Spotnetters met F-Secure Internet Security

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Answers: 0

Spotnetters met F-Secure Internet Security

#1

Bericht door ManiaK »

Gebruik je F-Secure Internet Security 2013 en heb je (na de update van F-secure) problemen met Spotnet?

Korte samenvatting voor mensen met haast :D :
F-Secure blokkeert Spotnet. Er is inmiddels een fix van F-Secure, lees het laatste bericht van dit topic! :D

Meer weten?
Er bestaan hierover al diverse onderwerpen :

205 Timeout after 30 seconds
Melding Removed
Spotnet en F-Secure Internet Security 2013
socketfout 954
Error 931
en
Maximaal aantal verbindingen bereikt
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Answers: 0

Re: Spotnetters met F-Secure Internet Security

#2

Bericht door ManiaK »

Ter informatie en voor de overzichtelijkheid:

Dit bericht (21-11-2012) staat op het F-Secure Forum
Jayson, F-Secure, Product Expert schreef:
Hi All,

Our R&D has identified the issue and is currently working on the fix. Spotnet should working fine after Network Interceptor is disabled and the subsequent downloading shall be working even the Network Interceptor is re-enabled after this, until Spotnet is restarted. The steps below is temporary workaround until the fix is ready.

1. Open Command Prompt in elevated mode. (In Windows 7 & Vista, right click on Command Prompt and select "Run as administrator")
2. Type:
cd C:\Program Files (x86)\F-Secure (64-bits OS)
cd C:\Program Files\F-Secure (32-bits OS)
3. Run the command:
fshoster32.exe -StopPlugin -plugin:NID
4. Once downloading in spotnet is working fine, run the command:
fshoster32.exe -StartPlugin -plugin:NID

NOTE: DO NOT leave Network Interceptor disabled.


I do not have the ETA for the fix at the moment but I will update to this post once I got it.

Thanks.


Best Regards,
Jayson
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Answers: 0

Re: Spotnetters met F-Secure Internet Security

#3

Bericht door ManiaK »

Goed nieuws voor mensen met F-Secure internet Security:
The fix is ready.
Bericht op het F-Secureforum

Daar staat de download naar de officiële fix.
Je kunt ook afwachten, tot ie meegaat met de normale updates van je antivirus:
The fix will be delivered through update channel soon but ETA yet to confirm.
Volledige bericht:
Jayson F-Secure, Product Expert schreef:Hi All,

The fix is ready. Please follow the steps below to download and install the fix.

1. Create a folder named “test” in C:\ drive.
2. Download and save the fix into C:\test folder.
3. Open Command Prompt in elevated mode. (In Windows 7 & Vista, right click on Command Prompt and select "Run as administrator")
4. Run the command:
msiexec /I c:\test\fs_ccf_scanning.msi
5. Verify that the FSNI driver file in ccf_scanning folder is on version 1.14.155
- Look for file
64-bit OS: C:\Program File (x86)\F-Secure\apps\CCF_Scanning\fsni64.sys
OR
32-bit OS:C:\Program File\F-Secure\apps\CCF_Scanning\fsni32.sys
- Right click then choose Properties, click on Details tab.

Note: The fix will be delivered through update channel soon but ETA yet to confirm.

Thanks.


Best Regards,
Jayson
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer