snelheid ineens lager en niet meer haalbaar

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
sammiej1
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 aug 2012, 16:46
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: ziggo

Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar

#21

Bericht door sammiej1 »

ik heb hier 3 modems liggen van 2 merken
heb het duurste alles in 1

natuurlijk heb in de modem en router al meer dan 10x gerest

ook me router er tussenuit gehaald en dit meerdere malen geprobeerd

http://www.speedtest.net/
3 x getest
1e x ping 5 download 114
2e x ping 5 download 109
3e x ping 10 download 119

ziggo
3x gestest
1e x ping 14 download 120
2e x ping 13 download 119.9
3e x ping 13 download 119.9

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Answers: 0

Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar

#22

Bericht door Ypsos »

Ok alles even resumeren

Ziggo Extra pakket 120 Mbps :ja:
Eweka Standaard account 50 Mbps of een Hoge snelheid account 100Mbps (dit is niet duidelijk)
Usenet snelheid niet boven de 6.5 MB/s
Spotnet - servers.xml :ja:

Twee verschillende PC’s gebruikt beide PC’s (waarvan 1 met W7 X64) hebben ruim voldoende aan geheugen :ja:
Virusscanners Firewall niet aanwezig :ja:
Beide bekabelt aangesloten :ja:
Laatste drivers :ja:

Modem/router
3 modems 2 merken
al meer dan 10x gereset

Speedtest:
Spoiler: show
http://www.speedtest.net/
3 x getest
1e x ping 5 download 114
2e x ping 5 download 109
3e x ping 10 download 119

ziggo
3x gestest
1e x ping 14 download 120
2e x ping 13 download 119.9
3e x ping 13 download 119.9
Nou wat hebben we nog over? :crazy:
De rekenfout Mbp/s <--> MB/s
Providers adverteren met Mbp/s delen door 8 kom je ongeveer op MB/s
(Voor een exacte calculatie zie de online Bandwidth conversion calculator)

Inloggen mijn eweka: 50 of 100 Mbit/s (info is nog niet bekend)

https://www.eweka.nl/myeweka/
Eweka Standaard account 50 Mbit/s
Afbeelding

Voorbeeld van een 50 Mbit/s abonnement
Afbeelding
Een Internet Service Provider (ISP) abonnement van 120 Mbps zou theoretisch met 15 MB/s moeten downloaden in Spotnet, maar Eweka gaat tot 100 Mbit/s dat is dus 12,50 MB/s (mits je een Hoge snelheid account hebt)

Voor de rest geef ik je het advies te registreren op het ziggo-gebruikers.nl/forum de berichten goed door te lezen >> eweka, snelheid, usenet Speed: Usenet - EWEKA

Er zijn meerdere gebruikers met het zelfde probleem op dit forum, sommige zeggen dat het komt na werkzaamheden in de wijk, daarna is de snelheid van usenet ingezakt.
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)

Topicstarter
sammiej1
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 aug 2012, 16:46
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: ziggo

Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar

#23

Bericht door sammiej1 »

ook bij eweka heb ik het snelle abbo

maar wat raad je aan nu te doen?

me pc bij een ander testen met me modem?

en anders?

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Answers: 0

Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar

#24

Bericht door Ypsos »

Computer (laptop) meenemen naar een andere locatie zou ik op een later tijdstip doen.

Eerst even met zekerheid vaststellen of Eweka ook daadwerkelijk de 100 Mbps levert.
  1. Je account tijdelijk delen met een kennis vanaf een ander IP adres ieder 4 connecties als dit werkt heb je geen Hoge snelheid account
    Spoiler: show
    Hoge snelheid account
    - Snelheid tot 100 Mbit/s
    - Tot 1454 dagen retentie
    - Verbinden vanaf maximaal 1 IP-adres tegelijk
    - Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen
    - Hoge kwaliteit wereldwijde newsfeed uitwisseling
    - Supersnelle zelfbeheerde 600 Gigabit/s backbone
    - Optimale compleetheid van meer dan 99,5%
    - Geen gebruikers limieten, geen abonnementen
    - Respect voor uw privacy
    - 8 verbindingen per account
    - Toegang tot online control panel
    - Support via email and chat
    Bron --> https://www.eweka.nl/nl/usenet_toegang/specificaties/
  2. Contact opnemen met Eweka, de speedtest van Ziggo geeft aan dat de Ziggo verbinding goed is variërend van 109 naar 120 Mbps.
  • Maak screenshots van je Ziggo speedtest / snelheid met bv. FireShot
  • Maak een screenshot van een download met Newsleecher met 8 connecties!
  • Maak een screenshot van een download met Spotnet
Schrijf een email naar Eweka voeg de screenshots toe, geef een omschrijving van je probleem.
Geef goede beschrijvingen let op Mbps en MB/s :!:

Voordat je contact opneemt met Eweka kun je eerst nog even inloggen in Mijn Eweka >> ga naar Suport
download de test files of vraag een Chat support aan
Spoiler: show
Support

Afbeelding Test files
Controleer de snelheid van uw internetverbinding door één of meer van de volgende testbestanden te downloaden:

1. http://speedtest.eweka.nl/100mb.test (kies voor 'Opslaan')
2. http://speedtest.eweka.nl:119/100mb.test (test speciaal op poort 119)
3. http://speedtest.eweka.nl:563/100mb.test (test speciaal op poort 563)
4. http://speedtest.eweka.nl:443/100mb.test (test speciaal op poort 443)

LET OP: veel browsers laten geen verbindingen toe op poort 563 en wel op poort 443.

Afbeelding Chat support
Eweka biedt gratis live chat support via de volgende knop:
Click for Live Support image
Afbeelding E-mail support
Voor al uw vragen omtrent onze usenetdienst kunt u ook e-mailen.
Stuur uw mail naar: usenet@eweka.nl

Eweka is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.30 tot 13.00 en van 13.30 tot 17.00 uur.
Edit:
Zeer uitgebreide netwerk test (International Computer Science Institute)
http://n2.netalyzr.icsi.berkeley.edu/analysis/ Reachability Tests, Network Access Link Properties, HTTP Tests, DNS Tests, IPv6 Tests, Host Properties
Test duurt enkele minuten, daarna komt de "Result Summary" kijk of er fouten in zitten m.b.t. NNTP/usenet (rood of oranje)
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)

Topicstarter
sammiej1
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 aug 2012, 16:46
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: ziggo

Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar

#25

Bericht door sammiej1 »

zie bijlage

de rest was allemaal groen

-- [bericht automatisch samengevoegd - 13 aug 2012, 17:06] --

is dit goed of juist niet?

en als het aan eweka had gelegen dan had een andere server het toch wel moeten doen?
maar daar kom ik ook niet boven de 6.5

mvg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Answers: 0

Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar

#26

Bericht door Ypsos »

sammiej1 schreef: is dit goed of juist niet?
"Result Summary" :goed: geen probleem

:idea:
De ultieme test, een gratis account bij Sunny Usenet aanmaken (Snelheid: Mbps - unlimited :goed: )
http://www.sunnyusenet.com/sunny-unl
Sunny UNL
24/7 toegang tot Usenet
Meer dan 900 dagen retentie
Géén download limiet
Snelheid (Mbps) unlimited
Connecties/Threads 20
Retentie 900
Mogelijkheid om via SSL verbinding te maken
Mogelijkheid om je pakket te delen met een vriend of kennis
  • Maak eerst een test met Newsleecher -->Add server -->vul de server gegevens in van Sunny
  • Bij connecties vul je 20 in
  • In Spotnet >> Bewerken >> Downloadknop >> Openen
  • Open gewenste download, klik op de Download button na enkele seconden wordt de download geopend in Newsleecher
Wat is je snelheid?
Afbeelding
Newsleecher linksonder >> 12,19MB/s <=> 97,52 Mbps

:!:
Let er op dat bij 20 connecties niet het CPU-gebruik naar 100% gaat, gebeurd dit wel verlaag stapsgewijs het aantal connecties tot het CPU-gebruik acceptabel is.

Als deze Usenet Provider "Full Speed" geeft ligt het probleem bij Eweka, hou je dezelfde snelheid dan wijst het euvel naar Ziggo

ardy43 kan je eventueel het e.e.a. vertellen over Sunny

Afbeelding

Edit:
ardy43 schreef:Als je een account hebt aangemaakt,krijg je van sunny een mailtje met de inloggegevens,
die gegevens vul je dan in bij spotnet,

serveradres, news.sunnyusenet.com
Let op dat je gebruikersnaam je e-mail adres is, en het wachtwoord het wachtwoord is wat je zelf hebt gekozen tijdens registratie. het aantal verbindingen is afhankelijk van het pakket wat je neemt
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)

Topicstarter
sammiej1
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 aug 2012, 16:46
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: ziggo

Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar

#27

Bericht door sammiej1 »

zoals vermeld

dit heb ik al eerder gedaan

toevallig ook bij sunny

ook hier niet boven de 6,5

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Answers: 0

Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar

#28

Bericht door Ypsos »

sammiej1 schreef:zoals vermeld

dit heb ik al eerder gedaan

toevallig ook bij sunny

ook hier niet boven de 6,5
Hoi sammiej1,

Niet om het een of ander, zou je voortaan meteen alle info bij het schrijven van een bericht willen plaatsen, alleen jij weet wat je al gedaan hebt, hier op het forum weten we alleen wat je verteld over het probleem.

Goed, het probleem ligt dus bij Ziggo op de een of andere manier wordt Usenet verkeer geknepen Eweka & Sunny beide komen niet boven 6,5 MB/s het is dus geen Spotnet probleem

Zou toch eens contact op gaan nemen met Ziggo of op het ziggo-gebruikers.nl forum gaan vragen http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=146

gr Ypsos :zwaai:
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)

Topicstarter
sammiej1
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 aug 2012, 16:46
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: ziggo

Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar

#29

Bericht door sammiej1 »

Ypsos schreef:
sammiej1 schreef:zoals vermeld



Hoi sammiej1,

Niet om het een of ander, zou je voortaan meteen alle info bij het schrijven van een bericht willen plaatsen, alleen jij weet wat je al gedaan hebt, hier op het forum weten we alleen wat je verteld over het probleem.



gr Ypsos :zwaai:

dit staat duidelijk in mee eersten bericht vermeld!
:duh:

bedankt

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Answers: 0

Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar

#30

Bericht door Ypsos »

Hoi sammiej1,

Wat ik ermee bedoel gemiddeld besteed ik een halfuur aan het uitzoeken, schrijven, hyperlinks invoegen, afbeeldingen enz. allemaal prima, doe ik graag maar als ik later hoor "die of dat heb ik al geprobeerd" dan ben je toch te beknopt geweest in het verstrekken van info vb. van Sunny, Eweka 100Mbps, Drivers uptodate enz.

Snap je mijn reactie :duh:

Maar goed probleem nog steeds niet opgelost

Tja pff Kabel door laten meten door Ziggo

Heb dit een keer bij een kennis van me gehad van alles geprobeerd niets hielp
gebeld met de kabelboer... monteur kwam langs stuurde een signaal door de kabel en zei de storing zit 16 meter veder op ...... graaf werkzaamheden :evil: (moet er wel bij zeggen dat de Speedtest ook lager was)
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer