Ervaringen & Discussie: Eweka

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

sportfan27
Answers: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

Bericht door sportfan27 »

hjvbft schreef:Heb nog eens in de groep free.pt gekeken met Eweka.
Er zit een gat tussen 475 dagen t/m 414 dagen.Hierdoor komt waarschijnlijk bovenstaand verschil.
Mogelijk is er toen een storing geweest. Er zit ook een gat tussen 393 dagen t/m 353 dagen.
Echter lijkt het er op dat er toen geen spots geplaatst zijn.De 2 spots voor en na het gat zijn het zelfde.
Zie voor de rest geen grote gaten (dat veel dagen missen).

@sportfan27: Zie dat je beide database bestanden hebt. Je kan beide vergelijken met SQLite Compare.
Dan kan je zien wat de verschillen zijn en hoe de verschillen zijn (paar spots per dag of een paar dagen).
Ok, ik zal morgen is even kijken waar het verschil in zit, ben zelf ook wel benieuwd namelijk.
Ik gebruik Eweka al jaren met volle tevredenheid maar sinds de stop van FTD heb ik voor Spotnet een maandje Lighting erbij genomen omdat er zoveel spots misten met Eweka, in principe wil ik Lighting weer stoppen en gewoon doorgaan met Eweka alleen wil ik wel zeker zijn (net als anderen hier) dat ik vanaf heden geen spots ga missen met Eweka.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Een betere plaats voor dit bericht (link naar dit bericht gebruikt in een ander topic):

Het servers.xml bestand plaatsen in:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP = C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\
Als de map niet zichtbaar is
Extensies voor bekende bestandstypen weergeven

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken. Dit voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast.

Datum aanpassing: 26-11-2011

Alle servers (behalve post.eweka.nl en upload.eweka.nl) hebben inmiddels een goede header/text retentie.
Er ontbreekt nog wel een deel van de oude headers (spots). Bericht over oude missende headers.

Servers geschikt voor bijwerken Spotnet en downloaden zonder plaatsen berichten
news.eweka.nl (poort 119 of poort 563)
sslreader.eweka.nl (poort 563)

Servers alleen geschikt voor bijwerken Spotnet
textnews.eweka.nl (poort 119 of poort 563 (gebruikt het ssl certificaat van sslreader.eweka.nl))

Servers geschikt voor bijwerken Spotnet, downloaden en plaatsen berichten
newsreader.eweka.nl (poort 119 of poort 563)
newsreaderXXX.eweka.nl (poort 119 of poort 563) Vervang de XXX door het toegewezen nummer.
Beide gebruiken het ssl certificaat van sslreader.eweka.nl.
Het plaatsen van berichten werkt alleen zonder ssl.

Servers alleen geschikt voor plaatsen berichten
post.eweka.nl (poort 119)
upload.eweka.nl (poort 119)
Berichten plaatsen via Eweka is anoniem. Er word in de header geen X-Trace of ipnummer vermeld.

Samenvattend
Het gebruik van Eweka met Spotnet is een stuk beter geworden. Er zijn nog wel 2 dingen die beter kunnen.
- Een bericht kunnen plaatsen via ssl.
- De missende headers in free.pt alsnog beschikbaar maken.
Laatst gewijzigd door hjvbft op 01 dec 2011, 20:37, 4 keer totaal gewijzigd.

G.Scholtens

Bericht door G.Scholtens »

Hoe kan ik mijn database weer volledig krijgen net als dat het bij ftd was.
Als ik nu bijvoorbeeld op shift 2 ga zoeken in spotnet, krijg ik maar 1 result.

Hierbij mijn server.xml

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="xxxx" Password="xxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1"/>
  <Server Type="Downloads" Server="newsreader59.eweka.nl" Username="xxxx" Password="xxxx" Port="119" SSL="0" Connections="8" />
  <Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="xxxx" Password="xxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Sluit Spotnet, Hernoem de database, pas de servers.xml aan zoals eerder aangegeven, start Spotnet.
Alle beschikbare headers worden opgehaald. Wachten totdat dit klaar is en daarna zoeken wat je wilt.
Als het goed is staat de spot die je zoekt erbij.
Als dit niet zo is een andere (pay) server gebruiken die meer headers heeft.
Zie o.a. de ervaringen van de servers in het topic: Spotnet - Ervaringen & Discussie

G.Scholtens

hjvbft schreef:Sluit Spotnet, Hernoem de database, pas de servers.xml aan zoals eerder aangegeven, start Spotnet.
Alle beschikbare headers worden opgehaald. Wachten totdat dit klaar is en daarna zoeken wat je wilt.
Als het goed is staat de spot die je zoekt erbij.
Als dit niet zo is een andere (pay) server gebruiken die meer headers heeft.
Zie o.a. de ervaringen van de servers in het topic: Spotnet - Ervaringen & Discussie
Hoe komt het servers.xml bestand er precies uit te zien. En waar kan ik de database vinden?

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Zie dit bericht. De database staat in dezelfde map als de servers.xml.

G.Scholtens

Heb mijn db verwijderd.

.xml aangepast naar dit:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="81.171.88.253" Username="xxxx" Password="xxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="newsreader59.eweka.nl" Username="xxxx" Password="xxxx" Port="119" SSL="0" Connections="8" />
  <Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="xxxx" Password="xxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Maar nu vind hij niks meer op bijv. shift 2

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Klopt, de servers.xml is dan ook verkeerd ingesteld.

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken. Dit voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast.

Het aantal verbindingen staat ook te hoog. Gebruik 1 voor headers, 6 voor downloads en 1 voor uploads.
Dit voorkomt de foutmelding dat er teveel verbindingen in gebruik zijn.

Salseros

Bericht door Salseros »

Ik heb ineens problemen bij Eweka, downloadsnelheid van nieuwsgroepen is ineens 50 bytes! Andere downloads via sites wel op full speed... er zijn geen storingen als ik de site van Eweka bekijk, meerdere mensen hier last van?

chewingmountain
Usenet: eweka
Internet: upc

Bericht door chewingmountain »

Hallo allemaal...

Vanmorgen de 'domme' fout gemaakt om niet mijn newsgrabber account te verlengen maar een eweka account aan te maken.. De reden is dat ik voorheen ook altijd eweka gebruikte en deze een iets grotere retentie heeft...

Echter ben ik nu al de HELE DAG! bezig met het aan de gang krijgen van spotnet met deze nieuwe gegevens. Vele google zoekacties brachten mij uiteindelijk hier. In dit topic staan zo'n beetje alle mogelijke oplossingen maar helaas lukt het hier nog steeds niet om meer dan +/-1500!!! posts te krijgen. :o

Downloaden (via unison) met de eweka gegevens gaat wel goed!

Om een beetje een goed beeld te schetsen heb ik een aantal afbeeldingen ge-upload (als t werkt :D ):

Na het opstarten van spotnet (en invullen gegevens 1ste x) worden er keurig (veel) spots gevonden:
Afbeelding
Afbeelding

Maar elke keer krijg ik na een minuut of 10/15 een foutmelding. Deze verschilt per x en is miss afhankelijk van de server.xml settings die ik steeds aanpas n.a.v. posts in dit topic.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb spotnet zelfs al eens op een andere laptop geinstalleerd (standaard install) en de eweka gegevens ingevuld maar dit had helaas hetzelfde resultaat.

Na een uurtje of 4 geef ik het op... Iemand de gouden tip? :thanku:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer