Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Spotnet Classic 1.9.0.9

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Amo

Re: Spotnet Classic 1.9.0.9

Bericht door Amo »

Acolyte schreef: 13 jul 2024, 18:57 Hi All,

Na de upgrade kon ik ook niet meer downloaden maar op de interface (http://localhost:8090/config/general/) van de sabnzb heb ik mijn usenet provider en mijn credentials opnieuw ingevoerd en opgeslagen en het werkt.
doe je voordeel ermee.
Yes! Dit werkt. Is alleen hier volgens mij: http://localhost:8090/config/server/ (en niet bij General). Wat mij opviel is dat het wachtwoord dat daar stond (wat ik niet kon lezen omdat het er als ***** stond) korter was (aantal ******) dan mijn echte wachtwoord. Enigen wat ik gedaan heb is juiste wachtwoord daar invullen, en toen startte downloaden vanuit SpotNet Classic 1.9.0.9 wel. Heb het ook in sabnzb opgeslagen, dus hopelijk werkt het dan ook weer na afsluiten/starten SpotNet (niet geprobeerd nog).

Dus samengevat: Ik heb alleen het wachtwoord aangepast, de rest niet en stond ook gewoon juist ingevuld al.

In onderstaande afbeelding heb ik gebruikersnaam/wachtwoord etc. verwijderd. Maar in dit scherm heb ik alleen het Wachtwoord aangepast en toen werkte het downloaden uit Spotnet wel. Kan het komen door de lengte van mijn wachtwoord (te lang) of mogelijk door speciale tekens die verkeerd gaan?

Afbeelding

Oh ja! En met Spotnet 1.9.0.8 gebruikte ik zelfde inloggegevens. Ook daar startte Downloaden niet meteen, maar door van Spotnet eerst nog een keer aanmelden bij de provider (zie eerdere post), wel. Alleen vanuit 1.9.0.9 werkt dat niet op die manier.

Helaas gaat het na opnieuw opstarten van Spotnet 1.9.0.9 weer fout: Dan heeft sabnzb weer het verkeerde (te korte?) wachtwoord voor de nieuwsreader provider.... En start het downloaden niet met deze melding in sabnzb:

Afbeelding

Ergens gaat er dus iets mis met het versturen van het provider wachtwoord vanuit SpotNet naar sabnzb. Alleen het wachtwoord gaat fout: Provider, gebruikersnaam, aantal; verbindingen, poort... etc. wordt exact overgenomen vanuit SpotNet, maar het wachtwoord dus niet. Is het de lengte? Of toch een speciaal teken wat fout gaat?
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Topics answered: 2

Bericht door mesa57 »

sinds sabnbd 4.3.2 is de manier van afhandeling van speciale tekens in het wachtwoord veranderd.
Spotnet zal daar op aangepast worden.

BSimonetti
Usenet: Eweka
Internet: KPN glas

Bericht door BSimonetti »

Hi, ik gebruik al tientallen jaren Spotnet en loop nu tegen een probleem aan dat ik zelf niet kan oplossen.

Ik gebruik Spotnet met de interne Sabnzbd. Na mijn upgrade naar 1.9.0.9 heb ik in Sabnzbd de locatie van een aantal mappen aangepast, net zoals ik dat altijd deed na voorgaande upgrades. Spotnet/Sabnzbd blijft echter downloaden naar de default downloadmap.
  • Ik heb de verwijzingen naar de mappen aangepast in C:\ProgramData\Spotnet\sabnzbd.ini.
  • Als ik met de toolkit sabnzbd.ini open, zie ik mijn opgegeven mappen.
  • Als ik met de toolkit sabnzbd-TEMP.ini open, zie ik dat mijn opgegeven mappen correct worden doorgegeven naar Sabnzbd.
  • Als ik vanuit Spotnet Sabnzbd open en ik ga naar de instellingen van Sabnzbd naar de tab "Mappen", dan zie ik daar keurig de door mij opgegeven mappen staan.
  • Als ik vervolgens een bestand download, dan komt dat toch doodleuk in de default download folder te staan.
Is er nog een ander config bestand, waar Sabnzbd zijn informatie vandaan haalt? Of zijn de instellingen nu ingebakken ?
Bij de instellingen van Sabnzbd staat een link naar een instellingen bestand (op dit moment): C:\Users\Simonetti\AppData\Local\Temp\tmp17BF.tmp.ini. Ook in dat bestand staan de door mij aangepaste mappen.
Op de 'Wachtrij' pagina van Sabnzbd staat rechtsboven de hoeveelheid beschikbare ruimte op op de harddisk. Daar staat de ruimte op mijn C:\ drive, waar mijn aangepaste mappen staan. De default downloadmap, waar de downloads dus worden neergezet, staat op mijn D:\ drive. Dus Sabnzbd weet wel dat de data naar C:\ moet worden gedownload.

Iemand enig idee hoe ik Sabnzbd kan laten downloaden naar mijn zelfgekozen mappen ?

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid

Bericht door mesa57 »

BSimonetti
Internet: KPN glas

Bericht door BSimonetti »

Geweldig! Dat heeft gewerkt. Thanks, B&

Vida2022
Internet: Caiway

Bericht door Vida2022 »

Hoi, ik gebruik Spotnet al jaren, echter kan ik de laatste tijd de gedownloade bestanden niet meer afspelen met VLC. Iemand hier ervaring mee of tips?

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid

Bericht door mesa57 »

@Vida2022 Gebruik je NZBGET ?

Vida2022

Bericht door Vida2022 »

@mesa57 niet dat ik weet. Is het nodig deze te downloaden?

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid

Bericht door mesa57 »

Nee, sabnzbd is voorlopig de beste.

Vida2022

Bericht door Vida2022 »

Gebruik nog steeds Grabit, heb sabnzb zojuist geïnstalleerd en ben nu bezig met eerste download. Hoop dat nu het bestand wel wordt afgespeeld.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer