kan geen nieuwe spots downloaden: eror 926

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
jvane
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2013, 18:48
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: online

kan geen nieuwe spots downloaden: eror 926

#1

Bericht door jvane »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: online
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: windows firewall
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: sinds een paar dagen
Geef een beschrijving van je probleem: ik krijg een eror code 926.
deze code zegt dat: connection reset by remote peer
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="newsreader1.eweka.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="6" />
  <Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Answers: 0

Re: kan geen nieuwe spots downloaden: eror 926

#2

Bericht door Ypsos »

Hallo jvane,

Heb je de email gehad van Eweka?
Eweka schreef:We hebben onze service verbeterd sinds u zich voor het laatst hebt aangemeld. Wij hebben de zogenaamde article numbering <knip> De database moet opnieuw worden opgebouwd om de nieuwe headers te kunnen gebruiken <knip>
en ook uitgevoerd? bij nee zie: Error 430 in SpotNet

Als je dit al gedaan hebt en het probleem is daarna ontstaan probeer dan eens het volgende:
Start >> Zoekvak
Type: cmd
Druk daarna op <enter>

Er verschijnt een zwart scherm type daarin:

Code: Selecteer alles

ping textnews.eweka.nl
Druk daarna op <enter>
Krijg je "antwoord"?
zijn er pakketten verloren gegaan of duurt het lang voor dat je antwoord krijgt?

Herhaal dit voor newsreader1.eweka.nl

Code: Selecteer alles

ping  newsreader1.eweka.nl
Druk daarna op <enter>

Voorbeeld voor: newsreader1.eweka.nl
C:\Users\<jouw-naam>ping  newsreader1.eweka.nl

Pingen naar newsreader1.eweka.nl [81.171.92.219] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 81.171.92.219: bytes=32 tijd=1 ms TTL=57
Antwoord van 81.171.92.219: bytes=32 tijd=1 ms TTL=57
Antwoord van 81.171.92.219: bytes=32 tijd=1 ms TTL=57
Antwoord van 81.171.92.219: bytes=32 tijd=1 ms TTL=57

Ping-statistieken voor 81.171.92.219:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 1ms, Maximum = 1ms, Gemiddelde = 1ms
In het zelfde scherm kun je ook tracert doen

Code: Selecteer alles

tracert textnews.eweka.nl
en

Code: Selecteer alles

tracert newsreader1.eweka.nl
tracert => Let op met kopiëren en plakken hier!
Je IP adres staat erin. (even XXX er van maken)

info 926 melding (algemeen)

Zie ook Eweka IP-adres
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)

Topicstarter
jvane
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2013, 18:48
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: online

Re: kan geen nieuwe spots downloaden: eror 926

#3

Bericht door jvane »

het pingen van de eweka server is gelukt en verlies geen pakketen.
volgens mij is het probleem dat de server mij eruit gooit als ik bezig ben moet het ophalen van spots,maar ik weet niet waarom. ik kan wel van de eweka server downloaden via een ander programa

Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Johan>ping textnew.eweka.nl
Ping-aanvraag kan host textnew.eweka.nl niet vinden.
Controleer de naam en probeer het opnieuw.

C:\Users\Johan>ping textnews.eweka.nl

Pingen naar textnews.eweka.nl [81.171.92.205] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 81.171.92.205: bytes=32 tijd=26 ms TTL=56
Antwoord van 81.171.92.205: bytes=32 tijd=21 ms TTL=56
Antwoord van 81.171.92.205: bytes=32 tijd=22 ms TTL=56
Antwoord van 81.171.92.205: bytes=32 tijd=21 ms TTL=56

Ping-statistieken voor 81.171.92.205:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 21ms, Maximum = 26ms, Gemiddelde = 22ms

C:\Users\Johan>ping newsreader1.eweka.nl

Pingen naar newsreader1.eweka.nl [81.171.92.233] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 81.171.92.233: bytes=32 tijd=21 ms TTL=56
Antwoord van 81.171.92.233: bytes=32 tijd=20 ms TTL=56
Antwoord van 81.171.92.233: bytes=32 tijd=20 ms TTL=56
Antwoord van 81.171.92.233: bytes=32 tijd=21 ms TTL=56

Ping-statistieken voor 81.171.92.233:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 20ms, Maximum = 21ms, Gemiddelde = 20ms

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Answers: 0

Re: kan geen nieuwe spots downloaden: eror 926

#4

Bericht door Ypsos »

Pingen gaat goed naar het IP-adres van Eweka (tijd=26 ms , niets mis mee)
maar IP-adres + poort (socket) geeft dus een foutmelding met Spotnet.

Probeer eens het volgende:
  • Sluit Spotnet af
  • Verwijder de Spotnet database (hier kun je Spotnet database voor gebruiken).
  • servers.xml bewerken/wijzigen en opslaan => SSL (Secure Sockets Layer) neem de onderstaande instellingen over. (Server, Port en SSL)

    Code: Selecteer alles

    <Spotnet>
    <Server Type="Headers" Server="sslreader.eweka.nl" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
    <Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="6" />
    <Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
    </Spotnet>
    Let op! voor het plaatsen van berichten
    Eweka => Server="upload.eweka.nl" - Port="119" - SSL="0"
    Spoiler: show
    SSL voor berichten wordt niet ondersteund, met de instelling Server="upload.eweka.nl" Port="563" SSL="1
    Krijg je bij het plaatsen van een bericht de volgende melding:
    Details: Connect: Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer
    de verbinding actief heeft geweigerd ...
  • DNS cache flushen
    • Start >> Zoekvak
    • Type: cmd
    • Nu komt er de optie cmd in het lijstje te staan.
    • Klik met de rechter muisknop op cmd.
    • Kies voor Als administrator uitvoeren.
    • Geef door middel van de knop Doorgaan toestemming.
    • Typ in het commando prompt scherm ipconfig /flushdns
    • Typ daarna exit om het commando prompt scherm te sluiten.
  • Start Spotnet (spots en reacties worden opnieuw gedownload, heb geduld...)
De nieuwe Spotnet database is nu terug te vinden onder de naam sslreader.eweka.nl.dbc en sslreader.eweka.nl.dbs in de Spotnet database folder.

Opmerking:
Start alleen Spotnet, dat andere "leech programma" uitlaten staan!
Geen reactie & onopgelost: :bin: Heropenen? Stuur me een PB
- ManiaK
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer