Ervaringen & Discussie: LightningUsenet
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet
Ik heb het nu een maand uitgeprobeerd en opzich bevalt het me wel maar soms kan ik niet downloaden.
Ik probeerde bv iets te downloaden van 2-2-2011 maar de snelheid ging in bytes en aan het einde de mededeling mislukt.
Heeft iemand dat ook meegemaakt en weet iemand wat hiervan de oorzaak is ?
Ik wil Lightningusenet toch wel aanhouden omdat "good old" Eweka niet op mijn vakantieadres in Zweden werkt en ik geen positieve ervaring heb bij gratis providers.
Dus toen ik de herinneringsmail dat de maand afloopt binnen kreeg en voor 410 dagen wilde betalen bleek dat het alleen kan met GluePay InstantBank en dus niet per PayPal of MC en dat kan wel voor 100 dagen
Iemand ervaring met dat ?
Bedankt
Ik probeerde bv iets te downloaden van 2-2-2011 maar de snelheid ging in bytes en aan het einde de mededeling mislukt.
Heeft iemand dat ook meegemaakt en weet iemand wat hiervan de oorzaak is ?
Ik wil Lightningusenet toch wel aanhouden omdat "good old" Eweka niet op mijn vakantieadres in Zweden werkt en ik geen positieve ervaring heb bij gratis providers.
Dus toen ik de herinneringsmail dat de maand afloopt binnen kreeg en voor 410 dagen wilde betalen bleek dat het alleen kan met GluePay InstantBank en dus niet per PayPal of MC en dat kan wel voor 100 dagen
Iemand ervaring met dat ?
Bedankt
-
- Leeftijd: 41
Sorry ik heb nog nooit van GluePay instantbank gehoord.
Is Ideal geen mogelijkheid? Ik zie dat dit namelijk ook als betalingsmogelijkheid op de site
Is Ideal geen mogelijkheid? Ik zie dat dit namelijk ook als betalingsmogelijkheid op de site
Veel woorden weinig wol, klinkt niet echt zinvol.
It's just me, nothing more nothing less
It's just me, nothing more nothing less
-
Nee niet voor 410 dagen, kijk maar op de site ( http://www.lightningusenet.com/myaccount/buy-now.php ) en als je dan een vinkje zet bij normaal - 37 euro voor 410 dagen dan vallen alle betalingsmogelijkheden weg en blijft alleen GluePay staan.
Ik heb wel even gezocht op Gluepay en zag dat het een online betalingsmogelijkheid is met je eigen bank maar ik ben niet zover gegaan omdat ik dit vreemd vind en dus eigenlijk eerst wat meer wil weten hierover.
Ik hoopte dat er mensen zijn die dit wel eens gedaan hebben.
Anders ga ik voor de 100 dagen voor 10 euro
Ik heb wel even gezocht op Gluepay en zag dat het een online betalingsmogelijkheid is met je eigen bank maar ik ben niet zover gegaan omdat ik dit vreemd vind en dus eigenlijk eerst wat meer wil weten hierover.
Ik hoopte dat er mensen zijn die dit wel eens gedaan hebben.
Anders ga ik voor de 100 dagen voor 10 euro
-
- Usenet: Easyusenet+Cheapnews
Dit bericht is op 12 april jl. op Facebook en Twitter geplaatst. Als ik hiervan uitga, zou dit dus betekenen dat we nu zo'n 510 dagen retentie hebben. Jammergenoeg zie je dit niet terug op de homepage, hier staat de retentie nog steeds op 431 dagenGood news from Lightningusenet!
The retention is now 400 days and as of today, each day the retention will increase by one day.
Happy downloading!

Ik heb LU een berichtje gestuurd met de vraag wat de huidige retentie is...
-
De retentie is waarschijnlijk 486 dagen zoals staat op news-service.com.
Dit zegt echter niets over de compleetheid.
Heb de server getest. Bestanden van 475 dagen zijn compleet en van 483 dagen zijn beschadigd (7%).
Bij voldoende par2 kan de download dan nog hersteld worden.
Bestanden van 487 dagen oud zijn 28% beschadigd.
Bestanden van 510 dagen oud zijn 49% beschadigd.
De kans dat er dan nog voldoende bruikbare par2 blokken zijn is klein.
Dit zegt echter niets over de compleetheid.
Heb de server getest. Bestanden van 475 dagen zijn compleet en van 483 dagen zijn beschadigd (7%).
Bij voldoende par2 kan de download dan nog hersteld worden.
Bestanden van 487 dagen oud zijn 28% beschadigd.
Bestanden van 510 dagen oud zijn 49% beschadigd.
De kans dat er dan nog voldoende bruikbare par2 blokken zijn is klein.
-
- Usenet: Easyusenet+Cheapnews
Dank je voor het testen, hjvbft
.
Dit houdt in dat LU zich niet aan hun woord houdt, oke, de retentie is iets toegenomen, maar is lang niet op het punt waar ze moeten zijn (rond de 510-520 dagen). Daarnaast wordt de vermelde retentie (en ander relevant nieuws) op hun site ook niet bijgehouden, je bent min of meer verplicht om op Twitter en Facebook te kijken of er nieuws is vanuit het LU kamp. Niet netjes...
Ik heb overigens nog geen reactie gehad van LU, ik ben nu toch wel benieuwd hiernaar.

Dit houdt in dat LU zich niet aan hun woord houdt, oke, de retentie is iets toegenomen, maar is lang niet op het punt waar ze moeten zijn (rond de 510-520 dagen). Daarnaast wordt de vermelde retentie (en ander relevant nieuws) op hun site ook niet bijgehouden, je bent min of meer verplicht om op Twitter en Facebook te kijken of er nieuws is vanuit het LU kamp. Niet netjes...
Ik heb overigens nog geen reactie gehad van LU, ik ben nu toch wel benieuwd hiernaar.
-
- Usenet: Tweaknews
- Internet: Telfort Glasvezel
- Leeftijd: 61
Het schijnt dat die bank werkt in Zweden, Noorwegen, Finland, Polen en Estland.
Misschien heb je het vanuit Zweden geprobeerd.
http://www.instantbank.com/en/consumer/about
Misschien heb je het vanuit Zweden geprobeerd.
http://www.instantbank.com/en/consumer/about
-
@bimbam
Ik weet niet of dit een reactie is op mijn vraag maar ik heb inmiddels voor 100 dagen betaald (€10) en ik probeerde het vanuit Nederland te betalen.
Zijn er meer mensen die wel voor 410 dagen hebben betaald via de Gluepay - Instandbank ?
Ik weet niet of dit een reactie is op mijn vraag maar ik heb inmiddels voor 100 dagen betaald (€10) en ik probeerde het vanuit Nederland te betalen.
Zijn er meer mensen die wel voor 410 dagen hebben betaald via de Gluepay - Instandbank ?
-
- Usenet: Tweaknews
- Internet: Telfort Glasvezel
- Leeftijd: 61
@gsm: dat klopt.
Ik ben deze maand ook naar LU overgestapt (eerst maand proberen) om te proberen en heb na inloggen de 410 dagen optie aangevinkt om te kijken wat er bij mij gebeurd.
Bij mij blijven de opties VISA, iDeal etc allemaal staan.
Ik vind het vreemd dat dit bij niet het geval is,maar dat is nog geen antwoord op je vraag...
Nog wel even geGoogled en kom de naam steeds tegen in rijtjes van VISA, iDeal maar vooral bij online goksites.
In mijn eerdere link staan een aantal banken opgesomd en denk dat je met een NL bank niet eens kunt betalen, net zoals bij iDeal alleen met aangesloten banken.
Ik ben deze maand ook naar LU overgestapt (eerst maand proberen) om te proberen en heb na inloggen de 410 dagen optie aangevinkt om te kijken wat er bij mij gebeurd.
Bij mij blijven de opties VISA, iDeal etc allemaal staan.
Ik vind het vreemd dat dit bij niet het geval is,maar dat is nog geen antwoord op je vraag...
Nog wel even geGoogled en kom de naam steeds tegen in rijtjes van VISA, iDeal maar vooral bij online goksites.
In mijn eerdere link staan een aantal banken opgesomd en denk dat je met een NL bank niet eens kunt betalen, net zoals bij iDeal alleen met aangesloten banken.
-
@xZx: De retentie is wel 510 dagen. Alleen heeft deze een erg slechte compleetheid.
Hierdoor is de bruikbare retentie 483 dagen.
Op de site van LightningUsenet staat "99.8% completion" en "Up to 431 days retention".
De retentie met deze compleetheid zit tussen 475 en 483 dagen.
Ben ook benieuwd naar het antwoord van Lightning Usenet.
Hierdoor is de bruikbare retentie 483 dagen.
Op de site van LightningUsenet staat "99.8% completion" en "Up to 431 days retention".
De retentie met deze compleetheid zit tussen 475 en 483 dagen.
Ben ook benieuwd naar het antwoord van Lightning Usenet.