De paden staan niet goed. Dit kun je veranderen in C:\programdata\spotnet\filters. De map is wel verborgen, dus vink bij mapopties 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)' uit, en klik bij het tabblad verborgen bestanden en mappen '... weergeven' aan.hips schreef:Ik blijf het oude Spotnet-menu zien in de FTD look.
Zowel de iconen als het filter is vervangen.
Wat doe ik niet goed?
Spotnet FTD looks
Moderator: Moderator Team
-
- Moderator Team Lid
- Contacteer:
Re: Spotnet FTD looks
-
Koffie je hebt me een stukje op weg geholpen, waarvoor dank.KoffieBo0N schreef: De paden staan niet goed. Dit kun je veranderen in C:\programdata\spotnet\filters. De map is wel verborgen, dus vink bij mapopties 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)' uit, en klik bij het tabblad verborgen bestanden en mappen '... weergeven' aan.
Het bestand filter.xml geopend, de paden kloppen - voor zover mijn beperkte kennis gaat - in Win XP 32 bits.
In het bestand zijn echter minder categorieën opgenomen dan dat het plaatje bij de post v2 aangeeft. Ik had verwacht dat ik alle categorieën zou zien die in het plaatje staan, maar ik zie in Spotnet exact die categorieën die ook in filters.xml zijn aangegeven. Dit werkt dus keurig.
Rest mij nog het vinden (of zelf maken) van het bij het plaatje passende bestand filters.xml.
-
- Moderator Team Lid
- Contacteer:
Daarmee moet je apart een verwijzing maken. Ik neem als voorbeeld de bron CAM:hips schreef:Koffie je hebt me een stukje op weg geholpen, waarvoor dank.KoffieBo0N schreef: De paden staan niet goed. Dit kun je veranderen in C:\programdata\spotnet\filters. De map is wel verborgen, dus vink bij mapopties 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)' uit, en klik bij het tabblad verborgen bestanden en mappen '... weergeven' aan.
Het bestand filter.xml geopend, de paden kloppen - voor zover mijn beperkte kennis gaat - in Win XP 32 bits.
In het bestand zijn echter minder categorieën opgenomen dan dat het plaatje bij de post v2 aangeeft. Ik had verwacht dat ik alle categorieën zou zien die in het plaatje staan, maar ik zie in Spotnet exact die categorieën die ook in filters.xml zijn aangegeven. Dit werkt dus keurig.
Rest mij nog het vinden (of zelf maken) van het bij het plaatje passende bestand filters.xml.
1. Klik eerst in Spotnet op toevoegen, vink aan wat je wilt hebben (in dit geval onder 'Beeld'-->'Bron'-->'CAM'. Maakt niet uit welke naam je de filter geeft, noem hem voor het gemak maar gewoon CAM.
2. Ga nu naar de Images map in Spotnet (het pad waar je spotnet hebt geïnstalleerd
3. Hierin zie je héél veel icoontjes. Kijk welke je wilt hebben (in ons geval heet het: 'SCatBldCAM' onthoudt dat bijv. ff)
4. Ga nu naar het pad C:\Programdata\Spotnet\Filters.xml
5. Nou zie je op de op 1 na onderste regel jouw net gemaakte filter staan. Zet deze regel onder de categorie die je wilt hebben (bij CAM zet je die onder bijv.
Code: Selecteer alles
<Filter Name="Beeld"
6. Nou moet je de image linken:
Code: Selecteer alles
<Filter Name="- CAM" Image="D:\Utilities\Downloadtools\Spotnet\Images\SCatBldCAM.ico" Margin="0,0,0,0"><![CDATA[ ( Cat='0' AND ( ( Tags LIKE '*b0|*' ) ) )]]></Filter>
7. Sla het op en klaar

Ik ben zelf niet goed met programmeren en programmataal, maar hier staat ook nog een tut hoe je het ook kan doen:
viewtopic.php?f=6&t=241
En nog veel sterkte ermee!
-
-
Het klopt dat deze ook heel mooi is.
Zeker omdat de afbeeldingen .ico's zijn en geen .pna's wat de kwaliteit ten goede komt.
Alleen jammer voor de leken onder ons dat het meegeleverde filters.XML bestandje niet alle iconen toont.
Misschien iets voor versie 3 ?
EDIT: Versie 3 is uit met een aangepast filters.xml bestandje.
Zodat veel icons getoond worden !!
Verder complimenten resma !
En ook Matabu voor het aangepaste filters.xml !!
Zeker omdat de afbeeldingen .ico's zijn en geen .pna's wat de kwaliteit ten goede komt.
Alleen jammer voor de leken onder ons dat het meegeleverde filters.XML bestandje niet alle iconen toont.
Misschien iets voor versie 3 ?
EDIT: Versie 3 is uit met een aangepast filters.xml bestandje.
Zodat veel icons getoond worden !!
Verder complimenten resma !
En ook Matabu voor het aangepaste filters.xml !!
Laatst gewijzigd door Beauty555 op 20 feb 2011, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
KoffieBo0N het is gelukt!KoffieBo0N schreef:En nog veel sterkte ermee!
Dank voor de support.
-
Ziet er érg strak uit, complimenten! En ook super dat je de Photoshop documenten erbij doet!
Vanavond binnenslurpen .. bedankt
Vanavond binnenslurpen .. bedankt

-
Mensen, Spotnet is geen FTD. Waarom willen we toch dat het daarop lijkt? Moeite met al die nieuwigheid?
Hulde aan de bouwers van Spotnet. Jullie hebben een fris programmaatje neergezet. Uiteraard zijn er altijd wensen, deze kinderschoenen moeten nog groeien. De koning is dood, lang leve de koning. Goodbye FTD, hello Spotnet. Nogmaals HULDE !!

-
- Moderator Team Lid
- Contacteer:
Hierop een slotje, wegens reorganisatie van de Kennisbank. Resma, kijk in je postvakje!