Tele2/Tweaknews: Database is weg na installeren van 1.8.1.
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Internet: Tele2
Tele2/Tweaknews: Database is weg na installeren van 1.8.1.
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Geen antwoord gegeven
Welke Internet Provider heb je?: Tele2
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avira en Windows Firewall
Met welk programma download je?: Spotnet Download
Wanneer begon je probleem?: 28-11-2011
Ik had tot gisteren Spotnet 1.7.5 en dat werkte prima. Ik kon tot zo'n 400 dgn terug de spots zien en evt binnenhalen.
Gisteren heb ik Spotnet 1.8.1. geinstalleerd, maar nu zijn alle spots van 400 dgn terug weg. Ik zie alleen nog maar spots vanaf gisteren staan.
Geef een beschrijving van je probleem: Ik heb Spotnet 1.8.1. weer verwijderd en opnieuw Spotnet 1.7.5 geinstalleerd. Maar helaas kreeg ik nu ook alleen maar Spots te zien vanaf gisteren. Daarom heb ik 1.8.1. maar weer geinstalleerd en hoop op een antwoord op mijn vragen.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Geen antwoord gegeven
Welke Internet Provider heb je?: Tele2
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avira en Windows Firewall
Met welk programma download je?: Spotnet Download
Wanneer begon je probleem?: 28-11-2011
Ik had tot gisteren Spotnet 1.7.5 en dat werkte prima. Ik kon tot zo'n 400 dgn terug de spots zien en evt binnenhalen.
Gisteren heb ik Spotnet 1.8.1. geinstalleerd, maar nu zijn alle spots van 400 dgn terug weg. Ik zie alleen nog maar spots vanaf gisteren staan.
Geef een beschrijving van je probleem: Ik heb Spotnet 1.8.1. weer verwijderd en opnieuw Spotnet 1.7.5 geinstalleerd. Maar helaas kreeg ik nu ook alleen maar Spots te zien vanaf gisteren. Daarom heb ik 1.8.1. maar weer geinstalleerd en hoop op een antwoord op mijn vragen.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Laatst gewijzigd door spirit op 29 nov 2011, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Usenet: spotnet
- Internet: tele2
-
Re: Database is weg na installeren van 1.8.1.
O.k. er is dus nog iemand die dit probleem ondervind. Maar nu nog een oplossing gezocht hoe je in de database terug kan kijken tot zo'n 400 dagen.andreos schreef:ik heb het zelfde probleem met tweaknews
-- [bericht automatisch samengevoegd - 29 nov 2011, 12:56] --
Ik ben toch nog even aan het zoeken geweest in de berichten op het forum en vond dit:
6 Database # ↑
V: Na de update van SN 1.7x naar 1.8.x ben ik mijn hele database kwijt!
A: Dat klopt. De maker van Spotnet heeft gekozen voor een ander databaseformaat.(omwille van de snelheid van het programma)
V: Voorheen kon ik een andere database gebruiken om te zorgen dat mijn database groter is. Kan dat in versie 1.8.x ook?
A: Zoals het er nu uitziet is dat niet mogelijk, althans het lukt daarna niet om het nieuwe spots op te halen.
Het lijkt er dus op dat na mijn updaten van 1.7.5 naar 1.8.1 de database voorgoed verdwenen is. Maar dan heb ik toch nog de vraag over, hoe het dan mogelijk is dat ik terug ben gegaan naar 1.7.5. en dan ook de database kwijt ben?
Wie weet hoe het komt dat na herinstallatie van 1.7.5. ook de database niet meer verschijnt?
-
- Usenet: tweaknews
- Internet: upc
windows 7
upc internet
tweaknews server abonn.
Spotnet 8.1.1.
ook bij mij is de database verdwenen. Ook oude spotnetversies opnieuw geinstalleerd zonder resultaat, en nu weer terug naar 8.1.1.
Reden aanvankelijke upgrade: wanneer ik Spotnet een week niet gebruik, functioneert het niet meer. Ook deze keer weer. <KNIP>
vr. groet
upc internet
tweaknews server abonn.
Spotnet 8.1.1.
ook bij mij is de database verdwenen. Ook oude spotnetversies opnieuw geinstalleerd zonder resultaat, en nu weer terug naar 8.1.1.
Reden aanvankelijke upgrade: wanneer ik Spotnet een week niet gebruik, functioneert het niet meer. Ook deze keer weer. <KNIP>
vr. groet
Geen verzoekjes op dit forum!
- MariaK
-
@spirit;
De grootte van je database is afhankelijk van de tekst/headerretentie van je usenetprovider. Tele2 maakt gebruik van de server van TweakDSL. Zij hebben een headerretentie van ongeveer 25 dagen. Dat betekent dat als je een nieuwe database aanmaakt, je terug kunt kijken tot max. 25 dagen.
Dat op dit moment maar spots tot 1 dag terug kunt bekijken, lijkt mij een probleempje bij Tweak/Tele2, aangezien Andreos er ook last van heeft.
In principe zou dat binnen enkele dagen vanzelf opgelost moeten zijn.
Als je terug gaat naar de oude versie 1.7.6 van Spotnet zou je de oude database kunnen gebruiken, ALS je daar een backup van hebt gemaakt.
De database van tele2 in versie 1.7.6 heet tele2news.tweaknews.nl.db (de extensie kan verborgen zijn) en stond oorspronkelijk in de (verborgen) spotnet map.
De grootte van je database is afhankelijk van de tekst/headerretentie van je usenetprovider. Tele2 maakt gebruik van de server van TweakDSL. Zij hebben een headerretentie van ongeveer 25 dagen. Dat betekent dat als je een nieuwe database aanmaakt, je terug kunt kijken tot max. 25 dagen.
Dat op dit moment maar spots tot 1 dag terug kunt bekijken, lijkt mij een probleempje bij Tweak/Tele2, aangezien Andreos er ook last van heeft.
In principe zou dat binnen enkele dagen vanzelf opgelost moeten zijn.
Als je terug gaat naar de oude versie 1.7.6 van Spotnet zou je de oude database kunnen gebruiken, ALS je daar een backup van hebt gemaakt.
De database van tele2 in versie 1.7.6 heet tele2news.tweaknews.nl.db (de extensie kan verborgen zijn) en stond oorspronkelijk in de (verborgen) spotnet map.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

-
Hier wil ik graag even op reageren. Wat je schrijft over een retentie van 25 dagen klopt niet helemaal, want ik kon twee dagen geleden nog tot ongeveer 400 dagen terug lezen in de geplaatste spots. Ik heb helaas geen backup gemaakt van mijn database in 1.7.5. De door jou genoemde database genaamd tele2news.tweaknews.nl.db kan ik nergens op mijn HD terugvinden.
Quote verwijderd
- MariaK
-
Kijk even in dit topic of je hiermee uit de voeten kunt: viewtopic.php?f=3&t=4300&hilit=tele2+headers
Edit: En de link naar FAQ van Tweaknews mbt headerretentie: http://www.tweak.nl/consument/usenet/faq.html
Edit: En de link naar FAQ van Tweaknews mbt headerretentie: http://www.tweak.nl/consument/usenet/faq.html

-
Ik begrijp niet helemaal, of liever nog, helemaal niet wat ik mag doen. Ik ben namelijk niet zo handig in het weghalen of veranderen in bestanden e.d. Dus plaats ik de gegevens van mijn server hieronder voordat ik stukken maak.MariaK schreef:Kijk even in dit topic of je hiermee uit de voeten kunt: viewtopic.php?f=3&t=4300&hilit=tele2+headers
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.tele2.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="news.tele2.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="6" />
<Server Type="Uploads" Server="news.tele2.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Kun je mij svp in Jip en Janneke taal aangeven wat ik moet/kan doen om mijn probleem op te lossen? Dus.............dat ik weer terug kan naar de 400 dagen spots?
-
- Usenet: tweaknews
- Internet: upc
Ook ik 'haalde' bij de vorige installatie van Spotnet 1.7 (medio oktober 2011) in 1 keer zo'n 115.000 spots binnen, dat was overigens wel voor het eerst, bij voorgaande installaties waren dat er aanzienlijk minder. Elke Spotnet installatie gaf een aanzienlijk verschillend aantal spots. Dat is wel jammer, aangezien er zo lastig een vinger achter te krijgen lijkt.
Ik blijf jullie gedachtenwisseling volgen, alvast hartelijk bedankt voor de reacties!
Ik blijf jullie gedachtenwisseling volgen, alvast hartelijk bedankt voor de reacties!
-
@spirit: In Jip en Janneke taal.....Kun je mij svp in Jip en Janneke taal aangeven wat ik moet/kan doen om mijn probleem op te lossen? Dus.............dat ik weer terug kan naar de 400 dagen spots?

Met tele2 kun je (volgens mij) geen database opbouwen van 400 dagen op dit moment. Daar kan ik je niet bij helpen.
Voorheen was het mogelijk een andere database te gebruiken, tot nog toe heb ik nog niet gehoord dat dat mogelijk is in versie 1.8.1. (Verzoekjes voor en/of verwijzen naar een database is hier niet toegestaan)
Als je een goedgevulde database wilt, dan is het advies om een payserver te nemen met een ruime headerretentie.