Downloadsnelheid

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
lett76
Answers: 0
Usenet: KPN
Internet: KPN

Re: Downloadsnelheid

Bericht door lett76 »

Blauwbek schreef:Je zegt 1.5MB te hebben, is dat MByte of MBit. Speedtest geeft standaard MBit aan.
Wanneer je MBit bedoeld is 170kbps erg netjes.
Speedtest geeft 1.46 Mbps aan en volgens de tabel van Ypsos (dank u...) is dat bijna 187.50 KB/s en dat is precies wat ik maximaal haal! KPN belooft 1,5 MB/s en volgens de tabel is dat 12 Mbps. Hier gaat toch iets mis zeker of zie ik nu iets over het hoofd?

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Bericht door ardy43 »

Vraag het anders eens na op het KPN forum,
lees ook wat tips uit dit bericht http://forum.kpn.com/t5/Internet/Downlo ... 8338#M5471 :)

Tuneboy1986
Usenet: xsnews
Internet: upc

Bericht door Tuneboy1986 »

Ik ben bang dat het niet aan je provider of wat dan ook ligt maar aan Brein. Ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem. Downloadsnelheid is echt ver beneden pijl en het lijkt dan net of je downloads toch razendsnel binnenkomen terwijl dit niet het geval is. Bij het ene bestand heb je problemen, bij de ander niet en krijg je het bestand normaal binnen.

Ik heb daarom ook ff in mijn omgeving geïnformeerd en er zijn meerderen met hetzelfde probleem. Ook zijn er een aantal mensen op Spotnet met hetzelfde probleem als je de reacties van bestanden bekijkt. Het maakt dus ook niet uit bij welke provider of bij welke usenet je zit aangezien het probleem in mijn ogen daar niet zit. Ik heb het ook ff met een andere usenet geprobeerd en ik had gelijk hetzelfde probleem. Zelf gebruik ik Xsnews en Sunnyusenet, zit bij UPC en haalde voorheen films binnen met ong. 1.2 mb. Tegenwoordig is dit dus rond de 60bytes! Speedtest etc. is allemaal normaal een ook andere download (buiten een usenet om) gaat nog steeds even snel als voorheen. Dus waarschijnlijk ligt het probleem bij de usenets of heeft Brein hier iets mee te maken.

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Tuneboy1986 schreef:Ik ben bang dat het niet aan je provider of wat dan ook ligt maar aan Brein. Ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem. Downloadsnelheid is echt ver beneden pijl en het lijkt dan net of je downloads toch razendsnel binnenkomen terwijl dit niet het geval is. Bij het ene bestand heb je problemen, bij de ander niet en krijg je het bestand normaal binnen.
@Tuneboy1986,
Het probleem waar jij het over hebt staat hier beschreven: Download mislukt? Lees dit eerst!
Als je daar meer over wilt weten, haak dan in op een van de topics die daar vernoemd zijn of maak een eigen topic aan! :thanks:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
lett76
Usenet: KPN
Internet: KPN

Bericht door lett76 »

Tuneboy1986 schreef:Ik ben bang dat het niet aan je provider of wat dan ook ligt maar aan Brein. Ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem. Downloadsnelheid is echt ver beneden pijl en het lijkt dan net of je downloads toch razendsnel binnenkomen terwijl dit niet het geval is. Bij het ene bestand heb je problemen, bij de ander niet en krijg je het bestand normaal binnen
Als mijn snelheid een keer 500 KB/s is ofzo, dan weet ik inderdaad dat ik kan stoppen omdat de download dan mislukt. Heb inmiddels gebeld met KPN. Daar hebben ze mijn verbinding getest en ik blijk zelfs 2x de snelheid te hebben dan waar ik voor betaal. Ook voor de zekerheid nog een kabeltje vervangen in de meterkast, maar dit schijnt op dit moment mijn maximale downloadsnelheid te zijn! Zij zeggen dat het normaal is dat je downloadsnelheid hier en daar 8x minder is dan je internetsnelheid.........

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Bericht door ardy43 »

In de praktijk wordt van een opgegeven maximale download snelheid van een ADSL internet abonnement maar tussen de 60 en 75 % gehaald. Dat is geen kwestie van een verkeerde voorstelling van zaken van een internet provider, maar een reële inschatting van wat er van de maximale download snelheid van ADSL internet terechtkomt. Waar hangt de snelheid van ADSL internet vanaf?
Geen reactie meer in dit topic, daarom :locked: Heropenen is geen probleem, stuur me een PB
- ManiaK
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer