Samsung UE55ES8000
Ongeveer aantal weken terug gekocht, aangezien de samsung actieperiode is tussen 09/04 en 10/05.
Beeld is erg goed, al staan de standaardinstellingen niet goed, contrast, helderheid,...moet je aanpassen.Er zijn 3 HDMI aansluitingen waarvan er eentje is voor de pc, HDMI/DVI.3 USB poorten waarvan eentje voor een externe HD om tv programmas op te nemen.Heb je wel een CI+ module nodig uiteraard.Als je programmas wilt opnemen moet de externe schijf aan een aantal voorwaarden voldoen.Geen externe voeding, geen 1GB, DLNA certificate.Voor andere doeleinden kan je andere typen HDD gebruiken.Om clouding of bleeding te voorkomen kan je best de tv calibreren, weet alleen niet of de correcte calibratie voor dit type al te vinden is online.
Verder werkt allshare hier prima, MKV, mp3,mp4, divx,video-ts,....speelt zonder problemen af, wel kan je bij een dvd geen subs sellecteren omdat je niet in het menutje kan.
De appa zijn leuk, wel heb ik gezien dat pathe er niet meer bij staat, mr gebruik ik toch niet.Skype werkt prima, er is ook een leuke app met 3D content, staan zelfs volledige docus bij.Spraakbesturing werkt ook prima, enigste lastige is dat zodra er in een film ofzo iets wordt uitgesproken dat op HI-TV lijkt, dan komen de icoontjes onderaan boven water.
Voordeel met de CI+ module is dat je je kanalen ed ook kan bedienen met je stem.
Gebarenbediening heb ik nog niet zoveel aandacht aan besteed, maar heb wel gemerkt dat de kamer licht genoeg moet zijn of het werkt niet goed.
De 2 gratis 3D brilletjes zijn redelijk matig, je kan beter de luxere versie kopen(herlaadbare).
Je kan buiten het speciaal toetsenbordje van samsung ook een andere toetsenbordje en muis aansluiten naar keuze, het hoeft dus maw niet perse met bluetooth werken.Mijn logitech draadloos even aangesloten en werkte direct.
Ik denk op dit moment dat dit de meest uitgebreide tv is die er bestaat, maar andere merken zijn ook weer met nieuwe technieken bezig, kijk maar naar Tochiba (3D zonder bril) en LG (OLED),...
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat evolueren.