Spotnet [Beide versies] Start Niet Meer Op
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Usenet: NewsDemon
- Internet: Ziggo
Re: Spotnet [Beide versies] Start Niet Meer Op
Ik had hetzelfde probleem: Onverklaarbare crashes bij het opstarten van zowel Classic as v2.0
In servers.xml Port="119" SSL="0" gezet en alles werkt nu weer als een zonnetje. Wel jammer dat het headeren nu zonder SSL moet...
In servers.xml Port="119" SSL="0" gezet en alles werkt nu weer als een zonnetje. Wel jammer dat het headeren nu zonder SSL moet...
-
Ja, heb ik gedaan, ik kan dan weer downloaden, maar mijn retentie van 3000 dagen is weg. posts van een paar honderd dagen geleden kan al niet meer. Tevens in Spotnet classic hetzelfde. En dat terwijl de retentie op 3000 staat zoals altijd.ThatProgRob schreef: 03 dec 2020, 21:24En heb je dit al geprobeerd? Zie onderstaandeXandius schreef: 03 dec 2020, 20:13Dat is echt vreemd, want ik heb dezelfde Windows versie en dezelfde Usenet Provider (newsdemon dus)mesa57 schreef: 03 dec 2020, 18:07 Getest met news.newsdemon.com ssl (563) windows 10 - 20H2
Geen enkel probleem.
Beide versies (Classic en normaal) werken bij mij niet meer, lopen vast zodra de reacties opgehaald worden. En dat al twee dagen.
Ik heb zelfs Windows er helemaal opnieuw opgezet, maar het mag niet baten, firewall/antivirus uit, werkt ook niet.
Dus de Header server over poort 119 laten gaan?Ypsos schreef: 03 dec 2020, 14:41 Dank voor het terugkoppelen.
Voor andere Spotnet - Newsdemon gebruikers!
Waarbij spots/reacties & downloaden verloopt via Spotnet
deze instelling gebruiken:
C:\ProgramData\Spotnet\servers.xmlCode: Selecteer alles
<Spotnet> <Server Type="Headers" Server="news.newsdemon.com" Username="*******" Password="*****==" Port="119" SSL="1" Connections="2" /> <Server Type="Downloads" Server="news.newsdemon.com" Username="*******" Password="*****==" Port="563" SSL="1" Connections="10" /> <Server Type="Uploads" Server="news.newsdemon.com" Username="*******" Password="*****==" Port="563" SSL="1" Connections="1" /> </Spotnet>
-
- Moderator Team Lid
Dat je de retentie van 4000+ dagen niet meer haalt kan wel kloppen, heeft niets met Spotnet te maken -->Xandius schreef: 09 dec 2020, 22:32Ja, heb ik gedaan, ik kan dan weer downloaden, maar mijn retentie van 3000 dagen is weg. posts van een paar honderd dagen geleden kan al niet meer. Tevens in Spotnet classic hetzelfde. En dat terwijl de retentie op 3000 staat zoals altijd.
NewsDemon gebruikers met dezelfde (retentie) klachten:NewsDemon schreef:NewsDemon Provider Update
We’re Moving!
As of December 1, 2020, NewsDemon is no longer on the Omicron network.
We were unable to come to an agreement on a new contract and our term officially ended on Nov 30. To abide by our terms, we had been unable to make this announcement earlier. However, NewsDemon is prepared and you can rely on our due diligence for a smooth transition. We have successfully moved our member traffic onto our new partner network, UsenetExpress.
--NewsDemon will become a totally new USENET backbone.
We have committed resources and with the liberty of developing our own spools and platform; our own independent NewsDemon network is on an expedited timetable. We have agreements in place to backfeed the new NewsDemon spools to increase retention rapidly.
Our team will establish transit servers and peering relationships with multiple tier 1 backbones and fill our own spool set. Throughout our progress, we will provide periodic updates on all development and core services.
https://www.reddit.com/r/usenet/comment ... er_update/
-
-
Usenet Services Map
Code: Selecteer alles
Reseller Map
Resellers Retention Connections Servers
UsenetNews ? / 3000+ 50 green.usenetnews.net (US)
UsenetPrime ? / 3000+ 50 news.usenetprime.com (US)
NewsDemon 3000+ 50 us.newsdemon.com (US), nl.newsdemon.com (NL), eu.newsdemon.com
Downloading Headers
article numbering / Spotnet database opnieuw opbouwenNewsDemon schreef:Downloading Headers
By Newsgroup Usenet December 7th, 2020
Have you been experiencing any issues downloading headers?
Due to our recent move, there is a change in the article numbering of headers. This can cause the articles to appear incomplete or missing.
In order to remedy the issue:
Remove the newsgroup from your newsreader
If applicable, clear cache thru settings.
Close your newsreader.
If applicable, clear cache folder
Open your newsreader again.
Re-add the newsgroup
These steps will fix any articles appearing incorrectly and will allow you to download normally.
Have further questions or requeire further assistance?
Contact our NewsDemon support team.
bron https://www.newsdemon.com/blog/downloading-headers/
Voor Spotnet ClassicSpotnet Classic / Help schreef: Als er dagen of weken lang geen nieuwe spots binnen komen, ligt dit probleem (vaak) bij je usenet provider.
Een rede kan zijn een zogenaamde "article numbering" wijziging. Usenet servers zijn vrij om hun articles te hernummeren.
Dat heeft echter tot gevolg dat de Spotnet database articlenumbers niet meer in overeenstemming zijn met de database.
Een van de verschijnselen daarvan is het niet meer kunnen ophalen van nieuwe spots, of het niet meer kunnen vinden van reacties.
Oplossing voor SpotNet
De database moet opnieuw worden opgebouwd om de nieuwe headers te kunnen gebruiken
Bewerken / Database:
Alle tabellen leegmaken (Database opnieuw creëren, i.p.v. Spotnet verwijderen / opnieuw installeren)

-
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
-
Nieuwe spots komen bij mij gewoon binnen, zie ze staan in Spotnet en kan ze ook gewoon downloaden. De spots ouder dan 749 dagen zie ik ook gewoon.
"In order to remedy the issue:
Close your newsreader.
Re-add the newsgroup"
Dit heb ik zowel in Spotnet en Spotnet Classic gedaan. Geen effect. mijn retentie is nu 749 dagen, alles daarboven is No Such Article.
Newsdemon support zit met zijn handen in het haar, die weten ook niet wat er aan de hand is.
EDIT:
Heeft wel degelijk met Spotnet/SABnzbd te maken, want met Grabit haal ik het direct binnen.
"In order to remedy the issue:
Close your newsreader.
Re-add the newsgroup"
Dit heb ik zowel in Spotnet en Spotnet Classic gedaan. Geen effect. mijn retentie is nu 749 dagen, alles daarboven is No Such Article.
Newsdemon support zit met zijn handen in het haar, die weten ook niet wat er aan de hand is.
EDIT:
Heeft wel degelijk met Spotnet/SABnzbd te maken, want met Grabit haal ik het direct binnen.
-
- Moderator Team Lid
Xandius schreef: 10 dec 2020, 14:26 EDIT:

zie bijvoorbeeld onderstaand citaat van Eweka (aug 2013);
Bron: https://web.archive.org/web/20170208012 ... ering_faq/Eweka Support schreef:Veelgestelde Vragen over nieuwe Article Numbering
We hebben onze service verbeterd sinds u zich voor het laatst hebt aangemeld. Wij hebben de zogenaamde article numbering gewijzigd; oude en niet-werkende headers hersteld en enkele nummers die ontbraken, toegevoegd. Dankzij deze verbetering kunt u meer header-informatie over alle artikelen bekijken. Hieronder leest u de antwoorden op veelgestelde vragen.
Wat betekent dit voor mij?
Het kan zijn dat u niets merkt, behalve dat u meer header-informatie over artikelen krijgt te zien. Afhankelijk van welke newsclient u gebruikt, moet u dit mogelijk wel bijwerken.
Waarom kan ik niets downloaden?
Het kan zijn dat u een beschadigd profiel hebt. Het is ook mogelijk dat u binnen uw newsclient de newsgroep(en) dient te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Gebruik de instructies die hieronder per nieuwsprogramma worden aangegeven, om problemen in verband met de nieuwe headers op te lossen.
SpotNet
De database moet opnieuw worden opgebouwd om de nieuwe headers te kunnen gebruiken. Verwijder Spotnet via de optie Verwijderen/wijzigen in het Configuratiescherm van Windows. Download en installeer de nieuwste versie van http://www.spot-net.nl.
SpotLite
Om SpotLite weer te laten functioneren klikt u op 'Opties' en vervolgens 'Headers verwijderen en opnieuw downloaden'.
GrabIt
Groepen waarop u bent gesubscribed in GrabIt dient u te updaten. Klik mt de rechtermuisknop op de groepnaam aan de linkerkant in GrabIt, en selecteer 'Full Update'.
Newsleecher
Er zijn geen problemen met deze nieuwslezer geconstateerd, maar als u wel een probleem ervaart, klikt u met de rechtermuisknop op het programma en selecteert u 'Wipe Group Cache'. Download vervolgens de nieuwe headers
De uitleg die hierbij wordt gegeven is gebaseerd op Spotnet v1.8.1.
Dit advies werd gegeven bij o.a. Spotnet, Eweka, 430 No Such Article
- Spoiler: show
Ga naar het Spotnet Classic MENU item: Bewerken / Database: Alle tabellen leegmaken (Database bestanden opnieuw creëren).
Download test met Spotnet/SABnzbd
- Download een test NZB hier: https://sabnzbd.org/tests/test_download_100MB.nzb
- Spotnet, ga naar Bestand/Open NZB
- Openen /kies: test_download_100MB.nzb
Edit;
Eventueel andere NZB test bestanden:
17-04-2018 / +959 dagen
Some-Files.nzb 114.66 MB
16-10-2018 / +787 dagen
rmytestpost.nzb 113.33 MB
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
-
- Usenet: Newsdemon
- Internet: ziggo
Database opgeschoond en de nieuwe settings zoals boven aangegeven ingegeven en hij start nu normaal op, maar hij geeft geen updates weer.
De laatste post die hij nu op maandagochtend weer geeft is die van vrijdagavond 20.23 uur.....
De laatste post die hij nu op maandagochtend weer geeft is die van vrijdagavond 20.23 uur.....
-
Ja, hier precies hetzelfde. Met newsdemon.lelici1 schreef: 14 dec 2020, 09:56 Database opgeschoond en de nieuwe settings zoals boven aangegeven ingegeven en hij start nu normaal op, maar hij geeft geen updates weer.
-
- Moderator Team Lid
-
- Usenet: Newsdemon
- Internet: ziggo
Yep, ze (Newsdemon) hebben een nieuwe backbone, en zijn bezig met het probleem volgens hun antwoord op mijn email.
Kwestie van even afwachten.
-
- Usenet: Giganews
- Internet: Ziggo
Newsdemon heeft zojuist het probleem opgelost waarbij sinds vrijdag de nieuwe spots niet meer binnen kwamen.
Probleem lag inderdaad bij hun.
Spotnet werkt nu weer gewoon
Probleem lag inderdaad bij hun.
Spotnet werkt nu weer gewoon