Ervaringen & Discussie: SunnyUsenet
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
Re: Ervaringen & Discussie: SunnyUsenet
Dat oudere spots niet zichtbaar zijn in het overzicht bij Spotnet is bekend.
Dit staat met de reden in de eerste berichten van dit topic.
De 226 dagen is een verbetering met de 107 die het eerst was.
Om ook oudere spots te zien een andere server gebruiken voor de headers.
Dit kan ingesteld worden via de servers.xml
Astraweb (blockaccount) heeft een goede header retentie in de groepen die de Spotnet clients gebruiken.
Wat ook kan is Spotnet 1.7.6 gebruiken en een database van een andere server hernoemen tot news.sunnyusenet.com.db. Kies dan een database die niet ouder is dan de header/tekst retentie van de usp. In dit geval dus 226 dagen. Hierna Spotnet bijwerken via SunnyUsenet.
Bij gebruik SunnyUSenet in Spotnet en downloaden via GrabIt het aantal verbindingen verdelen.
Spotnet: 1 voor headers, 1 voor downloads, 1 voor uploads (via servers.xml)
GrabIt: 17 voor downloaden (standaard instelling is 3). Beter kan een andere programma gebruikt worden zoals NNTPgrab.
Als de programma's één voor één gebruikt worden kan in het download programma 20 verbindingen ingesteld worden.
Astraweb (blockaccount) heeft een goede header retentie in de groepen die de Spotnet clients gebruiken.
Wat ook kan is Spotnet 1.7.6 gebruiken en een database van een andere server hernoemen tot news.sunnyusenet.com.db. Kies dan een database die niet ouder is dan de header/tekst retentie van de usp. In dit geval dus 226 dagen. Hierna Spotnet bijwerken via SunnyUsenet.
Bij gebruik SunnyUSenet in Spotnet en downloaden via GrabIt het aantal verbindingen verdelen.
GrabIt: 17 voor downloaden (standaard instelling is 3). Beter kan een andere programma gebruikt worden zoals NNTPgrab.
Als de programma's één voor één gebruikt worden kan in het download programma 20 verbindingen ingesteld worden.
-
- Usenet: SunnyUsenet
- Internet: OnsBrabantNet
Thanks voor de snelle reactie hjvbft, appreciate it.hjvbft schreef:Dat oudere spots niet zichtbaar zijn in het overzicht bij Spotnet is bekend.
Ik heb zojuist de eerste pagina's hier een beetje doorgenomen maar omdat ik ervan uitging dat de retentie 900 dagen was, was ik een beetje teleurgesteld maar goed. SunnyUsenet is veruit de goedkoopste en ik hoor ook goede verhalen over het gebruik ervan.
Ben naar het allesoplossende topic geweest, en heb deze "test.news.mediaways.net" header ingevoerd maar dan maakt mijn Spotnet geen verbinding meer. Ik weet dat er niet gediscussieerd mag worden over opvoering van de database, misschien dat iemand dat via PM kan/mag doen?
Moet ik dan bijvoorbeeld ook een abo nemen van Astroweb om deze als header te gebruiken of kan ik gewoon een code kopieren van die site? Ik vond Spotnet 1.7.6 een stuk fijner en heb deze opnieuw gedownload maar weet niet zo goed wat je bedoeld met de server te benoemen. Neem aan dat je bedoeld in de Program data map.
Ik heb Spotnet en Grabit nooit tegelijk aanstaan, en heb zojuist ook via kladblok de 'servers.xml' van Spotnet veranderd in alles "1". Grabit gewoon op 20 threads/connecties gezet maar hij haalt nog steeds maar spots op maximaal 3000 kbps binnen.
Sorry voor de vele vragen maar ik niet bepaald een whizzkid. Bij Eweka en Lightningusenet was het vanzelfsprekend invullen en gaan met de banaan maar om nu alles over te zetten wordt het een beetje lastig voor me dus daarvoor mijn excuses.
Als iemand me via PM kan helpen hoor ik het graag!
-
- Usenet: sunnyusenet
- Internet: kpn
- Leeftijd: 59
Hoi Enrique,
Haal ergens een database van spotnet vandaan,waar mag ik niet noemen.
Kijk dat je de goede hebt,niet die van de 1.8 versie,maar voor spotnet 1,7.6.
Ik neem als voorbeeld de database van Lightning;
grotere database,Je sluit spotnet af. Je gaat naar je Spotnetmap in ProgramData. Daar staan als het goed is nu 2 databases. Die van Sunny en die van Lightning.
Je geeft het databasebestand news.lightningusenet.com.db de naam van de Sunny database (dat zal iets zijn als news.sunnyusenet.com.db?)
Dan start je spotnet weer op en klikt op bijwerken...
als je het mapje niet kan vinden,
Windows Vista en Windows 7
Ga naar Computer
Kies Organiseren > Map- en zoekopties
Ga naar het tabblad Weergave
Scroll in het venster naar Verborgen bestanden en mappen
Selecteer de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven
Klik op Toepassen > OK
laat je even weten of het is gelukt
Haal ergens een database van spotnet vandaan,waar mag ik niet noemen.
Kijk dat je de goede hebt,niet die van de 1.8 versie,maar voor spotnet 1,7.6.
Ik neem als voorbeeld de database van Lightning;
grotere database,Je sluit spotnet af. Je gaat naar je Spotnetmap in ProgramData. Daar staan als het goed is nu 2 databases. Die van Sunny en die van Lightning.
Je geeft het databasebestand news.lightningusenet.com.db de naam van de Sunny database (dat zal iets zijn als news.sunnyusenet.com.db?)
Dan start je spotnet weer op en klikt op bijwerken...
als je het mapje niet kan vinden,
Windows Vista en Windows 7
Ga naar Computer
Kies Organiseren > Map- en zoekopties
Ga naar het tabblad Weergave
Scroll in het venster naar Verborgen bestanden en mappen
Selecteer de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven
Klik op Toepassen > OK
laat je even weten of het is gelukt

-
Kan je geen db van spotnet 1.8.1 nemen? want ik wil denk ook over gaan op sunnyusenet
-
hoi,
het trukje werkt alleen met spotnet 1.7.6 ,dus moet je ook een database nemen van de oudere versie.
De nieuwe spotnet 1.8.1 werkt met een andere database structuur,
ik had dat ook geprobeert maar dan krijg je geen updates binnen.
het trukje werkt alleen met spotnet 1.7.6 ,dus moet je ook een database nemen van de oudere versie.
De nieuwe spotnet 1.8.1 werkt met een andere database structuur,
ik had dat ook geprobeert maar dan krijg je geen updates binnen.
-
Mijn dank gaat uit naar jullie, de grotere database is gelukt.
Nu moet ik nog even met mijn connecties kijken. Ik heb dus SunnyUsenet 20 threads.
Er moeten er 3 naar Spotnet gaan en dan 17 naar Grabit heb ik begrepen?
Nu moet ik nog even met mijn connecties kijken. Ik heb dus SunnyUsenet 20 threads.
Er moeten er 3 naar Spotnet gaan en dan 17 naar Grabit heb ik begrepen?
-
-
Nou ik heb alles geprobeerd, ik weet niet of ik hier zo een screenshot op volle grootte mag plaatsen dus zal ik het even in een link doen.
Hij haalt nog steeds maar maximaal 2400/2500 kbps in Grabit, wat ik heel raar vind. Toen ik de unlimited van Lighningusenet had, haalde ik vlot de 8000/9000 kbps.
Ik heb overal een screenshot van gemaakt, misschien kunnen jullie er wijs uit? Dit is het laatste wat ik nog vraag, hierna zijn jullie van het gezeur af :p
http://i41.tinypic.com/345zdxy.png
Thanks in advance.
Hij haalt nog steeds maar maximaal 2400/2500 kbps in Grabit, wat ik heel raar vind. Toen ik de unlimited van Lighningusenet had, haalde ik vlot de 8000/9000 kbps.
Ik heb overal een screenshot van gemaakt, misschien kunnen jullie er wijs uit? Dit is het laatste wat ik nog vraag, hierna zijn jullie van het gezeur af :p
http://i41.tinypic.com/345zdxy.png
Thanks in advance.
-
-
Bij GrabIt poort 563 ipv 119 en dan de SSL aanvinken.
Dan doet die helemaal niks meer. Misschien dat ik het eens met dat andere programma moet proberen ipv Grabit?
Dan doet die helemaal niks meer. Misschien dat ik het eens met dat andere programma moet proberen ipv Grabit?