Onderwerp over de download GEXA V3.0.0 voor SpotNet

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Boomer
Answers: 0
Usenet: NEWSXS
Internet: Ziggo

Re: Onderwerp over de download GEXA voor SpotNet V2

Bericht door Boomer »

Helaas werkt de helpfile bovenin de balk niet, als ik op de knop drukt gebeurt er niets

jarsshit
Usenet: tweaknews
Internet: Ziggo
Leeftijd: 68

Bericht door jarsshit »

Boomer schreef:Helaas werkt de helpfile bovenin de balk niet, als ik op de knop drukt gebeurt er niets
Bij tool voor spotnet zit geen help file
bij spotlight wel

VPCF1
Usenet: XLUsenet
Internet: Ziggo Z3
Leeftijd: 53

Bericht door VPCF1 »

@Boomer,

Je hebt gelijk, helpfile in GEXA wordt niet geopend, zal dit fixen in volgende release.
Sorry voor het ongemak.

tot die tijd:
Voor je begint
  • Indien je gebruik wenst te maken van images in de filters, dien je de afbeelding te plaatsen in de folder (voor Win7) “c:\programdata\spotnet\images” en (WinXP) “C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet” De toegestane extensies zijn: *.png en *.ico. Om deze afbeeldingen niet te veel te laten overheersen in Spotnet, kan je het beste afbeeldingen gebruiken met maximaal 21*21 pixels resolutie.
  • Gebruik geen rare tekens in de filternaam. (!@#$%^&*()?:;’”)
  • Start met een standaard filter van SpotNet en pas deze aan naar je eigen behoefte. Je kan de standaard filter via GEXA laten plaatsen. Zie menu Bestand -> Laad standaard filter.
  • Maak altijd een back-up van je huidige filter. Zie menu Bestand -> Maak een backup. Gaat er iets fout dan kan je je oude filter terug zetten.
In V2.0.8 is de helpfile gefixt. Zie download.

Magsel
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo 250 mbit
Leeftijd: 57

Bericht door Magsel »

Als eerste bedankt voor deze addon. Ik wil GEXA gaan gebruiken voor het maken van een favorieten filter.
Ik heb al een paark keer te horen gekregen dat dit kan d.m.v. tag/sender/filter, maar wat ik dan moet doen snap ik niet.

Deze GEXA werkt zeker niet voor SpotNet 1.76, want ik krijg een foutmelding bij het starten van GEXA 2.0.5.0
Spoiler: show
Zie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen
van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster.

************** Tekst van uitzondering **************
System.IndexOutOfRangeException: De index ligt buiten de matrixgrenzen.
bij WindowsApplication1.Main.Form1_Load(Object sender, EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Geladen assembly's **************
mscorlib
Assembly-versie: 2.0.0.0
Win32-versie: 2.0.50727.5448 (Win7SP1GDR.050727-5400)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v2.0.50727/mscorlib.dll
----------------------------------------
GEXA voor Spotnet
Assembly-versie: 2.0.5.18657
Win32-versie: 2.0.5.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/GEXA%20voor%20Spotnet/GEXA%20voor%20Spotnet.exe
System.Windows.Forms
Win32-versie: 2.0.50727.5446 (Win7SP1GDR.050727-5400)
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System
Win32-versie: 2.0.50727.5447 (Win7SP1GDR.050727-5400)
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Drawing
Win32-versie: 2.0.50727.5420 (Win7SP1.050727-5400)
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
Microsoft.VisualBasic
Assembly-versie: 8.0.0.0
Win32-versie: 8.0.50727.5420 (Win7SP1.050727-5400)
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
mscorlib.resources
Win32-versie: 2.0.50727.5448 (Win7SP1GDR.050727-5400)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v2.0.50727/mscorlib.dll
System.Windows.Forms.resources
Win32-versie: 2.0.50727.5420 (Win7SP1.050727-5400)
CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/2.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll

************** JIT-foutopsporing **************
Als u JIT-foutopsporing wilt inschakelen, moet in het configuratiebestand voor deze
toepassing of computer (machine.config) de waarde
jitDebugging in het gedeelte system.windows.forms zijn ingesteld.
De toepassing moet ook zijn gecompileerd terwijl foutopsporing
was ingeschakeld.

Bijvoorbeeld:

<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

Wanneer JIT-foutopsporing is ingeschakeld, worden onverwerkte uitzonderingen
naar het JIT-foutopsporingsprogramma gestuurd dat op de computer is geregistreerd
en worden niet door dit dialoogvenster verwerkt.
Als ik dan na het sluiten van GEXE vervolgens SN 1.76 start dan krijg ik de foutmelding dat de database gelocked is en dat moet ik eerst mijn PC opnieuw starten.

Voordat ik naar SpotNet 1.8.1. overstap wil ik graag dat iemand mij uitlegt hoe ik een favorieten filter kan/moet maken?

VPCF1

Bericht door VPCF1 »

Deze versie van GEXA is ook niet geschikt voor versie < 1.8. Dus dat je foutmeldingen krijgt kan wel kloppen.
Dit staat ook duidelijk vermeld in het topic.
Deze versie is voor SpotNet V1.8 en V2.0. Voor de oudere versies van spotnet kan je deze niet gebruiken
Dus eerst even upgraden naar V1.81 van spotnet en daarna GEXA V2.0.8 downloaden.
Wil je niet upgraden zoek dan op usenet naar TAG "Wheaten". Als je een goede payserver hebt.
Of via onderstaande link. Let op deze is niet volledig compatibel met V1.76.
GEXA voor spotnet < V1.76

Een favourieten filter is niet meer dan een filter op TAG of SENDER. Deze kan je eenvoudig maken door een nieuwe filter te plaatsen.
Afbeelding

Magsel

Bericht door Magsel »

Dat van die versie had ik overheen gelezen.
Maar nu zeg je zoals ik eerder heb gehoord "favorieten filter is niet meer dan een filter op TAG of SENDER".
Dat zegt mij, zoals ik al eerder had aangegeven, helemaal niets.

Of is het zo dat ik in SpotNet 1.8x verschillende spots van verschillende spotters dezelfde tag kan meegeven die de naam van één bepaald filter heeft (zoals in jouw afbeelding "test") zodat als je op dat filter klikt daar al die "getagde" spots verschijnen?
Kan dat met die favorieten ook al met GEXA voor SpotNet 1.76, want dan probeer ik die te downloaden, installeren en dan ik daar mee testen?

Als ik het goed begrijp, kan je met zo'n tag of sender ook filters maken zoals ik nu doe met spotdog, dus bijv. 1 filter voor beeld met meerdere filmnamen.

VPCF1

Bericht door VPCF1 »

Magsel schreef:Dat van die versie had ik overheen gelezen.
Maar nu zeg je zoals ik eerder heb gehoord "favorieten filter is niet meer dan een filter op TAG of SENDER".
Dat zegt mij, zoals ik al eerder had aangegeven, helemaal niets.
Sender is de naam van de spotter, TAG is de naam van bv een groep spotters, en TITLE is de title van een spot, bv "Smurfen in wonderland". Met GEXA kan je per filter 17 verschillende spotters, 17 verschillende TAGS en 17 verschillende titlels opgeven. Ik hoop dat dit zo duidelijker is. Zoniet dan laat het me maar weten

Of is het zo dat ik in SpotNet 1.8x verschillende spots van verschillende spotters dezelfde tag kan meegeven die de naam van één bepaald filter heeft (zoals in jouw afbeelding "test") zodat als je op dat filter klikt daar al die "getagde" spots verschijnen?
Kan dat met die favorieten ook al met GEXA voor SpotNet 1.76, want dan probeer ik die te downloaden, installeren en dan ik daar mee testen?
Deze functie zit niet in de oudere versies van GEXA
Als ik het goed begrijp, kan je met zo'n tag of sender ook filters maken zoals ik nu doe met spotdog, dus bijv. 1 filter voor beeld met meerdere filmnamen.
Je begrijpt het goed. indien je meerdere filmnamen wilt maak je met GEXA een filter, waarin je tot maximaal 17 verschillende titels kunt opgeven. Sterker nog, de filters die je via SpotDog gemaakt hebt, wordt door GEXA begrepen.

Magsel

Bericht door Magsel »

Dank je wel voor de duidelijke uitleg.
Rest mij nog één onbeantwoorde vraag.
VPCF1 schreef: Sender is de naam van de spotter, TAG is de naam van bv een groep spotters, en TITLE is de title van een spot, bv "Smurfen in wonderland". Met GEXA kan je per filter 17 verschillende spotters, 17 verschillende TAGS en 17 verschillende titlels opgeven. Ik hoop dat dit zo duidelijker is. Zoniet dan laat het me maar weten
Betekend dit dan dat het volgende niet kan?
Magsel schreef: Of is het zo dat ik in SpotNet 1.8x verschillende spots van verschillende spotters dezelfde tag kan meegeven die de naam van één bepaald filter heeft (zoals in jouw afbeelding "test") zodat als je op dat filter klikt daar al die "getagde" spots verschijnen?

VPCF1

Bericht door VPCF1 »

In GEXA voor Spotnet >= v1.8 kan dat.
je kan eenvoudig een filter aanmaken bv: test en in het filter plaatsen:

(sender like '%naam1%' OR sender like '%naam2% OR sender like '%naam3% ) AND
(tag like '%naam4%' OR tag like '%naam5% OR tag like '%naam6%) AND
(subject like '%titel1%' OR subject like '%titel1%' )

Magsel

Bericht door Magsel »

Hmmm ik denk niet dat wij elkaar begrijpen..... denk ik :oops:

Kan ik bijv. 10 willekeurige spots dezelfde tag/sender/title geven? Of zit ik helemaal in de verkeerde richting wellicht?

Nu open ik in SpotNet 1.76 een willekeurige spot en die voeg ik aan mijn favorieten toe.
Als ik het toch begrijp moet ik in 1.8x via Gexa aangeven wat een favoriete spotter of film of serie of spel of muziek is?

Dus dan is het eigenlijk niet helemaal de favorieten zoals het in SpotNet 1.76 en eerder was. Ik heb nu bijv. 100 spots aangemerkt als favoriet, maar als ik het via GEXA zou moeten doen, dan kan je er toch maar 17 kwijt per filter? En dan moet ik dus op voorhand aangeven wat mijn favorieten zijn, zoals bijv. de spots van bradje of scheveningen of terra nova of shinedown. Dan is het naar m.i. meer een spotdog functie dan de favorieten zoals in 1.76.

Ik hoop toch dat ik het goed heb begrepen en iig vind ik het fijn dat je geduld hebt en hulp biedt. (Respect)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer