Aan het ip te zien zit je bij Eweka.
Error 10060/10061 (Unable to connect/Connection timed out)
Dit betekent dat de news client de server niet kan bereiken.
Controleer
hier of er problemen zijn met de server. Controleer eerst of het serveradres in de serverinstellingen correct is. Eventueel verwijdert u de server helemaal en maakt u een nieuwe aan.
Als dit niet helpt, ligt het probleem waarschijnlijk niet aan de instellingen van de news client. Mogelijk is het andere software die de connectie blokkeert, zoals een antivirusprogramma of een firewall. Schakel deze software tijdelijk uit en probeer opnieuw connectie te maken. Controleer ook een eventuele firewall in uw router of modem.
Soms moet de news client opnieuw aangemeld worden in de firewall na een upgrade op beveiligingssoftware, want anders denkt de firewall dat een virus wijzigingen heeft aangebracht en blokkeert alle verkeer.
Probeer connectie te maken met een andere news client. Zo krijgt u uitsluitsel of het aan de gebruikte news client ligt of niet.
Mogelijk werkt de DNS-server van uw internet provider tijdelijk niet goed. Controleer of de DNS-server op uw computer goed is ingesteld volgens de gegevens van uw internet provider. Om een DNS-probleem te omzeilen zou u het IP-adres van de server in de serveradresregel kunnen typen.
Het ip-adres van de u toegewezen server vindt u zo: Start -> Uitvoeren -> typ: cmd en klik [Enter] of OK -> typ na de prompt: ping newsreaderX.eweka.nl* en klik [Enter]
* waarbij de X staat voor het getal van de u toegewezen newsreader.
LET OP:
het IP-adres van een server kan in de loop van de tijd veranderen, waardoor u opnieuw problemen zou kunnen krijgen.