Tijdelijk aanlogprobleem

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Beaver
Answers: 0
Usenet: news.newsgrabber.nl
Internet: telenet
Leeftijd: 57

Tijdelijk aanlogprobleem

Bericht door Beaver »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: newsgrabber.nl
Welke Internet Provider heb je?: telenet
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: microsoft security essentials
Met welk programma download je?: alt.binz
Wanneer begon je probleem?: ongeveer 14 dagen geleden
Geef een beschrijving van je probleem: Spotnet werkt perfekt, maar sinds 14 dagen gebeurd het regelmatig dat spotnet de volgende melding weer geeft waardoor ik de spots niet meer kan ophalen "Gebruikersnaam en/of wachtwoord is onjuist), terwijl het na even te wachten (soms 5 minuten, soms 5 uur) terug werkt zonder dat ik iets heb aangepast aan mijn username of paswoord. Als ik op het moment dat ik deze foutmelding krijg probeer aan te loggen via alt. binz heb ik geen probleem met aan te loggen op alt.binz met dezelfde username en paswoord
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<?xml version="1.0"?>
-<Spotnet> <Server Connections="2" SSL="1" Port="563" Password="xxx" Username="xxx" Server="news.newsgrabber.nl" Type="Headers"/> <Server Connections="14" SSL="1" Port="563" Password="xxx" Username="" Server="news.newsgrabber.nl" Type="Downloads"/> <Server Connections="1" SSL="1" Port="563" Password="" Username="" Server="news.newsgrabber.nl" Type="Uploads"/> </Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Wachtwoord en gebruikersnaam verwijderd uit servers.xml bestand
- MariaK

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Re: Tijdelijk aanlogprobleem

Bericht door ardy43 »

Hoi Beaver,

Een andere veelgemaakte fout is dat gebruikers Spotnet instellen met aantal connecties en dan vervolgens een ander download programma (grabit oid) gebruiken naast spotnet. Vaak hebben mensen dit download programma ingesteld op het maximum aantal connecties waardoor Spotnet geen connecties meer beschikbaar heeft en een foutmelding zal geven

zodra alle verbindingen gebruikt worden door (spotnet/grab-it/newsleecher etc) geeft hij aan gebruikersnaam/wachtwoord klopt niet.

Kijk hoeveel verbindingen bij newsgrabber,bij je pakket horen,
en verdeel het aantal verbindingen tussen je programma's.

Spotnet heeft er 3 nodig,

1. server voor het laden van de spots
2. server voor het downloaden van de echte bestanden
3. server voor het uploaden van spots en plaatsen van reacties

Als je bv 20 verbindingen beschikbaar hebt,en je gebruikt een aparte nieuwsreader zoals Altbinz,
dan blijven er 17 verbindingen over voor Altbinz,want spotnet heeft er 3 ingebruik.
zie ook http://www.spot-net.nl/faq/#3 :D

Topicstarter
Beaver

Bericht door Beaver »

Bedankt voor de snelle reaktie.
Ik heb 40 connecties beschikbaar waarvan ik er 37 gebruik voor alt binz, maar zelfs als alt binz niet opgestart is krijg ik nog altijd dezelfde foutmelding. Het is heel raar het ene moment kan ik aanloggen op spotnet en het andere moment dan weer niet. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg,
Mark

ardy43

Bericht door ardy43 »

En bij spotnet heb je drie verbindingen in gebruik?
dan ziet je serverxml er nml zo uit;

<?xml version="1.0"?>
-<Spotnet> <Server Connections="1" SSL="1" Port="563" Password="xxx" Username="xxx" Server="news.newsgrabber.nl" Type="Headers"/> <Server Connections="1" SSL="1" Port="563" Password="xxx" Username="" Server="news.newsgrabber.nl" Type="Downloads"/> <Server Connections="1" SSL="1" Port="563" Password="" Username="" Server="news.newsgrabber.nl" Type="Uploads"/> </Spotnet>

Dit las ik op de site van Newsgrabber;
Waarom krijg ik soms de melding 502 only xx connections per client of andere verbindingsfoutmeldingen?
Een internetverbinding doorloopt vaak zoveel stations dat het wel eens voorkomt dat een verbinding met de server voor een fractie verbroken wordt en dan kan voorkomen dat een van de gepasseerde stations de verbinding nog niet vrijgegeven heeft.
Als dan uw downloadprogramma de verbinding weer wil maken kan een melding met de code 502 komen.
Het programma probeert om de paar minuten de verbinding automatisch weer te maken en dat lukt in de meeste gevallen dan ook weer prima.
Nu wil het wel eens een enkele keer voorkomen dat dit langere tijd niet lukt omdat de verbinding nog steeds bezet wordt gehouden door een van de stations naar onze servers en dan helpt vaak een reset/herstart van de mdm/router daar deze vaak de verbroken verbinding met de server niet op tijd wil vrijgeven.

Topicstarter
Beaver

Bericht door Beaver »

De mijne ziet er zo uit:

<?xml version="1.0"?>
-<Spotnet> <Server Connections="2" SSL="1" Port="563" Password" Username="" Server="news.newsgrabber.nl" Type="Headers"/> <Server Connections="1" SSL="1" Port="563" Password" Username="" Server="news.newsgrabber.nl" Type="Downloads"/>Server Connections="1" SSL="1" Port="563" Password="" Username="" Server="news.newsgrabber.nl" Type="Uploads"/> </Spotnet>

ardy43

Bericht door ardy43 »

Nu wil het wel eens een enkele keer voorkomen dat dit langere tijd niet lukt omdat de verbinding nog steeds bezet wordt gehouden door een van de stations naar onze servers en dan helpt vaak een reset/herstart van de mdm/router daar deze vaak de verbroken verbinding met de server niet op tijd wil vrijgeven.

dit geprobeert,als je die melding krijgt?

Topicstarter
Beaver

Bericht door Beaver »

Bedoel je met mdm/router mijn home accesspoint:router?
Verbinding is nu al weer een tijdje ok, maar als je mijn home router bedoeld zal ik dit eens proberen wanneer de verbinding weer niet lukt.

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Beaver, ik zou toch ook eens wat minder verbindingen instellen in Alt.Binz, je gebruikt er nu 37.
In de eerste servers.xml bestand gebruik je 17 verbindingen, in het tweede kom ik nog steeds op 4 verbindingen.
Als je 4 verbindingen in Spotnet gebruikt, kun niet meer dan 36 verbindingen gebruiken.
Zet Alt.Binz eens naar bijvoorbeeld 30 als je 4 verbindingen voor Spotnet gebruikt. Wellicht dat dat je probleem verhelpt.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
Beaver