavatar

fvanzet
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2011, 19:02
Answers: 0
Locatie: Oud-Vossemeer
Leeftijd: 58

Re: kan geen verbinding maken

#10

Bericht door fvanzet »

ik heb toch nog even het forum afgestruind en gezien dat dit ook een probleem is bij avast gebruikers.
als je een avast gebruiker ben word er waarschijnlijk in je realtimeschild bij je mail schild de newsserver gescant.
om dit te verhelpen doe je onderstaande.
open avast- ga naar realtime schilden en dan mail schild- en dan expert instellingen en het vinkje weghalen bij scan nieuwsgroepen. met dank aan hollies waarvan ik deze oplossing heb gevonden. (Respect) (Respect)
bij mijn schoonouders werkt het weer .
zo zie je dat soms een klein beetje verder kijken toch de moeite loont
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer