'netwerkhost verbreekt verbinding' in Spotlite/Windows 7
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: Base
- Internet: Base
'netwerkhost verbreekt verbinding' in Spotlite/Windows 7
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: SpotLite
Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: McAfee
Met welk programma download je?: AltBinz
Geef een beschrijving van je probleem:
ik kan sinds 16 december ll. niets meer binnenhalen via Spotlite. Ik krijg na een seconde of wat.. als mededeling in het geopende programma: 'de netwerkhost heeft de verbinding verbroken'.
Weet iemand mogelijk hoe dit op te lossen is?
Akvast bedankt voor het meedenken!
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Welk spotX programma gebruik je?: SpotLite
Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: McAfee
Met welk programma download je?: AltBinz
Geef een beschrijving van je probleem:
ik kan sinds 16 december ll. niets meer binnenhalen via Spotlite. Ik krijg na een seconde of wat.. als mededeling in het geopende programma: 'de netwerkhost heeft de verbinding verbroken'.
Weet iemand mogelijk hoe dit op te lossen is?
Akvast bedankt voor het meedenken!
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
-
Re: 'netwerkhost verbreekt verbinding' in Spotlite/Windows 7
Staat news.base.be en poort 119 ingesteld of is er een andere server ingesteld in SpotLite?
Er zijn een paar usenet servers die binnen 30 seconde de verbinding verbreken.
Hierna word een nieuwe verbinding gemaakt en wanneer dit niet lukt word dit na 60 seconden herhaald.
Selecteer anders Opties, Headers verwijderen en opnieuw downloaden.
Als het hierna nog niet werkt DebugView starten en daarna SpotLite starten.
Lees daarna in DebugView de eventuele foutmeldingen.
Er zijn een paar usenet servers die binnen 30 seconde de verbinding verbreken.
Hierna word een nieuwe verbinding gemaakt en wanneer dit niet lukt word dit na 60 seconden herhaald.
Selecteer anders Opties, Headers verwijderen en opnieuw downloaden.
Als het hierna nog niet werkt DebugView starten en daarna SpotLite starten.
Lees daarna in DebugView de eventuele foutmeldingen.
-
het heeft er alle schijn van dat het probleem is getackeld, beste hjvft.
ik houd nog even een slag(je) om de arm, maar bij deze alvast mijn dank voor
je meedenken en voor het gegeven advies!!
-- [bericht automatisch samengevoegd - 18 dec 2011, 08:13] --
Ik heb dus inderdaad iets te snel geroepen. De verbinding wordt nu weliswaar gemaakt, maar er kan niets worden gedownload. Onder in het AltBinz scherm 'vliegen' de 'download-artikelen' me rond de oren, maar de downloadsnelheid blijft evenwel nul (0). Er wordt dus helaas niets gedownload..
dus, beste hjvft of een andere meedenker in deze, mocht je nog een suggestie hebben?
ik houd me aanbevolen!
ik houd nog even een slag(je) om de arm, maar bij deze alvast mijn dank voor
je meedenken en voor het gegeven advies!!
-- [bericht automatisch samengevoegd - 18 dec 2011, 08:13] --
Ik heb dus inderdaad iets te snel geroepen. De verbinding wordt nu weliswaar gemaakt, maar er kan niets worden gedownload. Onder in het AltBinz scherm 'vliegen' de 'download-artikelen' me rond de oren, maar de downloadsnelheid blijft evenwel nul (0). Er wordt dus helaas niets gedownload..
dus, beste hjvft of een andere meedenker in deze, mocht je nog een suggestie hebben?
ik houd me aanbevolen!
-
Zoals ik bovenstaande lees is het probleem in SpotLite opgelost en is er nog wel een probleem in AltBinz.
Gebruik de programma's één voor één.
Probeer spots te downloaden die minder oud zijn of die een paar dagen oud zijn.
Het kan dan de berichten onderling nog niet uitgewisseld zijn of de bestanden buiten de retentie vallen.
Lees het log in AltBinz voor de foutmeldingen.
Gebruik de programma's één voor één.
Probeer spots te downloaden die minder oud zijn of die een paar dagen oud zijn.
Het kan dan de berichten onderling nog niet uitgewisseld zijn of de bestanden buiten de retentie vallen.
Lees het log in AltBinz voor de foutmeldingen.
-
En wederom bedankt voor het meedenken, hjvbft!
Opvallend binnen Spotlite is overigens wel dat er geen bestandsnamen meer worden weergegeven, zoals dit tot ll. donderdag wel het geval was..
Maar los daarvan.. ook een spot van bijvoorbeeld 2 dagen oud is tot dusverre niet (meer) binnen AltBinz te downloaden.
voor nieuwe suggesties houd ik mezelf, onder dankzegging, uiteraard aanbevolen!
Opvallend binnen Spotlite is overigens wel dat er geen bestandsnamen meer worden weergegeven, zoals dit tot ll. donderdag wel het geval was..
Maar los daarvan.. ook een spot van bijvoorbeeld 2 dagen oud is tot dusverre niet (meer) binnen AltBinz te downloaden.
voor nieuwe suggesties houd ik mezelf, onder dankzegging, uiteraard aanbevolen!
Laatst gewijzigd door Robbie0503 op 19 dec 2011, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Beter kan de informatie tussen /131 en yEnc verwijderd worden. Deze informatie mag hier niet genoemd worden.
Als dit ook niet helpt heeft de server alleen nog textgroepen. Dit zou een verklaring kunnen zijn dat er in SpotLite geen bestandsnaam zichtbaar is en downloaden niet meer werkt.
Andere oplossing:
Vraag een gratis account aan bij XS Usenet en gebruik deze in SpotLite. Na sluiten SpotLite kan de server ook in andere programma's gebruikt worden zoals Alt.Binz. Zie de "extra informatie" voor enkele beperkingen. Aanvullend kunnen nzb bestanden (nadat deze gemaakt zijn) opgespaard worden om 1x per week/maand te downloaden via een test account vermeld bij de "extra informatie" die een paar dagen geldig is. extra informatie
Just4Today doet het weer. Kan niet gebruikt worden in SpotLite. Kan wel gebruikt worden voor downloaden via o.a. Alt.Binz . De dagelijkse inlog staat op: just4today.net
Er zijn ook andere oplossingen. De meeste kosten geld. Als dit geen probleem is dan kan er een payserver gebruikt worden.
16-01-2012: Just4today kan weer gebruikt worden voor ophalen headers en downloaden.
bron (onderaan)My Provider does carry binaries but I can't download them with Alt.Binz
* You probably have an error message in your log like "Status code:412" or "Status code: 0"
* Solution:
o Try playing with "Select group" and "ARTICLE cmd" settings in Setup->Server
o Don't forget to press "Apply"
o Reconnect to your server
Als dit ook niet helpt heeft de server alleen nog textgroepen. Dit zou een verklaring kunnen zijn dat er in SpotLite geen bestandsnaam zichtbaar is en downloaden niet meer werkt.
Andere oplossing:
Vraag een gratis account aan bij XS Usenet en gebruik deze in SpotLite. Na sluiten SpotLite kan de server ook in andere programma's gebruikt worden zoals Alt.Binz. Zie de "extra informatie" voor enkele beperkingen. Aanvullend kunnen nzb bestanden (nadat deze gemaakt zijn) opgespaard worden om 1x per week/maand te downloaden via een test account vermeld bij de "extra informatie" die een paar dagen geldig is. extra informatie
Just4Today doet het weer. Kan niet gebruikt worden in SpotLite. Kan wel gebruikt worden voor downloaden via o.a. Alt.Binz . De dagelijkse inlog staat op: just4today.net
Er zijn ook andere oplossingen. De meeste kosten geld. Als dit geen probleem is dan kan er een payserver gebruikt worden.
16-01-2012: Just4today kan weer gebruikt worden voor ophalen headers en downloaden.
Lang geen reactie gehad, naar de prullenbak.
Heropenen? Stuur een bericht
Heropenen? Stuur een bericht