database is malformed & server niet vinden

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Sleven1
Answers: 0

database is malformed & server niet vinden

Bericht door Sleven1 »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7.6
Wat is je besturingssysteem?: Windows Vista
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: xs4all
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: f-sucure
Met welk programma download je?: Geen antwoord gegeven
Wanneer begon je probleem?: dit week-end
Geef een beschrijving van je probleem: Hallo;
Ik wilde een filmpje ophalen via spotnet, maar had deze al maanden niet meer gebruikt (ziek)
Ik heb v1.7.6; maar het duurde en duurde (handtekeningen verifi??ren, opslaan etc). uren.
Dus afgebroken en de vlg dag weer opstarten, kreeg melding " Database disk is malformed"
Weer afgesloten, en weer opgestart, melding bleef weg, maar nu zag ik re.bovenin 't venster, ."overzicht aan 't filteren.....ook uren.. Paar keer afgesloten en opnieuw op gestart. Eindelijk, 't werkte, dwz...Bij 't openen v.e. post duurde 't ook een lange tijd, en kreeg de melding "kan server niet vinden'
Vreemd, want ik heb betaald, en uit nood probeerde ik ftdworld, en dat lukt wel. Maar
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Ik heb bij de vragen gekeken, en las oa:
-firewall & AV uitzetten; hielp niet.
-database opgezocht om deze te her-benoemen, maar niet gevonden; wel de map prog.files>spotnet, 5 tal mappen, maar daarin niets met derg.naam gevonden. Kan dat ik verkeerd gekeken heb.
Ik zie ook nergens servers.xml file staan of ik kijk verkeerd
Wie kan me helpen?
Alvast bedankt.
Ik heb versie 1.7.6 ( als instal.bestand) niet meer mijn pc staan, moet ik 1.8.1 nemen?
Of kan ik nog ergens 1.7.6 krijgen
Mvg Sleven1
Schone installatie: Nee
XML bestand.: niwt kunnen vinden

hjvbft

Re: database is malformed & server niet vinden

Bericht door hjvbft »

Locatie Spotnet 1.7.6 database
Opnieuw Spotnet 1.7.6 installeren is waarschijnlijk niet nodig.
Sluit Spotnet, hernoem de database (DB) en start Spotnet zodat er een nieuwe DB gemaakt word.
Oplossing Spotnet en F-Secure internet Security
Als Spotnet hierna ook niet werkt Spotnet volledig verwijderen en opnieuw installeren.
Spotnet installatie bestanden (waaronder Spotnet 1.7.6) staan rechts bij archief op deze pagina.

Voor het verkorten van de tijd die nodig is om een database bij te werken na een beschadigde database kan een database backup gebruikt worden. Wanneer er geen backup beschikbaar is deze maken nadat Spotnet bijgewerkt is zodat deze een volgende keer gebruikt kan worden. Het is hier niet toegestaan om te linken/vragen (ook niet via PB) naar database bestanden.
Ter info: Een Spotnet 1.7+ database (db) kan niet gebruikt worden in Spotnet 1.8+ (dbs en dbc).
moet ik 1.8.1 nemen
Nee, dat hoeft niet.

Topicstarter
Sleven1

Bericht door Sleven1 »

Dag Hjvbft;

Hartelijk dank voor de snelle reactie en hulp.

Ik heb verborgen bestanden aan staan; desondanks kan ik met de beste wil geen .db bestand in de map spotnet
vinden; dus herbenoemen kan dus ook niet.
Ik zie zat .ddl en een paar .exe staan, maar geen ....db :oops:

Ik heb spotnet 1.7.6 niet meer, en met google likt 't ook niet. Dus ik w8 ff met de-installeren
Ik heb f-secure uitgezet, helpt niet.

Alvast bedankt voor de nog evt. hulp
mvg Sleven

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Bericht door ardy43 »

Hoi Sleven,

F-secure uitzetten helpt niet,probeer anders dit,Start Spotnet icm. F-Secure Internet Security 2013

Spotnet folders is een tool om snel en eenvoudig (verborgen) Spotnet folders te openen, dit kan handig zijn bij het volledig verwijderen van Spotnet of het handmatig maken van een back-up.
Onderwerp over de download Spotnet folders
zie open spotnet databasefolder :goed:

Topicstarter
Sleven1

Bericht door Sleven1 »

Dag Ardy43

Hartelijk dank voor 't geduld en de hulp.
Snapte echt niet waarom ik die database niet zag staan... Ik keek naar prog.files > spotnet etc.
Maar ik had moeten kijken bij progr.data > spotnet etc. Dáár stond hij wel! Dankzij je tip mbt dat progje om spotnet mappen zichtbaar te maken; hulde voor die persoon! En beetje dom van mij he...

Goed, ik ga nu die naam herbenoemen, en ik heb die FS tool opgehaald. Wist niet dat dit probleem bestond

U hoort van mij

alvast bedankt

mvg Sleven

-- [bericht automatisch samengevoegd - 03 dec 2012, 22:52] --

Hoi beste mensen

De tips & trucs toegepast, en spotnet weer opgestart; duurde wel ff, maar......'t werkt weer!!!

Mag ik jullie hartelijk danken voor jullie tijd, tips geduld en wijsheid

groetjes

Sleven
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer