spotnet start niet meer na installeren sabnzbplus

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Ypsos
Moderator Team Lid
Answers: 0

Re: spotnet start niet meer na installeren sabnzbplus

Bericht door Ypsos »

mengerg schreef:OK, status quo is nu als volgt:
- .NET 4 geïnstalleerd (maar toen werkte VS 2010 niet meer)
- VS 2010 hersteld vanuit de Windows Programma's (duurt een half uur, met drie herstarts ... enfin)
- VS 2010 werkt weer (moet ook, is mijn dagelijkse gereedschap en als ik die niet heb wordt mijn baas boos :-) )
Spotnet wil ik nu de-installeren volgens het 1 t/m 16 recept. Alleen zie ik niet waarom ik nu nog 9 en 11 zou moeten draaien. .NET is kersvers geïnstalleerd en werkt. Nieuwer kan niet en als het goed is, is er ook niets door Spotnet in gefixed of zo. Dus ook schoon voor mijn gevoel.
Wat is wijsheid ?
Ik heb een bepaald stappenplan uitgestippeld om Spotnet weer aan de gang te krijgen
Vandaar dat ik vroeg: Je hebt wel eerst dotnetfx_cleanup_tool.zip gedownload en cleanup_tool.exe uitgevoerd?
mengerg schreef:is mijn dagelijkse gereedschap
tja wat is wijsheid, ik zou dan niet eens Spotnet op deze machine gaan draaien, daar i.p.v. Spotnet op een virtuele PC
zoiets als VMware Workstation + Win XP, als alles lekker "draait" neem je een snapshot en bij problemen is het Revert snapshot ...klaar

Stappen 9 en 11 vervallen bij een nieuwe installatie van .NET 4
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)

Topicstarter
mengerg
Usenet: tweaknews
Internet: kpn

Bericht door mengerg »

Ik vrees dat het einde Spotnet avonturen wordt. Helaas van het tweaknet abonnement, helaas van alle goede dingen die Spotnet me zou kunnen brengen (en al deed !).

Ik heb de dotnetfix tool gedraaid met als resultaat dat zowat niets meer werkte. Visual Studio niet, Spotnet uiteraard ook niet (daarna gedeïnstalleerd), maar zelfs Office gaf spontaan de geest (melding bij starten: onbekend probleem ... boem, weg !).

Ik heb nu VS 2010 opnieuw geïnstalleerd (die 8 updates komen straks nog, maar daarvan weet ik dat VS 2010 er tegen kan). Spotnet vergeet ik dan maar. Gaat naar mijn gevoel nooit meer werken.

Oorzaak ? Geen idee. Maar mijn kleine teen zegt dat er in Spotnet iets zit dat niet werkt met de standaard DOTNET 4 installatie. Kan met recente update te maken hebben, maar eerlijk gezegd betwijfel ik dat. Immers, hij deed het wekenlang probleemloos, maar stopte pas met werken nadat ik alleen maar SABNZBPLUS had geïnstalleerd. Niet eens een PC herstart daarna (dus tussen wel en niet werken van Spotnet zat alleen die SABNZBPLUS installatie en één download). Die éne download betrof overigens "<KNIP*>". De eerste 4 delen werden op Spotnet aangeboden maar de aanbieder deed DVD 5 alleen via een aparte download via een NZB bestand.

Wat me bevreemd is dat er blijkbaar een hele lading tooltjes is om iets "aan de praat te krijgen". Geen goed teken. Spotnet zou moeten werken na een installatie en niet nadat er van alles en nog wat wordt "gehacked".

Nogmaals ontzettend dank voor het meedenken en de adviezen, maar het had geen resultaat.
*Het noemen van downloads is niet toegestaan op dit forum
- MariaK

Ypsos
Moderator Team Lid

Bericht door Ypsos »

mengerg schreef:Kan met recente update te maken hebben
Er zijn problemen bekent, na een Windows update dat Spotnet niet meer werk zie deze post
mengerg schreef:Wat me bevreemd is dat er blijkbaar een hele lading tooltjes is om iets "aan de praat te krijgen
Een paar van deze "tools" had ik zelf gemaakt en heeft dus niets met Spotnet te maken, dit om de ondersteuning te vergemakkelijken als je dit forum door leest m.b.t oplossen van problemen zijn de tooltjes een geautomatiseerd proces van handelingen die je normaal handmatig moet doen er wordt dus niets "gehacked".
mengerg schreef:Geen goed teken. Spotnet zou moeten werken na een installatie en niet nadat er van alles en nog wat wordt "gehacked".
Spotnet werkt ook na installatie, zoals je zelf aangeeft heb je veel plezier aan Spotnet gehad, na een installatie van SABNZBPLUS of een update is de ellende begonnen als je de berichten terug leest zie je ook waarom je SABNZBPLUS niet naast Spotnet moet installeren tenzij je weet wat je doet zie ook: NZB bestanden openen in Spotnet

Het blijft altijd lastig op afstand hulp te bieden tenzij je de computer
overneemt met bijvoorbeeld TeamViewer (wat ik niet ga doen)
- Men kan niet over de schouder heen kijken
- Je weet niet wat de gebruiker al heeft gedaan om het probleem op te lossen enz.
mengerg schreef: Ik vrees dat het einde Spotnet avonturen wordt. Helaas van het tweaknet abonnement, helaas van alle goede dingen die Spotnet me zou kunnen brengen (en al deed !).
Nee, er is altijd nog Spotlite (v2 komt standaard met NZB knoppen) ook zijn er diverse skins/thema's verkrijgbaar voor SpotLite het enige wat je nog nodig hebt naast Spotlite is een aparte "newsreader", gratis externe newsreader: binreader + handleiding een ander voordeel Spotlite is niet afhankelijk van .NET framework
mengerg schreef:aanbieder deed DVD 5 alleen via een aparte download via een NZB bestand.
Downloaden d.m.v. NZB bestanden, hier heb je dus al ervaring mee :goed:

Laat even weten of het lukt met SpotLite

Edit;
we doen dit allemaal vrijwillig en niemand is hier aan de programma's Spotnet, SpotLite en SpotWeb zelf verbonden.

Edit 2;
NZB bestanden openen in Spotnet d.m.v een add-on / extensie
Laatst gewijzigd door Ypsos op 29 apr 2012, 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Leeftijd: 59

Bericht door ardy43 »

Spotlite is een hele goede vervanger voor spotnet,
Het programma is ook veel stabieler,en kent veel minder problemen dan spotnet,omdat er geen SABnzb ingebouwd zit,
Spotlite werkt nml met een aparte newsreader. :D

Ypsos
Moderator Team Lid

Bericht door Ypsos »

Nog even terug komen op .NET Framework 4

Op mijn speurtocht naar "verify .NET" kwam ik wat interessants tegen:
Om errors uit te sluiten m.b.t .NET Framework 4
Aaron Stebner's WebLog schreef:.NET Framework Setup Verification Tool User's Guide

Introduction

This .NET Framework setup verification tool is designed to automatically perform a set of steps to verify the installation state of one or more versions of the .NET Framework on a computer. It will verify the presence of files, directories, registry keys and values for the .NET Framework. It will also verify that simple applications that use the .NET Framework can be run correctly.
Bron / meer info...
  1. Download: .NET Framework setup verification tool
  2. Start: netfx_setupverifier.exe
  3. Product to Verify: .NET Framework 4 Full
  4. Verify Now ...
zie Current status: Validating files... Validating registry information...
Daarna ZIE CURRENT STATUS --> als het goed is heb je deze status: "Product verification succeeded!"
-
-
herhaal dit ook voor .NET Framework 4 Client
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Topicstarter
mengerg
Usenet: tweaknews

Bericht door mengerg »

Heb een dikke week gewerkt met SpotLite i.c.m. Binreader en dat werkte op zich prima. Maar SpotNet is handiger, dus nog maar eens weer geprobeerd. Eerst die verifier gedraaid: alles correct. Toen SpotNet gestart (stond er nog op) en wat schetst mijn verbazing: het werkt !!! Wonder bestaan dus ... ??!!

Nogmaals dank voor alle adviezen en goede raad !

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Leeftijd: 59

Bericht door ardy43 »

Mooi dat het weer werkt!
Met dank aan Ypsos gaat dit topic naar opgelost :goed:

albertina56

Bericht door albertina56 »

kan het zijn dat norton iets heeft verwijderd toen je spotnet instaleerde,dat had ik namelijk kijk dat even na.
groetjes ria
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer