error bij aanmelden

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
rgerrits
Answers: 0

error bij aanmelden

Bericht door rgerrits »

Beste mensen,
Sinds 2 dagen kan ik niet meer inloggen :o
Een week gelden ben ik begonnen met spotnet en toen ging het een paar dagen goed.
Nu kan ik niet meer inloggen?
Ik krijg ieder keer de melding:

Kan geen verbinding maken met de server.
400 Cannot connect to NNTP server 81.171.64.101 (81.171.64.101:563), connect error 10061

Wie kan me helpen :D
Groetjes,

Ronald

mazda.323

Re: error bij aanmelden

Bericht door mazda.323 »

Aan het ip te zien zit je bij Eweka. ;)

Error 10060/10061 (Unable to connect/Connection timed out)
Dit betekent dat de news client de server niet kan bereiken.

Controleer hier of er problemen zijn met de server. Controleer eerst of het serveradres in de serverinstellingen correct is. Eventueel verwijdert u de server helemaal en maakt u een nieuwe aan.

Als dit niet helpt, ligt het probleem waarschijnlijk niet aan de instellingen van de news client. Mogelijk is het andere software die de connectie blokkeert, zoals een antivirusprogramma of een firewall. Schakel deze software tijdelijk uit en probeer opnieuw connectie te maken. Controleer ook een eventuele firewall in uw router of modem.

Soms moet de news client opnieuw aangemeld worden in de firewall na een upgrade op beveiligingssoftware, want anders denkt de firewall dat een virus wijzigingen heeft aangebracht en blokkeert alle verkeer.

Probeer connectie te maken met een andere news client. Zo krijgt u uitsluitsel of het aan de gebruikte news client ligt of niet.

Mogelijk werkt de DNS-server van uw internet provider tijdelijk niet goed. Controleer of de DNS-server op uw computer goed is ingesteld volgens de gegevens van uw internet provider. Om een DNS-probleem te omzeilen zou u het IP-adres van de server in de serveradresregel kunnen typen.

Het ip-adres van de u toegewezen server vindt u zo: Start -> Uitvoeren -> typ: cmd en klik [Enter] of OK -> typ na de prompt: ping newsreaderX.eweka.nl* en klik [Enter]
* waarbij de X staat voor het getal van de u toegewezen newsreader.

LET OP:
het IP-adres van een server kan in de loop van de tijd veranderen, waardoor u opnieuw problemen zou kunnen krijgen.

dilana18

Bericht door dilana18 »

bedankt bij klopte het idd kan ik nu gewoon me fire wall weer aanzetten

Topicstarter
rgerrits

Bericht door rgerrits »

Krijg het niet voor elkaar :-(
Heb al een paar keet spotnet opnieuw geinstalleerd en opnieuw alles ingevuld. (op div. mogelijkheden)
Er blijft verschijnen "server time-out"?
Als ik via de "oude weg" via ftd download is er geen enkel probleem?
Het vreemde is dat het een paar dagen goed gegaan is :?
HELP please ;-)

Ronald
Laatst gewijzigd door rgerrits op 27 feb 2011, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.

gerstr

Bericht door gerstr »

@Ronald: kun je even nieuw topic aanmaken (ik neem aan dat je hier al behoorlijk hebt rondgelezen) zodat we jou gericht kunnen helpen en dit draadje dicht kunnen doen?

@rgerrits: goed dat het weer werkt en weer veel plezier!

draadje dicht pls

Topicstarter
rgerrits

Bericht door rgerrits »

Hoi Gerstr,
N.a.v. je berichtje: " @Ronald: kun je even nieuw topic aanmaken (ik neem aan dat je hier al behoorlijk hebt rondgelezen) zodat we jou gericht kunnen helpen en dit draadje dicht kunnen doen?"------------> Ik heb toch net dit topic gestart?

@rgerrits: goed dat het weer werkt en weer veel plezier!-----------------> mijn naam is Ronald en forumnaam rgerrits maar het werkt echt nog niet?

draadje dicht pls---------------> mag het nog ff open totdat ik weer "online" ben? ;-)

Groetjs,

Ronald alias rgerrits

gerstr

Bericht door gerstr »

helemaal in de war met de namen hier idd .....
@(ronald) regerrits: kun je je servers.xml even posten hier (zonder wachtwoord)?

Topicstarter
rgerrits

Bericht door rgerrits »

Hier is de server file.

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader123.eweka.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Ik snap er echt niks van omdat hij het 3 dagen geldeden nog gewoon deedt???

Gr. Ronald

gerstr

Bericht door gerstr »

Als ik zo'n melding zie denk ik aan 2 mogelijkheden:
1. Eweka is aan het werk, daarvoor moet je even hier kijken viewtopic.php?f=16&t=88&start=210
2. Je virus software of firewall houdt spotnet connectie tegen, hiervoor even uitzetten en testen ajb

gamer08.nl

Bericht door gamer08.nl »

ik krijg een melding van 400 to many concurent connecties ollowed 4
wat kan ik hier aandoen

groetjes gamer
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer