Network
Moderator: Moderator Team
-
- Leeftijd: 41
Re: Network
Je kan in spotnet.exe.config de application log aanzetten.
Je kan proberen deze te installeren : http://www.microsoft.com/downloads/deta ... 86f32c0992
Indien het dan nog niet werkt, verwijder eens alle .NET framework versies en installeer ze vanaf 1 opnieuw.
Je kan proberen deze te installeren : http://www.microsoft.com/downloads/deta ... 86f32c0992
Indien het dan nog niet werkt, verwijder eens alle .NET framework versies en installeer ze vanaf 1 opnieuw.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.
als de suggesties van EP niet werken dan het volgende proberen:
-Spotnet installeren in andere folder dan de standaard folder;
-Procmon laden om te checken wat er live gebeurt - kun je ook verkeerde DLL's etc. tracen
laat weten ajb
-Spotnet installeren in andere folder dan de standaard folder;
-Procmon laden om te checken wat er live gebeurt - kun je ook verkeerde DLL's etc. tracen
laat weten ajb
-
Ik ga niet alle .NET framework versies deinstalleren, volgens mij is dat met hagel schieten op een issue (vooral omdat mijn WIN7 installatie <1 maand is en ik er geen rare dingen mee doe). Ik heb Spotnet al op een andere partitie geinstalleerd, maar dat maakt niets uit.Zit al in process monitor te snuffelen, primair op het spotnet.exe process...
PS ben zelf IT'er.
EDIT: De Webbased installer die Ep doorgeeft doet hetzelfde als de full installer, alleen dan via een internet verbinding. Bij het opstarten zegt de installer dan ook dat ie al een .NET Framework versie heeft gevonden die hij kan herstellen of verwijderen (de default opties dus die je mag verwachten van een installer).
Voor de zekerheid zal ik een repair doen (hoewel ik niet verwacht dat het zal helpen)
EDIT2: repair gedaan en heeft inderdaad niet geholpen. In Processmonitor nog geen schokkende zaken tegengekomen.
Een aantal keren een "file locked with only headers", tig keer een "Name not found" (wat ook geen issue hoeft te zijn), een aantal "Reparse" (vlgs mij ook niet schokkend) en de bekende "buffer overflow" die je ook altijd tegenkomt.
EDIT3: In de Appl Eventlog komt ook niets tevoorschijn na het aanzetten van de logging. Waarschijnlijk omdat het probleem zo ver in het begin van het startproces zit dat de logging nog niet van pas kan komen(?)
Dit is mijn stukje van de config ivm logging:
Vlgs mij heb ik dat goed ingesteld.
PS ben zelf IT'er.
EDIT: De Webbased installer die Ep doorgeeft doet hetzelfde als de full installer, alleen dan via een internet verbinding. Bij het opstarten zegt de installer dan ook dat ie al een .NET Framework versie heeft gevonden die hij kan herstellen of verwijderen (de default opties dus die je mag verwachten van een installer).
Voor de zekerheid zal ik een repair doen (hoewel ik niet verwacht dat het zal helpen)
EDIT2: repair gedaan en heeft inderdaad niet geholpen. In Processmonitor nog geen schokkende zaken tegengekomen.
Een aantal keren een "file locked with only headers", tig keer een "Name not found" (wat ook geen issue hoeft te zijn), een aantal "Reparse" (vlgs mij ook niet schokkend) en de bekende "buffer overflow" die je ook altijd tegenkomt.
EDIT3: In de Appl Eventlog komt ook niets tevoorschijn na het aanzetten van de logging. Waarschijnlijk omdat het probleem zo ver in het begin van het startproces zit dat de logging nog niet van pas kan komen(?)
Dit is mijn stukje van de config ivm logging:
Code: Selecteer alles
<system.diagnostics>
<sources>
<!-- This section defines the logging configuration for My.Application.Log -->
<source name="DefaultSource" switchName="DefaultSwitch">
<listeners>
<add name="FileLog"/>
<!-- Uncomment the below section to write to the Application Event Log -->
<add name="EventLog"/>
</listeners>
</source>
</sources>
<switches>
<add name="DefaultSwitch" value="Information"/>
</switches>
<sharedListeners>
<add name="FileLog" type="Microsoft.VisualBasic.Logging.FileLogTraceListener, Microsoft.VisualBasic, Version=8.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a, processorArchitecture=MSIL" initializeData="FileLogWriter"/>
<!-- Uncomment the below section and replace APPLICATION_NAME with the name of your application to write to the Application Event Log -->
<add name="EventLog" type="System.Diagnostics.EventLogTraceListener" initializeData="spotnet.exe"/>
</sharedListeners>
</system.diagnostics>
-
Wat me wel opvalt van de logging vanuit ProcessMonitor is dat spotnet.exe zoekt naar C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0 en een Name Not Found teruggeeft.
Nu is dat op zich niet zo vreemd, maar ik weet niet zeker of het programm wil dat het "v4.0.30319" moet zijn cq dat het zoekt in de \Framework64 directory.
Logging is beschikbaar indien nodig.
Normaal draai ik trouwens Kaspersky AV, maar die heb ik ook uit gehad en toen getest, maar ook dat maakt geen verschil.
Nu is dat op zich niet zo vreemd, maar ik weet niet zeker of het programm wil dat het "v4.0.30319" moet zijn cq dat het zoekt in de \Framework64 directory.
Logging is beschikbaar indien nodig.
Normaal draai ik trouwens Kaspersky AV, maar die heb ik ook uit gehad en toen getest, maar ook dat maakt geen verschil.
kunnen jullie nog eens spotnet deinstalleren en spotnet dan installeren in een andere folder dan de default folder - als administrator?
-
wel vervelend hoor dat het niet werk.
welke folders staan er in C:\Windows\Microsoft.NET\Framework ?
-
Heb dit probleem ook. Ik had Spotnet van www.duken.nl gedownload.....
Ik heb Windows 2000 en misschien ligt het daaraan ?? Moet ik dan een andere versie Spotnet gebruiken (zoja welke?) ,
Ik heb Windows 2000 en misschien ligt het daaraan ?? Moet ik dan een andere versie Spotnet gebruiken (zoja welke?) ,
nee maar je windows 2000 vraag hadden we al beantwoord toch?hahaha schreef:Heb dit probleem ook. Ik had Spotnet van http://www.duken.nl gedownload.....
@kensei: laat je het even weten ajb?gerstr schreef:wel vervelend hoor dat het niet werk.