Weet iemand een snelle manier om het versleutelde pw in de servers.xml file uit te lezen? Wat wordt er als key gebruikt? Ik heb een werkende Spotnet Classic 1.9.1 op een oude computer en wil graag mijn nieuwe en snellere daarvoor gebruiken maar weet de code niet meer.
Als je je wachtwoord vergeten bent kun je deze misschien het beste resetten bij je Usenet provider ? Deze kun je via de website van je USP resetten door naar "Wachtwoord vergeten?" te gaan en daar een nieuwe op te vragen.
het wachtwoord in servers.xml is inderdaad versleuteld.
Okee duidelijk EindBaas, ik dacht; het is mijn wachtwoord en moet het zelf dus wel kunnen de-crypten...als ik maar weet wat er als sleutel gebruikt wordt.
Toegevoegd in 2 minuten 40 secondes:
Ik wilde deze eigenlijk op mijn Synology NAS gaan gebruiken; daar is er dus geen mogelijkheid voor Mesa.
Weet iemand een snelle manier om het versleutelde pw in de servers.xml file uit te lezen? Wat wordt er als key gebruikt? Ik heb een werkende Spotnet Classic 1.9.1 op een oude computer en wil graag mijn nieuwe en snellere daarvoor gebruiken maar weet de code niet meer.
Alvast bedankt!
Groetjes, Tom
Een beetje late reactie maar altijd handig voor degenen die met dezelfde vraag zitten.
Met behulp van WireShark is het wachtwoord eenvoudig te achterhalen.
Let er wél op dat dit alleen werkt wanneer SSL uit staat.
Het nadeel hiervan is dat het wachtwoord als leesbare tekst over internet/NNTP zal worden verzonden
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent those of the Management of Spot-net.nl Forums.
The Management of the Spot-net.nl Forums does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommendations, made by, or implied by, any member or guest visitor of Spot-net.nl Forums that results in any loss whatsoever in any manner to a member of Spot-net.nl Forums, or to any other person.
Furthermore, the Management of Spot-net.nl Forums is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from Spot-net.nl Forums.