Ervaringen & Discussie: Telenet

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

talia
Answers: 0
Leeftijd: 57

Re: Ervaringen & Discussie: Telenet

Bericht door talia »

Met dank aan Zilverhippie die met het idee kwam om dit eens te testen.

Ik kan nu NZBs opslaan met Spotnet.

Als je Spotnet voor de eerste keer gebruikt:
Je stelt eerst je provider in (newsgroups.telenet.be) laat hem de headers ophalen. Sluit Spotnet.
Ga nu naar Programdata/spotnet/servers.xml is een verborgen bestand dus die moet je even zichtbaar maken:
Ga naar:
Extra
Mapopties
Weergaven
Scroll naar beneden en plaats een vinkje bij Verborgen bestanden en mappen weergeven. met dank aan MarkmanB

klik rechts en klik op bewerken.
Plaats dit in de plaats:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="newsgroups.telenet.be" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="217.188.199.244" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
  <Server Type="Uploads" Server="newsgroups.telenet.be" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Sla op en ga naar eigenschappen, klik op alleen lezen en toepassen.

In dezelfde map staat er nu ook newsgroups.telenet.be.spots, pas dit aan naar 217.188.199.244.spots en sla op.

Open spotnet en via bewerken, zet je de downloadknop op NZB opslaan.
Als alles goed verlopen is kan je nu de headers ophalen met newsgroups.telenet.be
NZB opslaan met 217.188.199.244
En berichtjes plaatsen met newsgroups.telenet.be.

Succes .

Groetjes Talia

brainstorm
Leeftijd: 63

Bericht door brainstorm »

talia schreef:Met dank aan Zilverhippie die met het idee kwam om dit eens te testen.

Ik kan nu NZBs opslaan met Spotnet.

Als je Spotnet voor de eerste keer gebruikt:
Je stelt eerst je provider in (newsgroups.telenet.be) laat hem de headers ophalen. Sluit Spotnet.
Ga nu naar Programdata/spotnet/servers.xml is een verborgen bestand dus die moet je even zichtbaar maken:
Ga naar:
Extra
Mapopties
Weergaven
Scroll naar beneden en plaats een vinkje bij Verborgen bestanden en mappen weergeven. met dank aan MarkmanB

klik rechts en klik op bewerken.
Plaats dit in de plaats:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="newsgroups.telenet.be" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="217.188.199.244" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
  <Server Type="Uploads" Server="newsgroups.telenet.be" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Sla op en ga naar eigenschappen, klik op alleen lezen en toepassen.

In dezelfde map staat er nu ook newsgroups.telenet.be.spots, pas dit aan naar 217.188.199.244.spots en sla op.

Open spotnet en via bewerken, zet je de downloadknop op NZB opslaan.
Als alles goed verlopen is kan je nu de headers ophalen met newsgroups.telenet.be
NZB opslaan met 217.188.199.244
En berichtjes plaatsen met newsgroups.telenet.be.

Succes .

Groetjes Talia
Ok wil ik wel proberen, maar deze uitleg is voor windows 7 en ik gebruik terug windows xp heb je daar ook en oplossing voor?
Liever de ziekte van Parkinson dan die van Alzheimer:
ik mors liever wat bier, dan dat ik het vergeet te drinken!!

brainstorm
Leeftijd: 63

Bericht door brainstorm »

Is gelukt 1000x dank voor de uitleg.
Liever de ziekte van Parkinson dan die van Alzheimer:
ik mors liever wat bier, dan dat ik het vergeet te drinken!!

talia

Bericht door talia »

brainstorm schreef:Is gelukt 1000x dank voor de uitleg.
Met veel plezier gedaan :D

a239866

Bericht door a239866 »

Talia alvast bedankt voor deze uitleg, ik heb reeds mijn spotnet zoals jij beschrijft al 20 dagen zo ingesteld en dit werkt :)
Ik heb enkel het probleem dat de reactie's zo traag binnenkomen, als ik een item open kan het tot 4 a 5 minuten duren vooraleer alle reactie's op dit ene item binnen zijn.
Bestaat daar geen oplossing voor ?
PS : ik trek alles binnen in sotnet via telenet maar voor het downloaden gebruik ik een payserver Usenet4u omdat de retentie van telenet volgens mijn gevoel aan de zeer lage kant is (of is daar ook iets aan te dien ? :-) )

talia

Bericht door talia »

a239866 schreef:Talia alvast bedankt voor deze uitleg, ik heb reeds mijn spotnet zoals jij beschrijft al 20 dagen zo ingesteld en dit werkt :)
Blij dat dit ook werkt voor jou .
Ik heb enkel het probleem dat de reactie's zo traag binnenkomen, als ik een item open kan het tot 4 a 5 minuten duren vooraleer alle reactie's op dit ene item binnen zijn.
Bestaat daar geen oplossing voor ?
PS : ik trek alles binnen in spotnet via telenet maar voor het downloaden gebruik ik een payserver Usenet4u omdat de retentie van telenet volgens mijn gevoel aan de zeer lage kant is (of is daar ook iets aan te dien ? :-) )
De retentie van telenet bedraagt volgens mijn weten ongeveer +-30 dagen en de meeste groepen waarin de spots staan zijn voor telenet gebruikers niet toegankelijk. Dat is dus de reden (geen groepen ) waarom ik hem wilde werkende krijgen zodat andere telenet gebruikers spotnet ook kunnen gebruiken zonder payserver.

Wat je wel eens kunt proberen is voor het ophalen van de reacties je Usenet4u provider in te vullen in servers.xml bij uploads (3de lijntje).
Als zij de free.usenet groep ondersteunen dan zou het kunnen dat je reacties sneller laden.

PS: sorry voor de wat late reactie :oops:

hjvbft

Bericht door hjvbft »

De server ingesteld in servers.xml bij uploads word alleen gebruikt om iets op usenet te plaatsen.
Word niet gebruikt om iets van usenet te halen. De reacties zullen hierdoor dus niet sneller worden geladen.
De server die bij headers staat word hiervoor gebruikt.

Telenet heeft 1 server die gebruikt kan worden voor alles.
Server: newsgroups.telenet.be
poort: 119
Kan gebruikt worden voor plaatsen berichten (vermeld het ipnummer in de header).
Ondersteund geen SSL.

thailand
Usenet: Lightningusenet
Internet: Telenet Fibernet100

Bericht door thailand »

Vanaf 31 december 2011 is de telenet newsserver niet meer beschikbaar.....

http://onlinesupport.telenet.be/content ... ember-2011
Topic op slot
- ManiaK
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer