Groot aantal spots missend na updaten i.v.m. ftd

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Henri
Answers: 0

Groot aantal spots missend na updaten i.v.m. ftd

Bericht door Henri »

Ik heb de search gebruikt maar kon het antwoord niet vinden dus dan maar een nieuw topic.
Sinds gisteren mis ik een aantal spots die wel in ftd binnen zijn gekomen maar niet via spotnet.
Ik ben op de hoogte dat er een vertraging kan optreden echter ben ik nu een dag verder en vermoedt ik dat ze nu wel binnen hadden moeten zijn.

Ik gebruik XSnews als server om te downloaden en de gratis amerikaanse server (textnews.news.cambrium.nl) (als vervanger voor de gratis russische) om de headers binnen te halen.

Ik heb geprobeerd om met XSnews de headers binnen te halen, dit gaf hetzelfde resultaat.

Bijvoorbeeld the mentalist s3e16 van Isaac is in spotnet niet te vinden terwijl hij al sinds gisterochtend op FTD staat.
In vergelijking tot, mis ik een aardige hoeveelheid spots en heb ik geen idee wat ik daar aan kan doen?
Iemand enig idee of hier een oplossing voor is :?:

gerstr

Re: Groot aantal spots missend na updaten i.v.m. ftd

Bericht door gerstr »

ja hoor en ook al vele draadjes hierover, waaronder:
viewtopic.php?f=3&t=224&p=6758&hilit=vertraging#p6758

korte versie van het antwoord:
-na maandag meeste problemen achter ons omdat spots rechtstreeks in Spotnet worden geplaatst
-enige uitdaging die je over houdt is dat als je retentie van je header server lager is dan de tussenliggende periode van bijwerken je spots gaat missen

ik zie dat je cambrium gebruikt (is overigens NL server) en deze heeft een lage retentie - ongeveer 1 dag
als je dus langer dan een dag niet bijwerkt - mis je de tussenliggende spots

Dus keuze voor nu is voor de header server:
1. gebruik van payserver voor headers met hoogste header retentie - en mogelijk wel traag laden van reacties
2. gebruik van een gratis server (zoals cambrium) maar dan vaker laten bijwerken

Ik raad nummer 1 aan als je niet zo vaak in spotnet bent en wachten op volgende versie van spotnet waar het laden van reacties hopelijk wordt opgelost

Topicstarter
Henri

Bericht door Henri »

Ja ik heb XSnews nu inderdaad vast staan als headerslurper, is het dan zo dat de post die ik aangaf (als voorbeeld) nog te verwachten is? Met andere woorden het kan dus langer duren dan een dag?

iamsolly

Bericht door iamsolly »

Ik heb de database opnieuw geladen in zowel spotnet als lite en is in beiden niet te vinden.
Misschien iets niet goed in de header waardoor deze uitvalt. Of misschien het resultaat van (foutieve) ontdubbeling.
Denk dat hier een techneut even naar moet kijken :ugeek:
Domme vragen bestaan niet, wel dezelfde

gerstr

Bericht door gerstr »

ik kan niet alle spots voor iedereen gaan checken, maar degene die ik heb gecheckt waren:
-alleen maar aangemeld of nog onderweg naar de server in FTD - kan je dan ook niet verwachten in Spotnet
-spots waar te weinig informatie in de omschrijving stond of speciale tekens waardoor het niet doorkwam
-gewoon later binnen in spotnet vanwege de tijdelijke synchronisatie van FTD naar Spotnet (wat overigens gewoon een service is waar we blij mee moeten zijn)

Check maar even in welke categorie je eigen spots thuis horen en laten we in de loop van volgende week nog eens balans opmaken wat we missen, zodat we wellicht nog 1 keer een opschoning kunnen doen oid

Topicstarter
Henri

Bericht door Henri »

Ik vermoed dat het de eerste twee opties niet zijn, gezien de spotter in dit geval altijd dezelfde methodiek hanteert en zijn andere wel gewoon (eerder deze week) binnenkomen. Wel was er verleden week een moment waarop er ineens een megavertraging was waarna ze wel binnenkwamen (echter zijn we nu wel die periode voorbij), misschien dat het dezelfde oorzaak heeft? Zou het kunnen zijn dat dit probleem na 1 maart verdwijnt?

Ik hou het in ieder geval in de gaten zoals je aangeeft, ik zal deze episode aanhouden zodat we in ieder geval spreken over dezelfde spot. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie ;)

huub

Bericht door huub »

Er is iets mis met de headers van xsnews. Ik heb hetzelfde probleem sinds vandaag.

Het probleem is bij xsnews bekend en ze zijn ermee bezig.

ThomasV

Bericht door ThomasV »

Alle post van Isaac die wel te vinden zijn via binsearch staan niet in Spotnet dat is al sinds 24-11-2011 terwijl op FTD ze er wel zijn

bsh

Bericht door bsh »

Hier idem.. volg al lang de spots van Isaac. Deze zijn op FTD wel te vinden, maar krijg ik op spotnet niet te zien. Ook al wat oudere spots kan ik niet vinden. Het valt sowieso op dat er minder spots zijn, sinds de de sluiting van FTD gemeld is ..

kurt

Bericht door kurt »

Ik heb ook hetzelfde probleem van alles al geprobeerd en nu weet dat ik in ieder geval niet de enige ben die de spots van isaac volg en nu dus mis.
Maar er wordt aan het probleem gewerkt neem ik dus maar aan :mrgreen:
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer